Paarden van de paardenmarkt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden van de paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:12

Het is nog altijd de koper die zich laat bedonderen Knipoog

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:29

Heb je nog iets gekocht, ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:10

Ik ga morgen kijken, het is een koffievos geworden, hengst, anderhalf jaar. Hij staat al op stal. Ik ben erg benieuwd!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:14

Spannend zeg!
Heb je ook nog geen foto's gezien?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:16

gratz! Haha! wat leuk dat je idd een paard aangekocht hebt suleilitha.
Ben om maar ff on topic te blijven ook op de paardenmarkt geweest vandaag.
We waren er al om 6.00 uur en je zag door de duisternis geen hand voor ogen :S
Was allang blij dat ik mijn man wel bij me had en geen trailer Tong uitsteken

Ik was erg nieuwsgierig waarom sommige paarden geverfde letters op de kont hadden. Bijv. de letters DK.
Nou bleek dat die op transport gaan naar Denemarken in dit geval toevallig en anderen naar Hongarije bijv.
Maar ( en dat hadden mijn meiden net weer niet moeten horen) die naar Spanje gaan, gaan voor de dood was t verhaal.....
Ook liepen we tegen 3 bonte rijponies aan die voor 500 euro mee mochten (niet per stuk maar alle 3 dus)
Zoiets is natuurlijk geweldig als je thuis wat stallen hebt en een stukje land.

Heeft er nog iemand een paard of pony aangekocht vandaag op de markt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:35

Ik heb ondertussen een ieniemini fotootje gezien op de telefoon van mijn vader. Koffievos, smalle bles, witte benen maar dat kon ik weer niet goed zien. Verder beetje ramshoofd. Papier moet nog komen maar er zit iig geen Wouter in, wel Renovo volgens mij maar dat vind ik minder erg.
Denemarken is inderdaad een grote afnemer voor nederlandse paarden en ponies. ALtijd sneu dat er paarden voor de slacht naar Spanje gaan, maar gelukkig zijn de transporten lang zo hels niet meer dan het is geweest.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:40

suleilitha schreef:
Utrecht is vooral een markt voor slachtpaarden en dat weet iedereen, Roosje.
Op jaarmarkten, waarvan Zuidlaren er eentje is, is er ook een groot aanbod van gebruikspaarden.

Aan de ene kant ben ik dat eerste niet met je eens, mijn opa heeft altijd mooie goede gezonde paarden vandaan weten te halen, maar je hebt er inderdaad ook veel slachtpaardjes bij lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:43

Vooral handelaren die kopen van verzekeringen en afgedankte oude paarden belanden in Utrecht, vergis je niet. Er zal af en toe een keer een goeie staan, maar dat is eerder uitzondering dan regel.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:01

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:47

Mijn vriendin en ik hebben samen een Fries x ... ruin van anderhalf gekocht, een plaatje ! Voor 200 euro.
(Nog) geen foto.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:36

anniee, leuk dier !
Ik zag hem ook al langkomen in ander topic .. er zit een mooi koppie op Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:55

suleilitha schreef:
Vooral handelaren die kopen van verzekeringen en afgedankte oude paarden belanden in Utrecht, vergis je niet. Er zal af en toe een keer een goeie staan, maar dat is eerder uitzondering dan regel.

Dat is verleden tijd, al jaren. Die handelaren mogen namelijk zodra de verzekering erachter komt niet meer voor hun handelen.
Been there, done that. Paard welke zonder reden werd afgekeurd omdat de eigenaar er bang voor was werd afgekeurd door een miniverzekering. Maar de handelaar kon en wilde het paard niet onderhands verkopen aan mij. Dat heeft heel wat voeten in aarde gehad. Uiteindelijk heb ik de verzekering uitgedaagd vanwege de reden van afkeuring en toen heb ik het paard in handen gekregen en werd de afkeuring teruggedraaid.

Maar dat verkopen na afkeuring gaat echt niet meer zo makkelijk,

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 00:00

Als ik zo hoor wat er allemaal voor leuks gekocht is voor zo weinig geld vind ik het toch wel zonde dat ik niet geweest ben.
Maar ja, kan er op het moment toch niet echt een kwijt dus misschien maar beter ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 00:03

anneliesdj schreef:
Als ik zo hoor wat er allemaal voor leuks gekocht is voor zo weinig geld vind ik het toch wel zonde dat ik niet geweest ben.
Maar ja, kan er op het moment toch niet echt een kwijt dus misschien maar beter ook.

