Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marialva

Re: Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:44

aerdenhout1 schreef:
Heerlijk al die verhalen!! DE een heeft het nog bonter gemaakt dan de ander....leuk ook om div. bekende bokkers voorbij te zien komen waarvan je dan denkt...die zijn altijd heel serieus met hun paarden omgegaan...HIHIHI Haha! Haha! Haha! ..ik hoop dat we deze verhalen niet om ons oren krijgen als we weer eens wat fel reageren op het gedrag van de "jeugd"!
Waarschijnlijk waren we zelf nog veel erger.

ja zeker te weten dat we erger waren Clown toen waren er ook nog niet zoveel bescherm middelen zoals nu ja we hadden ene cap maar tegenwoordig zijn die veel veiliger Knipoog ik zou er alleen niet aan moeten denken dat mijn dochtertje de zelfde capriolen zou uithalen als ik heb gedaan Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:50

We worden oud! IK heb van de week een 1/2 uurtje op paard gezeten...man..spierpijn!!
En het kwartje is gevallen marialva! Ik kan me jou inderdaad wel herinneren. Wel heel wat anders wat je nu fokt he?? Ze zijn wel geweldig mooi hoor!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:04

aerdenhout1 schreef:
We worden oud! IK heb van de week een 1/2 uurtje op paard gezeten...man..spierpijn!!
En het kwartje is gevallen marialva! Ik kan me jou inderdaad wel herinneren. Wel heel wat anders wat je nu fokt he?? Ze zijn wel geweldig mooi hoor!

nou hier nog een ik heb een handicap en ben slecht ter been maar als ik even heb gereden pfff mens hou op ik moet de ANWB bellen om me eraf te laten takelen Clown ja leuk he dat we elkaar zo weer tegen komen Haha! ja ik fok nu heel wat anders, en ben er superblij mee als je is in de buurt ben moet je eens langs komen de Lusitano is voor mij het geweldigste ras ter wereld Haha! Knipoog en als ik bij jou in de buurt ben dan zal ik mn paard mee nemen en dan gaan we een sweer een strand ritje maken om zo weer de oude tijd te boven halen, Greet ga je dan ook zonder zadel en hoofdstel Haha! Haha!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:04

Leuk topic zeg! Nou moet ik eerlijk zeggen, ben pas 22 jaar oud, maar ik moet nu ook niet meer denken aan wat ik vroeger allemaal deed nee...

-Wedstrijdje doen langs een dijkje met aan de ene kant een ringvaart en aan de andere kant beneden een 80km weg. Kijken wie er het eerst aan de andere kant is. Dijkje was heeeel smal...
-Van achter op een paard springen.
-Paard komt net van de markt, wordt door de verkoper verteld dat hij ingereden is, nou dat mocht ik uitproberen. Zonder zadel, gewoon pootje geven en erop zitten zonder hoofdstel. Ik kan je zeggen dat die nog zeker weten niet ingereden was.
-Springen over zelfgemaakte hindernissen
-Op onbekende paarden stappen die 2x zo groot waren als mij
-Op de woeste hengst springen zonder zadel en hoofdstel. Hij stond in een bakje naast een merrie. Merrie piest, henst staat rechtop
-Vooral echt noooooit een cap dragen!

Echt te veel om op te noemen... Moet zeggen dat ik toen veel steviger zat. Paard kon doen wat hij wilde maar lag er zelden tot nooit naast. Kwam dat omdat m'n kont toen nog klein was dus ik kon nog 3x heen en weer stuiteren voordat ik wegzakte ofzo? Nu moetzen ze geen pas opzij doen want dan ben ik al op het end haha Clown

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:29

ik ben ook nog maar 22 maar wij hebben ook nogal veel domme dingen gedaan Tong uitsteken :

* op de manege mochten we altijd met de pony's wandelen in het bos, maar zodra ze ons vanaf de manege niet meer konden zien klommen wij erop, zonder zadel, alleen met een halster om en een strotouwtje als teugel en crossen maar.

