verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karen_enter

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:35

Jammer dat ik niks ken van paardenbenen Bloos

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:36

vraag ook eens bij de lingehoeve in kesteren is ook heel erg goed (heb daar meerdere ervaringen mee) en daar schrik je ook echt niet van de prijzen!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:38

Karen_enter schreef:

Tussen het koot en kroonbeen (zie tekening sul) zie je wat wolkjes, wat onregelmatigheden Lachen dat is niet goed.]

Bij de van voren foto zie je dat het kootbeen wat uit het lood op het kroonbeen staat (de feitelijke fixatie) en dat kunnen ze op zo een jonge leeftijd als deze heeft best wel fixen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:39

Dat kootbeen/kroonbeen verhaal is meer een luxatie dan een breuk.

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:49

KiWiKo schreef:
Karen_enter schreef:

Tussen het koot en kroonbeen (zie tekening sul) zie je wat wolkjes, wat onregelmatigheden Lachen dat is niet goed.]

Bij de van voren foto zie je dat het kootbeen wat uit het lood op het kroonbeen staat (de feitelijke fixatie) en dat kunnen ze op zo een jonge leeftijd als deze heeft best wel fixen Lachen

Ja idd, ik zie het. Bedankt voor je uitleg Knipoog

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:51

ik snap je heel goed dat je twijfeld je wil het beste met het paard voor hebben maar soms weet je het gewoon niet!

in iedre geval veel suc6 en blijf het zeker volgen!
maar zo ie zo iedre beslissing die je nu maakt ik beter dan dat het anders was afeglopen

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:04

Ik vind het super wat jij en je vriend doen...

En dat zijn voorbeentjes dikker en warmer worden kan best komen dat ie die zo belast vanwege dat jij het achterbeentje niet kan gebruiken...

Even wat anders ben je verzekerd???? zoniet misschien een optie om te doen??? Na 40 dagen mag je dan aanspraak doen op de verzekering als ik me niet vergis...
Weet niet of er van te voren een keuring moet plaatsvinden omdat het een veulen is???
Als dat niet hoeft hoef je ook niet te vermelden dat hij wat mankeerd. Ja ik weet het sniekkie is dat, maar alles valt te proberen toch???
Of ben in nu echt gemeen om dat te doen als het kan??!! Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:05

een paard wordt gekeurd voor de verzekering, en deze komt niet de keuring door Lachen Lachen

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:13

google eens op dem heijmberg in kevelear, is voor jullie niet zo heel ver weg, en hij dhr siemstra, is gespesialiseerd in benen..
voordeel is meteen ook dat hij niet duur

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:15

KiWiKo schreef:
een paard wordt gekeurd voor de verzekering, en deze komt niet de keuring door Lachen Lachen

Ja wist ik ook maar heb alleen ervaring met de wat oudere paarden en niet met veulens... vandaar mijn opmerking, maar weten we dat ook weer Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:16

op zich wel slim gedacht hoor Lachen Lachen maar helaas, er waren je wat slimmeriken voor Lachen en daardoor zijn ze wat scherper gaan kijken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:17

De goeien moeten het altijd met de kwaaien ontgelden Haha!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:22

Jemig, wat een verhaal. Ik ben echt ontroerd van het feit dat er nog zulke mensen zijn Ja

Ik hoop echt dat het helemaal goed gaat komen met dit ventje, en dat hij opbloeit tot een prachtige hengst Ja

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:23

Sazz, vooreerst, wat een fantastisch mens ben jij dat je dit hummeltje nog een kans geeft Haha! Je hebt em gered van god-weet-wat en nu is ie gelukkig bij jou, al is dat met pijn.

Maar wat een hoop misérie heb je toch met deze kleine rakker... Ik hoop dat je er uit komt, maar 50% kans op beterschap is zéker niet weinig. Ik denk dat ik er ook voor zou gaan.

Kijk, ik heb zelf ook een Friese merrie opgevangen en terug opgeknapt. Ben ik nu nog aan bezig, na een jaar. Verhaal staat hier ook op bokt Knipoog
Mijn merrie heeft bij de geboorte een slag op haar voorbeen gekregen van haar moeder, waardoor haar rechtervoorbeen krom staat. Ceara is nu 8 jaar en heeft er perfect mee leren leven. Zij rent en springt en bokt, ... doet alles wat een normaal paard doet. Alleen zijn haar gangen niet zo heel zuiver. Maar het gaat goed, zo goed zelfs dat ik haar licht aan het werk ga zetten.
Haar been komt nooit meer goed, maar het is niet dodelijk slecht. Ze heeft botwoekering waardoor ze het been maar een 20 à 30 % kan plooien. Maar zoals ik al zei is dit een beperking waarmee ze heeft leren leven. Ze is vb en door haar been zal ze nooit hoger komen, maar ze heeft wél de looks, hoor. Ze is op weg een mooie merrie te worden.
En zo ook, jouw Auke (= Ceara's echte naam is Aukje Knipoog )

