Animalympics.
Harstikke leuk voor Anky van Grunsven dat ze olympisch goud heeft gewonnen. Gefeliciteerd meid! Maar eigenlijk vraag ik mij af wat dressuur met sport te maken heeft.
Een paard aangeleerde pasjes laten doen op muziek lijkt meer op een circusact dan op sport. Het is trouwens de enige olympische discipline waar dieren aan meedoen.
Deze vreemde eet in de bijt mag wat mij betreft dan ook per direct van de olympische agenda verwijderd worden.
Wellicht is het tijd voor: 'Animalympics', met disciplines als honden die schapen bijeen drijven, dolfijnen die fraaien sprongen laten zien en papegaaien die liedjes kunnen zing.
Anky en haar paard Salinero zouden daar meer thuis zijn, dan op de olympische spelen, waar het gaat om menselijke presentaties en niet om dierlijke.
Als ik zoiets lees kan ik er echt boos om worden.
Ik vind het zowieso heel frusterend als mensen tegen mij zeggen dat paardenrijden toch niet intensief is of geen sport, aangezien je 'alleen-maar-op-het-paard zit'. Het liefste zette ik ze dan direct op het paard om ze een hele proef te laten rijden, of een parcour door te sturen...
mijn vriend zegt dat ik dat achter mij moet laten, en niet zo zwaar aan moet tillen. Maar aard van het beestje denk ik

Maar goed, wat vinden jullie van het bericht, en herkennen jullie mijn bericht , en hoe gaan jullie ermee om.