Dit kan toch niet? (Oude manegepony)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Dit kan toch niet? (Oude manegepony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:45

Claire__ schreef:
Op de manege waar ik rijd zijn 3 pony's die de 30 al zijn gepasseerd.
Ze mogen nog 1 uurtje per dag lopen en dat kunnen ze nog goed!
Lachen

Hier op de manege hetzelfde. Maximaal een uurtje per dag en dan alleen in de kleuterles. Dus 2 keer een half uurtje een beetje hobbelen en een paar rodnjes galop. Wij hebben er dan maar eentje. Maar de dame van 37 kan nog snel lopen en staat alleen maar op stal te hinneken als ze in haar eentje is.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:47

op mijn oude manege loopt ook een pony van 30 maar die loopt nog alleen de beginnerslessen met zo licht mogelijke ruitertjes.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:49

Als het paardje 20 is maar nog kerngezond zie ik er wienig verkeerds in. En vaak is voor een manege een pony geen pony maar een werktuig die zijn geld moet verdienen.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:52

Lief pennymeisje,

een pony op een manege moet nou eenmaal wat lessen lopen.
als de pony dat goed aankan, is het zelfs beter om daarmee door te gaan.
Op het ponykamp waar ik werkte stond een pony van midden 30, die liep iedere dag nog een lesje mee. natuurlijk met de kleine kinderen en liefst op buitenrit. als we dat niet deden, werd het arme beest echt niet blij!!!

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:55

Op bijna alle maneges lopen er oude pony's rond.. en die hebben, vind ik, juist een goed leven..

En ik denk dat er wel meer paarden van jou manege naar de slacht zijn gegaan, zonder dat jullie dat weten. het gebeurd iig heel erg vaak!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:07

Op mijn manege staat een pony van bijna 40.
Maar hij MOET elke dag lopen, anders krijgt hij koliek..
Hij loopt 1 uurtje per dag, rustig aan.

Socheapje

Re: Dit kan toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:13

BrittKitt schreef:
Onzin, rust roest. Manegepony's hebben vaak de beste conditie van alle pony's die je kan bedenken en worden om die reden vaak veel en veel ouder dan de gemiddelde pensionpony!

Tja naar de slacht.. Een pony die oud en op is kan je niet meer mee laten lopen en manege's zijn en blijven bedrijven waar het draait om geld. Als je het diertje naar de slacht brengt levert het nog iets op, zo simpel is het. Niemand die nog een oude manegepony wil die alleen maar als grasmaaier dient, daarvoor staan er teveel op marktplaats..

er staan niet alleen daarvoor pony's op marktpaats.
dat is ook zo omdat mensen geen tijd en het meest geldproblemen hebben..
ik heb mijn paard daarvan gehaalt en dat kwam omdat hij mishandeld was en die eigenaar die heb daar bij dat meisje heb
weggehaalt had al 3 paarden dus kon zij hem er niet bij hebben..
dus bedenk eerst voordat je wat zegt..

en even ONtopic..
er staat bij mij een pony en die is 24 en die kan nog super lopen en die lopen wedstrijden
alles nog!! dat is een heel goeie pony en veel pit.
alleen jammer gaat zij weg..
omdt het nu genoeg is voorder..
maar ik vindt het egt zielig hoor dat dat beestje naar de slacht gaat.
mijn vroegere paard die was overal al gestaan en was nergens meer verkocht.
dus ging die ook toen die bij mij weg ging ( was proefpony) met een andere paard die
naar de slacht ging in de trailer gestaan en ben hem nog steeds op zoek..

ilsetessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:26

ligt eraan of de pony nog in goede conditie is of niet.
Zelf hebben we ook een pony van een jaar of 33 in de lessen lopen Boos! hij heeft altijd uitstekent z'n best gedaan in de lessen dus nou vind ik dat die met pensioen mag maar ook weer niet want hij heeft er egt plezier in

tjoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:17

Ik las laatst zelfs nog over een paardje in de Endurance die nog gewoon over de 60 kilometer loopt.
Mijn powny is nu 26 en doet regelmatig lekkere buitenritjes hoor.

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:58

Wij hebben een pony van ongeveer 36 jaar (!) op de manege. Die rijdt héél af en toe nog wel eens een halfuurlesje. Maar mijn vriendin bijvoorbeeld heeft een pony van 21 jaar en die rijdt nog actief wedstrijden, en die pony lijkt net 7 ofzo. Dus het ligt er maar aan hoe de pony zich voelt denk ik.

soraiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 04:05

Ik vind dat als een paardje nog goed te been is...om het zo maar te zeggen...nog wel zeker een uurtje per dag kan lopen hoor...maar idd een paard boven de 25 vind ik wel een beetje zielig...lekker rustig wandelingetje ernaast moet nog wel kunnen op die leeftijd...tja ga jij maar eens de hele dag stil zitten, denk niet dat je daar tegen zou kunnen toch?

Ach ja...zolang het maar geen dierenleed of mishandeling is...zou het nog wel moeten kunnen!

Groetjes amanda