Wat vind jullie partner van jullie "paardenleven"?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Re: Wat vind jullie partner van jullie "paardenleven"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:14

Mijn vriend heeft niks met paarden. Maar hij gunt mij mijn hobby wel. Ik probeer er wel voor te zorgen dat er ook quality time is voor mijn vriend en mij.

Ik probeer ook mijn werk voor de pony niet op hem af te schuiven. Als hij aanbiedt om te helpen, neem ik dit met alle plezier aan, maar ga hem niet expliciet vragen om te helpen. Hij helpt wel vaak uitzich zelf omdat hij dan weet dat ik eerder klaar ben en bij hem op de zetel kan gaan zitten.

Soms 'ruilen' we wel eens van taak. Als het zijn beurt is om eten te maken, wil ik het wel eens van hem overnemen als hij de pony gaat verzorgen.

Af en toe probeer ik mijn vriend wel te betrekken met zijn hobby (IT) in mijn hobby. Voorbeeld voor een camera voor het kunnen volgen van de bevalling van mijn pony of voor het uitdenken van een automatische staldeur. Dan vind hij het allemaal te gek.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:38

Mijn vriend heeft heel vroeger ook gereden toen hij nog jong was, en is er mee grootgebacht zeg maar het zat bij hem in de familie, dus hij vind het helemaal geweldig en sinds hij elke keer mee gaat naar mijn pony,is het bij hem ook weer gaan kriebellen, en sinds kort geef ik hem ook af en toe les op men pony Haha! dus helemaal super

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:39

even er aan toevoegen, de shetjes heb ik ook dankzij hem kunnen nemen, en behouden,dus bij deze, ben super blij met men vriend, dat hij zich ook helemaal inleeft in de paarden

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:13

Mijn man vind het wel prima!!
Hij geeft bij alle dingen die we samen gaan doen (uitnodigingen voor visites/etentjes ed) altijd aan dat eerst het paard verzorgd moet zijn..
Hij kan zelf erg goed rijden, maar vind dit paard niet heel leuk...
Maar dat neemt niet weg dat ik vd zomer een x op stal kwam rechtstreeks vanuit mn werk, en dat de box leeg was....
Ik helemaal in shock naar de stalhulp, bleek dat manlief lekker buitenritje was gaan maken...
Leuk en lief dat hij ook wat eerder gestopt was met zn werk, en om mij te helpen alvast met mijn paard was gaan rijden....
Nadat ik van de schrik bekomen was, heb ik hem toch ff verteld dit nooit meer te doen zonder berichtgeving...
Ook moest ik later wel beetje gniffelen... wat nou geen leuk paard, wel ontvoeren....
Mijn man houdt ook meer van buitenritjes dan het dressurmatige werk (wat hij ook best kan), want hij noemt dat rijden in een vissenkom, hihihi

Typisch mijn liefde, zoals hij soms dingen formuleerd...

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:18

Mijn vriend is blij dat ik ook mijn hobby heb. Hij is zelf ook veel weg. En is blij dat ik me kan vermaken met de paarden. En niet elke avond op de bank hang.
Paarden betekend wel dat je er in het weekend ook zoet mee bent.
Hij is vaak alleen in het weekend thuis maar dit vind hij ook niet erg. Ik zorg er persoonlijk voor dat ik alles in de ochtenden doe dan is de rest "voor hem"

Zijn hobby/werk neem ook veel onze tijd in beslag dus zo staan we quite.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:10

Mijn vechtgenoot heeft er geen probleem mee.
het is wel eens druk en lopen langs elkaar heen. maar soms moet je gewoon ff goed plannen.
heb geluk. hij zit zelf ook in de paarden(is hoefsmit).
dus als ik paard en pony(van dochter) niet kan doen dan mag hij heen.hihi.
moet alleen oppassen dat ik de weekenden niet te vol plan en soms is vrij ben. geen wedstrijden of lesgeven.
denk na zoveel jaar huwelijk we een aardig evenwicht in hebben gevonden.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:34

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar hier de mijne.
Mijn man had eerst nog nooit een paard van dichtbij gezien. In overleg hebben we na een poosje lessen wel een paard gekocht. Van het een kwam het ander en ondertussen kan hij er aardig goed mee uit de voeten! Omdat we allebei 40 uur werken en natuurlijk ook graag samen zijn hebben we het als volgt gedaan: hij is eerder klaar met werken dan ik, gaat al naar paard toe, mest alvast even uit en poetst paardje een beetje, dan kan ik opzadelen/rijden als ik kom. Nu komt het grappige deel van "partner met paardenleven". Hij gaat vervolgens boven aan de koffie zitten, beetje tv kijken daar, af en toe een potje biljarten, beetje kleppen e.d. Totdat ik weer klaar ben met rijden, dan zetten we samen paardenbeestje weer netjes weg en kunnen naar huis. Best leuk als je het zo samen kan doen!
Dus mijn manneke vindt het paardenleven niet erg geloof ik. Als ik alles alleen moest doen had ik denk ik geen paard gehad (of geen man Clown ). Hij vindt het leuk om voor het paard te zorgen, maar rijden e.d. hoeft voor hem niet. Prima toch! Ik moet wel vaak lachen om de "jaloerse" reakties van anderen, dat is echt grappig!