Anky doet geen sport maar een circusact.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda__

Anky doet geen sport maar een circusact.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 11:01

Dit krantenbericht heb ik laatst gelezen. Het was zo een ingestuurde brief:

Animalympics.
Harstikke leuk voor Anky van Grunsven dat ze olympisch goud heeft gewonnen. Gefeliciteerd meid! Maar eigenlijk vraag ik mij af wat dressuur met sport te maken heeft.
Een paard aangeleerde pasjes laten doen op muziek lijkt meer op een circusact dan op sport. Het is trouwens de enige olympische discipline waar dieren aan meedoen.
Deze vreemde eet in de bijt mag wat mij betreft dan ook per direct van de olympische agenda verwijderd worden.
Wellicht is het tijd voor: 'Animalympics', met disciplines als honden die schapen bijeen drijven, dolfijnen die fraaien sprongen laten zien en papegaaien die liedjes kunnen zing.
Anky en haar paard Salinero zouden daar meer thuis zijn, dan op de olympische spelen, waar het gaat om menselijke presentaties en niet om dierlijke.

Als ik zoiets lees kan ik er echt boos om worden.
Ik vind het zowieso heel frusterend als mensen tegen mij zeggen dat paardenrijden toch niet intensief is of geen sport, aangezien je 'alleen-maar-op-het-paard zit'. Het liefste zette ik ze dan direct op het paard om ze een hele proef te laten rijden, of een parcour door te sturen...
mijn vriend zegt dat ik dat achter mij moet laten, en niet zo zwaar aan moet tillen. Maar aard van het beestje denk ik Haha! hahaha.

Maar goed, wat vinden jullie van het bericht, en herkennen jullie mijn bericht , en hoe gaan jullie ermee om.

KiWiKo

Re: Anky doet geen sport maar een circusact.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:03

hahahahhaa geweldig voorbeeld van een knap staaltje "hoe zet ik mezelf vreselijk voor joker bij een zo breed mogelijk publiek"

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:04

Mensen die nooit hebben paard gereden zullen dat ook wel blijven zeggen.
Enige oplossing is ze erop zetten en eens een kwartier laten lichtrijden (voor iemand die dat niet kan, echt geen lachertje)!
Ik kan me er ook zo kwaad om maken, maar ach, ik vind voetbal ook geen sport! Haha! hahaha

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:05

Tsja, helaas weten die mensen niet beter. Erg jammer, maar je kan er vrij weinig aan doen. Haha anders nodig je deze meneer/mevrouw uit voor een lesje paardrijden Knipoog Gewoon door ook een brief naar die krant te sturen Tong uitsteken

SETEFURII

Ik kan me hier ook enorm in opjagen.
Maar, laat die wijze kerel die zo slim was om dit te zeggen, maar eens paardrijden.
ben benieuwd hoelang die erop blijft zitten & hoeveel spierpijn daarnaa wel niet heeft Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door SETEFURII op 31-08-08 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Die meneer heeft het waarschijnlijk niet op dieren, hij heeft het over 'een vreemde eet in de bijt' en het is toch echt een 'vreemde eend in de bijt'...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:06

ik kan me het wel voorstellen dat mensen het zo zien, ze denken dat je alleeen maar op een paard zit en de rest gaat vanzelf. en geef toe het ziet erook behoorlijk circus act uit toch?? een paard wat pirouettes maakt, de passage en piaffe. dat doet een dikke shet in wintervacht niet in een weiland. wij weten dat het anders is en wel degelijk een sport is op zeer hoog niveau maar ik snap best dat een buitenstaander dit zo kan zien!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:06

Ik ben het helemal met je eens, kan er gewoon niet tegen als mensen zeggen dat paardrijden geen sport is. Tong uitsteken
Laat die persoon die dat zegt maar eens een uur rijden, en daarna nog hetzelfde verhaal vertellen. Denk dat hij dan wel van gedacht veranderd is Ja

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:07

hahaha laat diemiep zelf maar eens op een paard zitten en vervolgens een mooi proefje neer zetten Vork

denk dat ze haar mening dat heul snel herziet Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:08

De 5 kampen zitten ook dieren in, dus verre van de enige Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-08-08 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Figaro

suuzepuus schreef:
ik kan me het wel voorstellen dat mensen het zo zien, ze denken dat je alleeen maar op een paard zit en de rest gaat vanzelf.