- onze verzorgpony's waren 2jaar dus wij mochten er van de eigenaar altijd mee gaan wandelen naar het bos, maar zodra ze drie werden vonden wij dat we er wel op konden rijden. dus klommen we er gewoon bovenop zodra we in het bos waren. ook zonder zadel en met een halster en strotouwtjes als teugels.

- bij dat bos was ook een voetbalveld en daar gingen we vaak zonnebaden in de zomer. dan lieten we de pony's gewoon los lopen, en dan ook nog superverbaasd zijn als die pony's van het voetbalveld afgingen en wij het hele bos door konden rennen om ze weer te vangen Tong uitsteken.

- met een veulen dat niet eens verkeersmak was uren gaan wandelen. en er ook nog mee gaan zwemmen in een heel groot meer waar ook allemaal andere mensen aan het zwemmen waren. die namen ons dat niet in dank af want het veulen vond het nodig om ook nog even zijn behoefte op het strand te gaan doen Tong uitsteken

- op de manege zonder zadel, met losse handen en ogen dicht gaan springen.

- met een vriendin altijd de meest vervelende pony's op de manege uitkiezen voor in de les en dan doen wie het langste kon blijven zitten.

- wedstrijdjes doen wie het meeste rondjes in de bak kon galloperen en er niet aan denken dat die paarden ook wel eens moe zouden kunnen worden.

- met een paar vriendinnen gingen we altijd naar een weiland op een industrieterrein waar een paar shetlanders stonden. dan gingen we altijd stiekem het weiland in en op die pony's rijden. maar die waren helemaal nog niet ingereden dus dan klommen we allemaal tegelijk op een pony en dan gallopeerden die pony's heel hard weg en deden wij die het langste bleef zitten. ik weet nu achteraf niet eens of die pony's wel al drie waren Bloos

- met z'n tweeën op een paard rijden.

- achterstevoren op het paard zitten en dan draven en galloperen.

en er is vast nog wel veel meer maar kan het nu even niet zo snel bedenken Tong uitsteken

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:36

Oei ik word wel heel oud, maar wat vrat ik vroeger met de pony's uit:
-achter uit de wei halen, in volle galop zonder zadel/hoofdstel/cap naar het hek
-over de vaste hekjes in het bos springen zodat je de leuke wandelpaden onveilig kon maken
-bij het viaduct naar beneden (hele steile helling Nagelbijten / Gniffelen )

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:40

Op mijn 17e op een Ijslander springen zonder zadel en alleen halster met een touw eraan...........dan crossen zo hard je kan (je kreeg echt een rodeo) en blijna in het prikkeldraad geflikkerd worden, en dan nog hard lachen ook.
Ik moet er nu niet meer aan denken Duivel
Verder niet veel spannends gedaan. Vorig jaar met mijn 29e een 1e springles vond ik een halve meter al eng Tong uitsteken

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 16:26

En wie van jullie heeft wel eens een buitenrit gemaakt met een handpaard ernaast? En dan even niet opletten bij een lantarenpaal zodat de een rechts en de ander links ervan gaat?Daar lag je dan met een enorme knal op je billen achter je paard, want je probeert natuurlijk beide paarden vast te houden..en dat gaat dan niet he??..foutje bedankt!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:34

Onder pony's kruipen, er onderaan gaan hangen, toen ik nog licht en kleiner was aan zijn hals hangen, en dan via zijn hals op zijn rug klimmen. Vork

Zonder zadel springen, met de handen los. In de wei voor de grap een paar rondjes crossen, zonder alles (wat erg dom was .. ) Via achteren op zijn kont springen, op het zadel staan. En via een koprol van zijn kont af.

Beetje stom ja, maar lol had ik wel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:54

aerdenhout1 schreef:
En wie van jullie heeft wel eens een buitenrit gemaakt met een handpaard ernaast? En dan even niet opletten bij een lantarenpaal zodat de een rechts en de ander links ervan gaat?Daar lag je dan met een enorme knal op je billen achter je paard, want je probeert natuurlijk beide paarden vast te houden..en dat gaat dan niet he??..foutje bedankt!

