Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wat leuk dat je idd een paard aangekocht hebt suleilitha.
suleilitha schreef:Utrecht is vooral een markt voor slachtpaarden en dat weet iedereen, Roosje.
Op jaarmarkten, waarvan Zuidlaren er eentje is, is er ook een groot aanbod van gebruikspaarden.
huppelz schreef:Ook liepen we tegen 3 bonte rijponies aan die voor 500 euro mee mochten (niet per stuk maar alle 3 dus)
Zoiets is natuurlijk geweldig als je thuis wat stallen hebt en een stukje land.

suleilitha schreef:Vooral handelaren die kopen van verzekeringen en afgedankte oude paarden belanden in Utrecht, vergis je niet. Er zal af en toe een keer een goeie staan, maar dat is eerder uitzondering dan regel.
anneliesdj schreef:Als ik zo hoor wat er allemaal voor leuks gekocht is voor zo weinig geld vind ik het toch wel zonde dat ik niet geweest ben.
Maar ja, kan er op het moment toch niet echt een kwijt dus misschien maar beter ook.
anniee schreef:huppelz schreef:Ook liepen we tegen 3 bonte rijponies aan die voor 500 euro mee mochten (niet per stuk maar alle 3 dus)
huppelz schreef:gratz!wat leuk dat je idd een paard aangekocht hebt suleilitha.
Ben om maar ff on topic te blijven ook op de paardenmarkt geweest vandaag.
We waren er al om 6.00 uur en je zag door de duisternis geen hand voor ogen :S
Was allang blij dat ik mijn man wel bij me had en geen trailer
Ik was erg nieuwsgierig waarom sommige paarden geverfde letters op de kont hadden. Bijv. de letters DK.
Nou bleek dat die op transport gaan naar Denemarken in dit geval toevallig en anderen naar Hongarije bijv.
Maar ( en dat hadden mijn meiden net weer niet moeten horen) die naar Spanje gaan, gaan voor de dood was t verhaal.....
Ook liepen we tegen 3 bonte rijponies aan die voor 500 euro mee mochten (niet per stuk maar alle 3 dus)
Heeft er nog iemand een paard of pony aangekocht vandaag op de markt?
. Toen ze Friese veulens ingeladen zagen worden stonden ze al bijna te huilen.Pipo schreef:suleilitha schreef:Vooral handelaren die kopen van verzekeringen en afgedankte oude paarden belanden in Utrecht, vergis je niet. Er zal af en toe een keer een goeie staan, maar dat is eerder uitzondering dan regel.
Dat is verleden tijd, al jaren. Die handelaren mogen namelijk zodra de verzekering erachter komt niet meer voor hun handelen.
Been there, done that. Paard welke zonder reden werd afgekeurd omdat de eigenaar er bang voor was werd afgekeurd door een miniverzekering. Maar de handelaar kon en wilde het paard niet onderhands verkopen aan mij. Dat heeft heel wat voeten in aarde gehad. Uiteindelijk heb ik de verzekering uitgedaagd vanwege de reden van afkeuring en toen heb ik het paard in handen gekregen en werd de afkeuring teruggedraaid.
Maar dat verkopen na afkeuring gaat echt niet meer zo makkelijk,
huppelz schreef:hahaha ja dat snap ik wel..........maar de meisjes natuurlijk niet. Daar is hun leeftijd ook naar. Toen ze Friese veulens ingeladen zagen worden stonden ze al bijna te huilen.
De man doelde ook meer op de vele shetlandertjes die naar Spanje gaan.
Maar gefelies met je aankopen! Hoop dat jullie daar veel plezier aan mogen beleven.
berpie schreef:capopjekop, prijzen liggen zo tussen de 25,= en de 100,= euro
Alleen maakt een handelaar wel verschil natuurlijk als hij weet dat je een handelaar bent of particulier.
Velen vinden dat raar maar dat is het niet, als je bv een cafe hebt krijg je de drank ook goedkoper als cafehouder.
Handelaren willen de markt niet stukmaken voor zichzelf dus rekenen ze gewoon 2 tariefen en dat is niet meer dan normaal.