Nieuwste hype: tutfiepen met paarden...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: Nieuwste hype: tutfiepen met paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:09

Geweldig Tong uitsteken heel leuk geschreven Knipoog
ach.. er zit een kern van waarheid in, en andere dingen Knipoog het is weer geweldig geschreven!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:06

ellepel schreef:
wheeee ik ben dus ook een tutfieper Huilen Huilen Huilen

ik heb een zomereczemer met boerka,en die ga ik dus echt niet naar zee doen.... Verdrietig
dat helpt trouwens ook niet,want aan zee krijgen ze het ook Knipoog

Ik ben er ook een! Haha, ik verkoop mijn pony's nl niet.

Op mijn vorige stal was de tuttigste fieper aller tijden. Het duurde eeeeeeeeeeeeeeuwen voor ze mee ging op buitenrit, ze moest altijd eerst de pony wassen... zowiezo werd er nièt gereden voor de staart geplozen en gewassen was...
Als haar zusje met dezelfde pony een rondje door de bak had gereden dan kwam ze aanrennen met babybillendoekjes om die vieze zand/snotneus schoon te maken....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 02:06

Hahaha! Helemaal super!!!!

Als ik in de kroeg aan het werk ben komen ze ook wel eens binnen. Van die meiden in peperdure outfit, het kapsel zit goed, handen zijn schoon enz. En dan ook nog vertellen dat ze de hele middag in de manege in de weer zijn geweest.... Vraag me iedere keer weer af waarmee! Haha!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 02:31

Oliver schreef:
Uhm.. ben ik de enige die het stuk niet briljant of zelfs maar grappig vind?

Nee hoor, ik deel je mening Lachen - net zoals het eerste schrijfsel van de TS, heeft dit verhaal voor mij geen enkele originele of literaire waarde. Als er aan 'uitgeven' gedacht wordt, dan vooral niet doen. Er zijn betere verhalen geschreven over dit onderwerp - als je bv de verhalen van "De Manvan" leest (ooit in de Hoefslag gepubliceerd en wél gebundeld) - een persoon die met verbazing naar al het gebeuren in de paardenwereld kijkt - dan kan ik niet anders constateren dat dit qua humor en als leeswaardig verhaal maar een slap aftreksel is. Mét spelfouten en begripsverwarring (Münchhausen by proxy). Sorry Suleilitha, sorry fans..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:51

dat zijn dus twee van de 104 berichten die dit stukje niet leuk vinden......en dan zou het niet uitgegeven mogen worden omdat het niet leuk IS????
Begrijp ik het nog?

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:54

HAHAHAHA ROFL Ik vind hem écht geniaal! Huilen van het lachen

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:55

Beetje flauw om een beginnend schrijver met een pro te vergelijken en dus maar gelijk de grond in te boren.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:03

Nou, in dit stukje kan ik me bijna volledig vinden (itt tot het vorige stukje, waarbij ik het maar voor 50% eens was haha).

En ze zijn niet eens zeldzaam, die tutfiepers. Bij mijn vorige werk op een (internationale) springstal waren ze allemaal TF's. De godganse dag met springschoenen en volledige beenbescherming in de weide. Uit de stal (staldeken af) in de wei (afhankelijk van het weer zomer/regen/dikke regen/winter/vliegendeken om). Maar nooit, nee nóóit zonder deken. ELKE dag na het binnenhalen worden staart en benen gewassen want gewoon water is niet genoeg, ze moeten brandschoon.

En denk niet dat al deze paarden in de sport worden ingezet, nee, de bejaarden of voor-altijd-kreupelen krijgen exact dezelfde behandeling.

Het is alleen wel heel goed bedoeld Ja.

Waar ik het niet mee eens ben is het onderdeel 'Burka'. Die helpt gewoon heel veel paarden van de jeuk af, en dat is alleen maar prettig.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:06

Wat een gewéldig stukje tekst! Ik ben bang dat degenen waar het over gaat na het lezen van de tekst echter nog niet in de gaten hebben dat het over types als hun gaat, maar goed...
Perfect weergegeven!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:20

ellepel schreef:
wheeee ik ben dus ook een tutfieper Huilen Huilen Huilen

ik heb een zomereczemer met boerka,en die ga ik dus echt niet naar zee doen.... Verdrietig
dat helpt trouwens ook niet,want aan zee krijgen ze het ook Knipoog

dat deel vond ik ook een beetje te kort door de bocht. ook het logen, paten, ed vind ik vaak juist goed (mits mensen OOK naar zichzelf kijken.

maar juist omdat het zo kort door de bocht en lekker aangedikt is (ja sorry, ik zie het zo) vind ik het altijd wel erg leuk om te lezen wat je schrijft Lachen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:27

De Manvan vindt ook niet iedereen leuk!
(echt onvoorstelbaar, ik lig altijd in een deuk)
Ws omdat de beschreven mevrouw erg veel op hun zelf lijkt...hihihihi en dat is hier natuurlijk ook zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:46

Hahahaha, Jannepauli de Taalpurist!!!!!!!!
Je denkt toch niet, dat ik zo dom zou zijn om het ergens naar toe te sturen zonder correcties? En ach, begripsverwarring..... ik heb slechts de term verkeerd gebruikt, en daar val jij over?
Maar goed, stel dat ik zaken zou doen, ik zoek nog een correctrice.
Wat bedoel je met hihihihihihihi, overigens?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:00

Ik zie geen hihihihi in mijn tekst staan dus een nadere uitleg kan ik je niet geven!