*auw*
wel een keer in de winter, waren we 15?
en gingen we zonder zadel rijden omdat dat natuurlijk lekker warm was.
vriendin en ik samen dachten we dat we wel tussen de boom en het naambordje van dat dorp doorkonden draven

dat kon dus niet ,dus we lagen er allebei af en hadden beiden blauwe knieën ROFL Huilen van het lachen

en die stomme rotponies waren helemaal teruggerent naar de boerderij Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:03

aerdenhout1 schreef:

Zulke dingen haal ik nu nog om hoor, ik probeer wel de paal te vermijden Knipoog

Jemig, ik vrat vroeger van alles uit. Achterstevoren rijden, springen zonder zadel en hoofdstel, met zijn 2-en of 3-en erop, en ja ook wel 1 andersom en 1 gewoon zitten. Staan/liggen op paard. Crosswedstrijdjes wie het hardste kon, op een smalle dijk of dwars door het bos. Vaste hindernissen in het bos springen. Verzin het allemaal maar.
Met veel sneeuw achter de pony aan skien in vliegende galop (zonder skies maar gewoon op je rijlaarzen of een stuk karton)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:15

oei leuk topic

kom ik ook aan met mijn 23 jaar Haha!

ik ben opgegroeid tussen onze fjorden die echt bomproof waren dus tja....

Zonder zadel en hoofdstel door het bos scheuren
Een paard wat nog nooit voor de kar had gestaan gewoon inspannen en kijken
wat hij er van vond en dan ook gewoon doodleuk wegrijden met het beestje , was waarschijnlijk super overdonderd Clown
Als 10 jarige uk met 2 paarden op stap gaan 1 waar je op zit en de andere mee aan het lijntje .
Boodschappen te paard doen , ja echt de markt op met de paarden en doen alsof het de normaalste zaak is
Huiswerk op de paardjes maken .
ons nieuwe paard wat absoluut niet verkeersmak was als 13 jarige gewoon mee naar buiten gaan (dat dat goed is gegaan)
Op buitenrit over die vaste palen heenspringen
Te lang wegblijven op buitenrit in het bos zodat het pikdonker is en je terug moet langs een hele drukke weg
De wei doorcrossen zonder ook maar iets en raar opkijken waarom de paardjes in het andere weiland zo gek doen
10 kleuren schijten als je springt maar je niet laten kennen en steeds hoger
De snelweg oversteken te paard want tja .. die weg was nou eenmaal korter
2 paarden en onze huifkar ontvoeren en de hele dag wegblijven als 13 jarig meisje met een vriendinnetje
Paard mee naar binnen in de keuken (dikzak paste net door de deur) door de woonkamer en er door de voordeur er weer uit
heb zelden de buren zo verbaasd zien kijken haha

ah... die goeie oalde tied

als echt penny meisje toen was niks veilig voor mij en cap hadden we helemaal nooit van gehoord

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 17:33

Wat een vreselijke slechte mensen zitten er hier op bokt zeg!!
En ik maar denken dat ik rare dingen deed met de pony's!
Wel grappig dat die cap er echt nooit was he...vroeger!
Snap die ouders ook niet hoor...LEVENSGEVAARLIJK om je kind zonder te laten rijden!
Raar dat we toch allemaal nog leven.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:41

ik vind nog steeds dat je gewoon lekker moet kunnen spelen met je paard
zo leer je het allerbeste
nu dan wel met cappie
want als je ouder word ga je de gevaren zien
maar verder ... als het beestje het aan kan lekker laten rommelen die 2 , ik heb zoiets van loopt wel los allemaal
ik heb het niet over de echt gevaarlijke situatie's natuurlijk
maar een beetje meer losheid mag tegenwoordig wel vind ik

heeft alleen maar voordelen vind ik
ik heb nu bv een mega vaste zit gekregen

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:43

Zo gek was ik nog niet eens vroeger Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik bracht mijn paard vroeger wel op een aparte manier ( 400 meter verderop ) terug. Zweetdeken om, halster met 2 touwen eraan, met pijn en moeite omdat meneer geen zin heeft om stil te staan, er op gekomen en weer terug naar het weiland, langs de weg en het liefst in galop ook Vork . Maar zo gevaarlijk was dat nog niet eeeeens, ik bedoel tegenwoordig heet dat bitloos, toen was het nog halster met 2 halstertouwen, maar tegenwoordig is het bitloos, dus in principe hetzelfde Clown , volgens mijn logica in ieder geval wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:10