Bouw je toch gewoon een stalletje bij Clown

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 00:05

Ze staan hier bijna allemaal 24/7 op het land, momenteel iig wel maar heel veel plek in het land heb ik dus niet meer. Hooguit een veulen of jaarling maar meer niet.
Ik ben toch van plan om er in het voorjaar een paar te verkopen dus volgend jaar ga ik wel met een dikke portomonnee op stap Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 00:10

Je zult er vast wel een redelijk hengstveulen kunnen kopen. Ik wil echter alleen merries en ik vermoed dat er weinig merrieveulens rondlopen uit interessante merrielijnen voor de fokkerij. Die worden vaak wat sneller verkocht.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 06:51

gister wel wat mooie ponymerrieveulens gezien met interessant papier, maar ik wil er zelf eerst wat kwijt.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:19

anniee schreef:
huppelz schreef:
Ook liepen we tegen 3 bonte rijponies aan die voor 500 euro mee mochten (niet per stuk maar alle 3 dus)

zo, dat is echt geen geld; wat voor pony's waren dat dan, die heb ik gemist?! Wow!

Volgens mij stonden die in dat straatje achter het standbeeld van dat paard en de handelaren.
Er stond een hele rij pony's, en deze stonden op het hoekje. Wat voor ras zou ik echt niet weten. De maten waren A, B en C. Leeftijd zal ergens tussen de 5 en 13 gelegen hebben (heb daar echt geen verstand van)
We stonden erbij te kijken omdat 2 handelaren aan het 'overleggen' waren zeg maar. Dus die ene zegt tegen die ander: "3 voor de prijs van 2" "500 euro". De andere man vond de ponies heel erg leuk en baalde er zichtbaar van maar had er verder niks aan kennelijk. Dus die richtte zich weer tot ons en zei tegen de meiden van: " kunnen jullie een beetje rijden al?"
Toen begon hij van: "dit zijn echt zulke lieve paardjes, steek mijn hand ervoor in t vuur" "Als je een weitje hebt en je kunt ze meenemen dan koop ik ze nu wel voor je"
Maar wij hebben zelf geen weitje dus hehehe. En op alleen al 800 euro pensionstalling per maand zitten deze paps en mams echt niet te wachten hahahaha

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:49

huppelz schreef:
gratz! Haha! wat leuk dat je idd een paard aangekocht hebt suleilitha.
Ben om maar ff on topic te blijven ook op de paardenmarkt geweest vandaag.
We waren er al om 6.00 uur en je zag door de duisternis geen hand voor ogen :S
Was allang blij dat ik mijn man wel bij me had en geen trailer Tong uitsteken

Ik was erg nieuwsgierig waarom sommige paarden geverfde letters op de kont hadden. Bijv. de letters DK.
Nou bleek dat die op transport gaan naar Denemarken in dit geval toevallig en anderen naar Hongarije bijv.
Maar ( en dat hadden mijn meiden net weer niet moeten horen) die naar Spanje gaan, gaan voor de dood was t verhaal.....

Heeft er nog iemand een paard of pony aangekocht vandaag op de markt?

Niet alle paarden die naar spanje gaan gaan voor de dood hoor, spanje is niet echt een paardenvlees etend land maar exporteren weer wel veel eigen gefokte slachtpaarden naar Italie, dus paarden uit Nederland, dan naar Spanje en dan naar Italy zou dan te duur worden.
In Spanje is er veel vraag naar Tuigpaarden, liefs vos met 4 witte benen.