Zo zag haar been eruit in september vorig jaar:
Afbeelding

En zo nu, na een jaar bij mij. Zij krijgt ook GlucoHorse, om het beetje gewricht dat er nog inzit soepel te houden:
Afbeelding

Wat ik je wil zeggen, geef hem niet op, aub! Ik wéét dat het je veel geld zal kosten. Mss kunnen de mensen van bokt wel helpen op één of ander manier?
50 % is veel kans, zéker voor zo'n jong dier die nog volop in de groei zit. Mijn merrie haar been is er ook erg aan toe en dat komt nooit meer goed, zélfs niet met operatie.

Ik vind je een kanjer dat je dit beestje een kans geeft, en toch nog nuchter over alles bent. Velen hadden al lang afgehaakt, laat staan het nooit gekocht.

Hopelijk heb je geen al té hoog bedrag betaald voor em, want dat steekt enorm. Ik heb ook hééééél erg veel te veel voor mn merrie betaald, maarja, "spijt" komt altijd te laat, é.

Als je nog vragen mocht hebben of je wilt babbelen, mn pm staat open voor je.
Héél veel sterkte en veel succes met je lieve ponypaard! Ik hoop écht dat jullie er samen uitkomen Ach gut

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:33

nu breekt m'n klomp, kijk eens na dit been
Afbeelding

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:40

die staat net de andere kant op gebogen.. Lachen

maargoed, zo zie je maar Lachen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:41

Wow, dit been lijkt heel erg op Ceara's been. Alleen is het bij dit paard de andere kant...
Wat is er met dit diertje gebeurd als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:41

Ai, die heeft zo te zien "lidziekte" gehad oftewel veulenziekte, ook wel polyartritis genoemd. Beide knieen zijn niet ok. Maar dit is niet vergelijkbaar met wat er met Auke is.

Het zou ook nog best kunnen dat dit bij Ceara ook het geval is geweest.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:48

suleilitha schreef:
Ai, die heeft zo te zien "lidziekte" gehad oftewel veulenziekte, ook wel polyartritis genoemd. Beide knieen zijn niet ok. Maar dit is niet vergelijkbaar met wat er met Auke is.

Het zou ook nog best kunnen dat dit bij Ceara ook het geval is geweest.

Idd, suleilitha, daar heb je gelijk in. Maar ik wou gewoon even laten zien dat een "beenprobleem" niet het einde van een paardenleven hoeft te zijn.
@ stalnijmegen, Ceara's andere knie is wél in orde. Gelukkig dat ze die knie nog heeft. Check mn topic op blz. 48 of 49, daar staat een draffoto waarbij ze haar goede been vrij hoog heft.
Wat is er met dit paardje gebeurd verder? Mag via pm, hoor, is vrij off-topic hier Knipoog

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:54

Allereerst top dat je dit wilt doen OK dan!

Heb je ook al eens aan de dierenkliniek in Kerken gedacht, is voor jou toch dichterbij, en deze kliniek staat toch hoog aangeschreven, komen veel bekende ruiters met hun paarden.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:18

Check ook eens http://www.demorette.be/. Is wel iets verder voor jou, maar ze doen daar héle goede dingen. Ik heb er (gelukkig) nog geen ervaring mee gehad, maar heb er wel al supergoede dingen over gehoord.
Zou wel niet goedkoop zijn, helaas, maar dan heb je wel topkwaliteit.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:36

jemig ik ben ff weg op het forum en het regent hulp!!!! Dankjewel voor al jullie lieve adviezen en ik ga hier zeker wat mee doen!!Nee en natuurlijk geef ik het nog niet op, hoop doet leven en ik ga eerst eens kijken wat een andere DA te vertellen heeft over zijn foto`s en of er idd meteen geopereerd moet worden en welke keuze men heeft voor m........in afwachting van............goednieuws en een flinke portie hoop!! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:43

Super, je houdt ons vast wel op de hoogte!!! Ik ga er van uit, net als Kiwiko, dat hij absoluut geen grasmaaier hoeft te worden, dat jonge spul is zooo flexibel en overgroeit dit gemakkelijker dan een oud paard. En verder weet ik zeker, dat als hij straks wat is bijgetrokken, dat het een beauty wordt!!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:46

Idd, zoals ook ik al zei, hij is nog maar 1. Nog zo jong, nog zoveel te groeien... Véél kans dat dit paard een een recreatierijpaardje kan worden. Een paard hoeft toch niet zo nodig in de sport?
Met Ceara is het ook goed gekomen, ondanks haar been. Ben ervan overtuigd dat het met jouw kanjer nóg beter kan worden Haha!

Mijn steun heb je zéker! Héél veel succes ermee! Ik blijf dit zéker volgen OK dan!