En ja, een beetje taalpurist en voorstander van het gebruiken van de juiste termen ben ik wel. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:01

JaneJansen schreef:
De Manvan vindt ook niet iedereen leuk!
(echt onvoorstelbaar, ik lig altijd in een deuk)
Ws omdat de beschreven mevrouw erg veel op hun zelf lijkt...hihihihi en dat is hier natuurlijk ook zo!

Nee? Ik wel, hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:02

Oeps, sorry, verkeerde naam, neem me niet kwalijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:58

Herkenbaar! Ik zou ons paard graag een dagje uitlenen aan zo'n tutfieper dan zijn ze denk ik snel genezen (of ze sturen het paard linea recta naar een gedragstherapeut...) want hij heeft een hekel aan alles wat maar enigszins in de buurt van tutten komt en laat dit duidelijk merken.

Moest trouwens ook meteen denken aan de sketch van Plien en Bianca als Irma en Ingrid (omdat je de term tutfiepen gebruikt) die zij hebben over het hebben en verzorgen van een paard. Die is ook hilarisch.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:12

SusanH schreef:
Herkenbaar! Ik zou ons paard graag een dagje uitlenen aan zo'n tutfieper dan zijn ze denk ik snel genezen (of ze sturen het paard linea recta naar een gedragstherapeut...) want hij heeft een hekel aan alles wat maar enigszins in de buurt van tutten komt en laat dit duidelijk merken.

Hihi, zulke paarden hebben wij ook. De ene ziet eruit (dwz als ie net zwaar gepoetst is) als het eerste de beste Barbiepaard (palominootje met lange manen en staart) maar het merendeel van de tijd is hij egaal grijs - Clever heeft vies worden tot een kunstvorm verheven...
Zijn volle zus is net zo'n geval. Raggen met de borstel is fijn, maar alles wat ook maar enigzins op netjes maken lijkt is uit den boze. Zodra ze weer op vrije voeten is is het eerste wat ze doet de grootste stofplek danwel modderpoel vinden die er is om dan uitgebreidt te gaan liggen rollen.
Ach, het zij zo...

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:19

Jannepauli schreef:
Oliver schreef:
Uhm.. ben ik de enige die het stuk niet briljant of zelfs maar grappig vind?

Nee hoor, ik deel je mening Lachen - net zoals het eerste schrijfsel van de TS, heeft dit verhaal voor mij geen enkele originele of literaire waarde. Als er aan 'uitgeven' gedacht wordt, dan vooral niet doen. Er zijn betere verhalen geschreven over dit onderwerp - als je bv de verhalen van "De Manvan" leest (ooit in de Hoefslag gepubliceerd en wél gebundeld) - een persoon die met verbazing naar al het gebeuren in de paardenwereld kijkt - dan kan ik niet anders constateren dat dit qua humor en als leeswaardig verhaal maar een slap aftreksel is. Mét spelfouten en begripsverwarring (Münchhausen by proxy). Sorry Suleilitha, sorry fans..

Mee eens. De schrijfstijl is erg verwarrend en ik vind het niet echt origineel of vernieuwend. Ik hou normaal gesproken juist van wat sarcastische humor, maar deze tekst spreekt me totaal niet aan. Ik val eigenlijk vooral over de raar opgebouwde en samengetrokken zinnen en woorden die nét niet in de context passen.

[Edit: toevoeging]

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:23

wat een dom stukje zeg. helemaal over die "burka". weet je wel hoeveel last een paard kan hebben en dat ie zowat blij is met een goede deken op de wei. En zoals al gezegd is verplaatsen naar de kust geen goede garantie...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:32

leuk stukje ik denk dat ik dan ook maar een tutfieper ben.
ja ik heb thuis ook veel setjes maja werk er hard voor so why not??
en ik reed mijn pony ook met beenbescherming omdat meneer met ze benen tegen elkaar schuurt.
maar goed..vind t wel een goed stukje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:36

Topaas schreef:
wat een dom stukje zeg. helemaal over die "burka". weet je wel hoeveel last een paard kan hebben en dat ie zowat blij is met een goede deken op de wei. En zoals al gezegd is verplaatsen naar de kust geen goede garantie...

Ieps, je hebt niet goed gelezen, vrees ik. Ik heb er iets neergezet in de strekking van dat ik paarden met zomerexzeem buiten beschouwing liet in deze.
Het ging er slechts om dat er mensen zijn, die een paard van top tot teen inpakken omdat de zon het dier anders een tintje lichter maakt.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:36

ik vind het ook niet zon leuk stukje sommige paarden hebben nou eenmaal baat bij sommige dingen zoals een burka en -logen -paten enz......
laat mij maar lekker een beetje tutfieper zijn ik gelukkig paard gelukkig. Vork

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:45

Ik vind het ook een leuk stukje om te lezen, ik vind persoonlijk de schrijfstijl vlot en fijn en natuurlijk is het een waarheid, maar ik denk dat zelfs de 'tutfiepers' onder ons zich niet aangevallen voelen, dát vind ik nog het mooiste (in tegenstelling tot het vorige stuk van TS). Heel mooi gedaan!

Ps. alleen de smilies stoor ik me aan op één of andere manier, als ik dit stuk als serieus zou beschouwen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:53

Ben ik ook een tutfieper? Nagelbijten / Gniffelen

Vorig jaar is de osteopaat twee keer geweest en dit jaar komt ie weer Vork (ze had btw wel écht écht last van d'r rug en alles zat vast..)

Verder heb ik geen symptonen geloof ik.. Alleen dat mijn paard voor geen goud weg gaat.. Ja Nagelbijten / Gniffelen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:54

Ach ik denk dat wel allemaal wel iets van een tutfieper hebben.