O, wij sprongen er bij de wei gewoon op zonder halstertouwen, er ging een breed pad naar de club terug en dat wisten de pony's ook, volle crossgalop naar de wei en terug.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:15

jaaa, met lezen van andere verhalen bedenk ik me er weer 1
met mn 3 jarige net zadelmakke Nikita in de sneeuw, longeerlijnen vastzetten links en rechts en met strotouwtjes een slee vastbinden aan de deken en door de wei crossen zo
soms met iemand erop, soms alleen met de slee
en als ze stilging staan zo snel mogelijk zorgen dat je met de slee ook stilstond, anders knalde je tegen de achterbenen aan

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:40

ohw ja hhaha ,wij hadden geen slee maar hingen er een tracktorband achter Haha!

ja of je maakt een buitenritje en als je dan bij het viaduct komt en bedenkt dat je naar beneden moet met de pony dan ga je toch echt niet omlopen?
maar ga je gewoon met pony en al via de trap naar beneden Clown

nooit geweten dat ponies zo goed konden traplopen ROFL

komen weer heel wat belevenissen boven drijven Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:15

aerdenhout1 schreef:

Haha, nee wel een handpaard (handpony) gehad die vond dat mijn touw te kort was was en ik daarom maar los mee heb laten lopen. Was zondagavond laat, toch geen kip op de B-weg Schijnheilig

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:25

haha bedenk me net ook nog wel wat...
waren met pony's naar een speelveldje gegaan hek dichtgebonden met touwen en wij zaten daar lekker..
toen we terug wouden wou alleen de pony er niet meer uit Huilen van het lachen sta je dan.. uiteindelijk de pony er wel weer uitgekregen.

veder was een meisje van stal met een pony een zandberg opgegaan , pony wou alleen niet meer naar beneden , ze heb hulp nodig gehad om hem naar beneden te krijgen..

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:58

Ik heb in mijn jonge jaartjes ook een paar dingen uitgevreten die ik nu niet meer zou doen (ben nog maar 22 nu):

- in een weide met losse paarden (verzorgpaarden) op een paard springen zonder enige optomming gaan met die banaan...
- aan een halstertouwtje en zonder zadel door de bossen crossen en regelmatig eens een natuursprongetje nemen ...
- achterstevoren op het paard zitten in draf en galop (paard was gewoon los), optomingloos springen in de piste,...
- Als er nieuwe manegepaarden kwamen er als eerste opkruipen... En dat gaf soms hevige toestanden Lachen.

Nu ben ik een onzekerdere en voorzichtige ruiter geworden die het zekere voor het onzekere neemt. Deze fratsen haal ik niet meer uit. Ik wil altijd bravere paarden rijden (geen donderstenen meer).
Ik durf nog wel zonder zadel te gaan rijden in de piste en op buitenrit maar altijd wel met hoofdstel (met bit) en niet meer al crossent.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:04

Jaah! Zag het al een paar keer voorbij komen: sleetje rijden! In onze tijd was er tenminste nog sneeuw......

karlynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:21

Tussen een kudde veulens door rennen. Om vervolgens
als een gek onder het hek door te kruipen omdat ze achter je aankwamen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:48

karlynnn schreef:
Tussen een kudde veulens door rennen. Om vervolgens
als een gek onder het hek door te kruipen omdat ze achter je aankwamen.

Wow! Ga jij lopen van een paard? Clown

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:58

aerdenhout1 schreef:

Uhm jah, alleen dan niet de lantaarnpaal...
Wij gingen over de dijk racen. op zich leuk, alleen mijn paard ging harder dan degene die ik aan de hand meehad... Ik kreeg de mijne niet zo snel gestopt dus werd er vanaf gesleurd Bloos
Tjah, nou je het zegt Vork