'MIJN paard schrikt nergens van.'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:34

Tuurlijk, het blijven vluchtdieren. Elk paard kan schrikken.
Het toppunt vond ik toen ik met jikke van stal naar de manege reed, een kort stukje over de weg.
Er kwamen twee meisjes in een auto aanscheuren en gaven nog eens extra gas, ik had hem helemaal zitten en dacht: "Daar ga ik dan".. Net naast Jikke claxoneren ze hard en lachen die meiden in de auto. Ik had mijn hart in mijn keel zitten en zag de sloot al dichterbij komen, in mijn hoofd dan :+
Jikke bleef rustig doorlopen alsof ze stokdoof is... ik lachtte nog harder :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:20

Marchador schreef:
Tuurlijk, het blijven vluchtdieren. Elk paard kan schrikken.
Het toppunt vond ik toen ik met jikke van stal naar de manege reed, een kort stukje over de weg.
Er kwamen twee meisjes in een auto aanscheuren en gaven nog eens extra gas, ik had hem helemaal zitten en dacht: "Daar ga ik dan".. Net naast Jikke claxoneren ze hard en lachen die meiden in de auto. Ik had mijn hart in mijn keel zitten en zag de sloot al dichterbij komen, in mijn hoofd dan :+
Jikke bleef rustig doorlopen alsof ze stokdoof is... ik lachtte nog harder :D

En als je de kenteken had genoteerd had je ze nog kunnen aanklagen ook ;)

Marchador

Re: 'MIJN paard schrikt nergens van.'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:23

Op dat moment was ik zo ontiegelijk geschrokken, daar had ik niet aan gedacht.
Wel heb ik naderhand contact opgenomen met de politie, of ik dit kon aangeven.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:51

Paarden zijn en blijven vluchtdieren, mee eens. Maar als ik naar mijn haf kijk, zij is ook echt niet snel onder de indruk. Vrachtwagens / tractors vindt ze juist wel interessant, carbid op oudejaarsdag kijkt ze niet van op, paard dat vanachter aan komt gecrosst (zonder ruiter, met wapperende deken half achter zich), doet ze een pasje voor opzij, meer niet. Het enige waar ze wel écht van kan schrikken, is onweer. Maar dan alleen als het echt hard gaat. Verder kan ik eigenlijk wel zeggen dat ze nergens van schrikt. Ik ga rustig zonder zadel en met een halstertje op, een druk viaduct over.