Ja idd, ik kan me voorstellen dat mensen er zo over denken.
Aan de andere kant is het wel weer een extra compliment aan Anky als men denkt dat het paard het allemaal vanzelf doet Knipoog

enny

Ach, je moet maar denken dat dat gewoon iemand is die er hélemaal niets van begrepen heeft! En iedereen heeft wel een paar sporten waarvan ze denken dat die niet op de OS thuishoren. Laat die persoon idd zelf maar eens op een paard gaan zitten, dan zal hij wel merken dat je er echt wel wat voor moet doen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:09

je kan er maar mee zitten Haha! en dan heb ik het over de schrijver van het krantenbericht.
veel niet paardenmensen denken idd nog steeds dat je alleen maar zit... zo is mijn vriend aan zijn paardenvirus gekomen Haha!

zelfs mijn fitnessinstructeur wilde beweren dat ik geen kalorieen verbrande door 4 a 5 keer per week of een fikse strandrit, of een pittige les of gewoon trainen/longeren. je zat toch alleen maar?

grrr erg iritant

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:10

(Heej gekke_koei, ik heb een ava die jij eigenlijk zou moeten hebben)

sarah_m

Ja precies! Gewoon zorgen dat die een paar dagen niet meer kan lopen van de spierpijn. Lekker laten doorzitten maar dan wel met de perfecte houding want het is ten slotte maar een circusact

xPassion

Charr_Gwen schreef:
Enige oplossing is ze erop zetten en eens een kwartier laten lichtrijden (voor iemand die dat niet kan, echt geen lachertje)!
Ik kan me er ook zo kwaad om maken, maar ach, ik vind voetbal ook geen sport! Haha! hahaha

Precies!
Heb je eindelijk de bal, schop je hem weg Gestoord

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:11

Als, zo'n mens neem je toch niet serieus als ze zelfs eend niet kan spellen.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:14

gekke_koei schreef:
je kan er maar mee zitten Haha! en dan heb ik het over de schrijver van het krantenbericht.
veel niet paardenmensen denken idd nog steeds dat je alleen maar zit... zo is mijn vriend aan zijn paardenvirus gekomen Haha!

zelfs mijn fitnessinstructeur wilde beweren dat ik geen kalorieen verbrande door 4 a 5 keer per week of een fikse strandrit, of een pittige les of gewoon trainen/longeren. je zat toch alleen maar?

grrr erg iritant

Ik heb een documentaire (schrijf je dat zo?) gezien dat paardrijden juist een van de sporten is waar je de meeste spieren voor gebruikt. Als je aan het doorzitten bent span je je buikspieren, beenspieren en nog veeeeel meer. Door je voeten netjes te houden alleen al train je iets van 6 spieren in je been...

Je zou hem dat filmpje eens moeten laten zien. Ze hadden een ruiter een pak aangetrokken met van die zendertjes die je spierspanning? meten en dan zag je dus welke spieren je allemaal aan het gebruiken was. (nou het hele lichaam was ingekleurd ongeveer) Veel meer spieren dan met hardlopen

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:16

xPassion schreef:
Charr_Gwen schreef:

Precies!
Heb je eindelijk de bal, schop je hem weg Gestoord

Hihi volgens mij kan je ze beter laten doorzitten hoor! Dat is toch nog veel moeilijker voor mensen die niet kunnen rijden?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:16

ik zou graag willen zien dat deze persoon:
op Salinero gaat zitten en hem een uur lang fatsoenlijk gaat trainen, en in de hand houden.

Dork.
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 31-08-08 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:17

HAHA ROFL
Zie deze persoon graag op een paard zitten. *LOL*

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:25

Jammer alleen dat dit helemaal niet de enige olymipische sport is waarbij ze dieren gebruiken (we herinneren ons vast allemaal die verschikkelijke 5daagse triatlon).

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:29

In de METRO krant van de dag daarna zijn overigens 3 brieven te lezen van mensen die zich doodergerde aan die vent.
(ik was er 1 van Bloos Ik had de mail al verzonden en direct had ik zoiets van "wat doe ik nu" Clown )

Citaat:
Ik wil graag reageren op de brief van ********* op het goud van Anky van Grunsven.

Het is wel duidelijk dat meneer nog nooit op een paard gezeten heeft. Indien hij dit wel gedaan zou hebben, zou hij niet over een circusact praten bij het rijden van een paard.

Dan had meneer geweten dat paardensport gaat om de samenwerking tussen mens en dier. Er is hier wel degelijk sprake van sport. Anders moet meneer eens zelf ervaren waar hij meer spierpijn van krijgt; 100 meter hardlopen of een uur op een paard zitten. Ik kan hem verzekeren dat er bij het laatste meer, en vooral andere, spieren worden gebruikt.

Daarnaast verplicht niemand een ander persoon om naar dit soort sport te kijken. Er zijn genoeg zenders op de televisie om iets uit te kiezen. Laat de mensen die deze tak van sport wel mooi vinden hiervan genieten en zet gewoon een andere zender op.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:30

Deze meneer wil vast wel een dagje intensieve dressuurtraining volgen... dan piept ie wel anders.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:36

Die vent wil gewoon sensatie en discussie. Ik zou hem gewoon volkomen gelijk geven!
Op zo een belachelijhke uitspraak zou ik nog niet eens reageren Knipoog
Zo lok je hem weer uit zijn tent want daar wacht hij op.