Ik heb niet alle reacties gelezen, maar hier de mijne.
Mijn man had eerst nog nooit een paard van dichtbij gezien. In overleg hebben we na een poosje lessen wel een paard gekocht. Van het een kwam het ander en ondertussen kan hij er aardig goed mee uit de voeten! Omdat we allebei 40 uur werken en natuurlijk ook graag samen zijn hebben we het als volgt gedaan: hij is eerder klaar met werken dan ik, gaat al naar paard toe, mest alvast even uit en poetst paardje een beetje, dan kan ik opzadelen/rijden als ik kom. Nu komt het grappige deel van "partner met paardenleven". Hij gaat vervolgens boven aan de koffie zitten, beetje tv kijken daar, af en toe een potje biljarten, beetje kleppen e.d. Totdat ik weer klaar ben met rijden, dan zetten we samen paardenbeestje weer netjes weg en kunnen naar huis. Best leuk als je het zo samen kan doen!
Dus mijn manneke vindt het paardenleven niet erg geloof ik. Als ik alles alleen moest doen had ik denk ik geen paard gehad (of geen man
). Hij vindt het leuk om voor het paard te zorgen, maar rijden e.d. hoeft voor hem niet. Prima toch! Ik moet wel vaak lachen om de "jaloerse" reakties van anderen, dat is echt grappig!