Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
.Nu ja, weer naar de maatstaven die je neemt om iets mishandelt te noemen zeker. En je moet altijd rekening houden dat het paard zo'n karakter gewoon in zich heeft. Sommige paarden gaan gewoon heel snel in paniek over als je maar een handje zwaait en dan wordt er gedacht "o ja, die heeft slaag gehad!", terwijl dat niet zo is. Vaak gewoon te weinig mee gedaan waardoor er te weinig vertrouwen is gegroeid tussen paard en mens, maar dat is iets totaal anders als een paard met opzet veel pijn doen. Alleen waren wij kenissen van de vorige eigenaar tegengekmen, en toen we hem polsten over de behandeling van het paard in het verleden sprak zijn gezicht ook boekdelen...
Lara_Silver schreef:Wat trouwens nog opvallender is dat nu in dit topic, dat gaat over het feit dat veel mensen zeggen 'mijn paard is mishandeld' er alsnog mensen komen die zeggen; maar mijn paard is echt wel mishandeld. Het kan mischien zijn, maar zo voed je het hele fenomeen. Ik wed dat eigenaars van paarden die echt mishandeld zijn geweest hier nog geen woord over reppen, niet op bokt en niet in real life, zulke zaakjes houd je toch lekker voor jezelf, daar ga je niet mee te koop lopen om aandacht te trekken of een excuus te zoeken. Zelfs een mishandeld paard kan later nog volledig normaal functioneren, en om dan te zeggen: ja maar ze kan dit niet, en ze doet dat niet; want ze is mishandeld; dat is enkel een poging je eigen onkunde te verbergen imo.
Of ga je er gewoon vanuit dat ik hier zit te liegen? Miss_Montana schreef:Lara_Silver schreef:Wat trouwens nog opvallender is dat nu in dit topic, dat gaat over het feit dat veel mensen zeggen 'mijn paard is mishandeld' er alsnog mensen komen die zeggen; maar mijn paard is echt wel mishandeld. Het kan mischien zijn, maar zo voed je het hele fenomeen. Ik wed dat eigenaars van paarden die echt mishandeld zijn geweest hier nog geen woord over reppen, niet op bokt en niet in real life, zulke zaakjes houd je toch lekker voor jezelf, daar ga je niet mee te koop lopen om aandacht te trekken of een excuus te zoeken. Zelfs een mishandeld paard kan later nog volledig normaal functioneren, en om dan te zeggen: ja maar ze kan dit niet, en ze doet dat niet; want ze is mishandeld; dat is enkel een poging je eigen onkunde te verbergen imo.
Rare gedachtegang moet ik eerlijk zeggen. Ik ben juist trots op Liz dat zij haar vertrouwen in mensen weer terug heeft gevonden. Is dat iets om me voor te schamen dan?Of ga je er gewoon vanuit dat ik hier zit te liegen?
Lara_Silver schreef:Waarom is het een rare gedachtegang? Als je de beginpost goed doorleest zie je wat ik bedoel. Ik stoor me er niet aan hoor, ik vind het juist fijn te horen dat iemand een daadwerkelijk mishandeld paard zijn vertrouwen heeft helpen hervinden. Waar ik op probeer te duiden is dat nog niet de helft van de mensen die op bokt roept 'ik heb een mishandeld paard' daadwerkelijk een mishandeld paard heeft. Mischien begrijp je me nu beter?
Maar ik snap je nu idd wel beter, als excuus mag je het zeker niet gebruiken. Mishandelde paarden kunnen nog een perfect leven leiden, dat heb ik van dichtbij meegemaakt. Als je de mishandeling als excuus gaat gebruiken is dat idd geen goede zaak, daarmee bevestig je het alleen maar en help je zo'n paard niet weer op de goede weg. Miss_Montana schreef:Lara_Silver schreef:Waarom is het een rare gedachtegang? Als je de beginpost goed doorleest zie je wat ik bedoel. Ik stoor me er niet aan hoor, ik vind het juist fijn te horen dat iemand een daadwerkelijk mishandeld paard zijn vertrouwen heeft helpen hervinden. Waar ik op probeer te duiden is dat nog niet de helft van de mensen die op bokt roept 'ik heb een mishandeld paard' daadwerkelijk een mishandeld paard heeft. Mischien begrijp je me nu beter?
Ja dat snap ik wel, alleen de zin over dat mensen het nooit hier zouden zeggen als ze écht een mishandeld paard zouden hebben snapte ik niet. Dat vond ik een rare gedachtegangMaar ik snap je nu idd wel beter, als excuus mag je het zeker niet gebruiken. Mishandelde paarden kunnen nog een perfect leven leiden, dat heb ik van dichtbij meegemaakt. Als je de mishandeling als excuus gaat gebruiken is dat idd geen goede zaak, daarmee bevestig je het alleen maar en help je zo'n paard niet weer op de goede weg.

xKatleentjex schreef:-KNIP-
Vroeger ging het er misschien té hard aan toe, maar tegenwoordig moet je volgens velen blijkbaar met een boekje over paardenfluisteren naar je paard toegaan en een psychologisch gesprek aangaan met je paard, want als je maar te ruw aan het halster trekt ben je slecht bezig..
maar die van mij luistert wel,heeft respect voor mij en m'n persoonlijke ruimte (tenzij ik een zak wortelen vastheb
) en die van hun doen gewoon hun zin met baasje...Shanna schreef:xKatleentjex schreef:-KNIP-
Vroeger ging het er misschien té hard aan toe, maar tegenwoordig moet je volgens velen blijkbaar met een boekje over paardenfluisteren naar je paard toegaan en een psychologisch gesprek aangaan met je paard, want als je maar te ruw aan het halster trekt ben je slecht bezig..
`
Dit vind ik een hele mooie uitspraak van jou!
Steeds meer mensen willen het idnerdaad op de zo natuurlijk mogelijke manier aanpakken, en daar hebik ook helemaal geen problemen mee, het is beter voor de paarden dus waarom niet? Maar het paard moet wel de mens als leider blijven zien, en dat gebeurt niet vaak.. Vaak laten die opaardnatuurlijkmensen het paard leiden en daar komen de problemen van.. ALS je dan in een panieksituatie komt dan heeft het paard geen leider om te volgen want het paard is altijd de leider, en daar raken de mensen ook van in paniek want het paard luisterd niet meer en ze waren nog wel zo lief geweest paardje mocht alles wat het wou..