Mijn dochter heeft er gisteren 2 gekocht, E pony schimmel en klein spierwit b pony'tje echt een snoepie.
Voor weinig ook nog trouwens.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:57

hahaha ja dat snap ik wel..........maar de meisjes natuurlijk niet. Daar is hun leeftijd ook naar Knipoog. Toen ze Friese veulens ingeladen zagen worden stonden ze al bijna te huilen.
De man doelde ook meer op de vele shetlandertjes die naar Spanje gaan.
Maar gefelies met je aankopen! Hoop dat jullie daar veel plezier aan mogen beleven.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:08

Pipo schreef:
suleilitha schreef:

Dat is verleden tijd, al jaren. Die handelaren mogen namelijk zodra de verzekering erachter komt niet meer voor hun handelen.
Been there, done that. Paard welke zonder reden werd afgekeurd omdat de eigenaar er bang voor was werd afgekeurd door een miniverzekering. Maar de handelaar kon en wilde het paard niet onderhands verkopen aan mij. Dat heeft heel wat voeten in aarde gehad. Uiteindelijk heb ik de verzekering uitgedaagd vanwege de reden van afkeuring en toen heb ik het paard in handen gekregen en werd de afkeuring teruggedraaid.

Maar dat verkopen na afkeuring gaat echt niet meer zo makkelijk,

klopt niet hoor, ik ken een aantal handelaren die contracten hebben met verzekeringen, ik heb ze zelf ook wel eens aangeboden gekregen.
Op het moment is er heel veel vraag uit Engeland naar verzekeringspaarden en de verzekering weet dit.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:11

huppelz schreef:
hahaha ja dat snap ik wel..........maar de meisjes natuurlijk niet. Daar is hun leeftijd ook naar Knipoog. Toen ze Friese veulens ingeladen zagen worden stonden ze al bijna te huilen.
De man doelde ook meer op de vele shetlandertjes die naar Spanje gaan.
Maar gefelies met je aankopen! Hoop dat jullie daar veel plezier aan mogen beleven.

Dank je wel , ze zijn echt harstikke leuk en ik vond het weer leuk om voor haar af te dingen, hihihih,ze heeft er hard voor gewerkt en ze zijn echt top.
Voor de schimmel heeft ze 670 betaalt, hij vroeg 1200
en voor de kleine 350, daar werd 600,- voor gevraagd.
Was wel leuk weer dat onderhandelen, alleen de man van de E pony sloeg echt hard op mijn hand (grrrrr)
Maar dacht laat me mooi niet kennen (au au) en sloeg keihard terug gan gna gna.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:12

Ik vraag me eigelijk af wat je op de markt nou betaald voor een bont shetlandhengstje zonder papieren en chip. Ik heb er namelijk 3 jaar geleden eentje meegenomen van de markt en heb het idee dat die boer zich later in zijn vuistje heeft zitten lachen. Ik ga niet meer naar de markt toe, ben 3x met een pony thuis gekomen en dat is zat.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:17

capopjekop, prijzen liggen zo tussen de 25,= en de 100,= euro
Alleen maakt een handelaar wel verschil natuurlijk als hij weet dat je een handelaar bent of particulier.

Velen vinden dat raar maar dat is het niet, als je bv een cafe hebt krijg je de drank ook goedkoper als cafehouder.
Handelaren willen de markt niet stukmaken voor zichzelf dus rekenen ze gewoon 2 tariefen en dat is niet meer dan normaal.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:34

berpie schreef:
capopjekop, prijzen liggen zo tussen de 25,= en de 100,= euro
Alleen maakt een handelaar wel verschil natuurlijk als hij weet dat je een handelaar bent of particulier.

Velen vinden dat raar maar dat is het niet, als je bv een cafe hebt krijg je de drank ook goedkoper als cafehouder.
Handelaren willen de markt niet stukmaken voor zichzelf dus rekenen ze gewoon 2 tariefen en dat is niet meer dan normaal.

Tussen 25 en 100 euro zit nogal wat verschil, denk dat zij wil weten of ze geflest is of niet.
Laten we het zo stellen (en je mag me natuurlijk verbeteren) dat over het algemeen geld; hoe kleiner hoe duurder, hoe mooier bont hoe duurder (effen is goedkoper), in mijn beleving houden handelaren niet van blauwe ogen dus dat maakt het meestal weer goedkoper en als laatste geld dan natuurlijk dat hij in proportie's en liefst zo sjiek mogelijk moet zijn.

Maar zoals je eerder in dit topic al hebt kunnen lezen worden heel kleine shetten ook heel duur verkocht en vaak zijn die niet eens heel mooi qua bouw.