Is jullie zadelkast ook zo opgeruimd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Is jullie zadelkast ook zo opgeruimd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:49

Omdat ik altijd commentaar krijg van mensen over mijn opgeruimde kast, leek het mij wel leuk om
hierover een topic te beginnen. Knipoog
Ik ben dus benieuwd of er meer bokkers zijn die een geordende kast hebben, dus een foto erbij zetten
lijkt me wel leuk. Haha!
Ik heb al een foto van mijn kast(en) erbij gezet en ik ben benieuwd naar jullie commentaar Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

Junip

Re: Is jullie zadelkast ook zo opgeruimd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:16

Als ik zooooon knoepert van een kast had gehad, was de mijne ook wel georganiseerd geweest ROFL

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:17

wáúw, díé is opgeruimd! Bloos!

had het gisteren toevallig nog met een vriendin erover, haar kast is hardstikke netjes en geordend..
ik deed de mijne open en ze wist niet wat ze zag Huilen van het lachen nee, die zal hier zeker nooit tussen komen te staan Tong uitsteken

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:18

jaa mijn kast is ook aardig opgeruimd , heb er alleen ff niet zo snel een foto van.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:19

Whaha ik ga wel met Didoo mee. Ook ik moet het doen met een kleinere zadelkast! (En delen ook nog, omdat maar in 1 kast zadels opgeborgen kunnen worden). Máár ik ben wel iemand van het netjes opruimen en ordenen. Vind dat jouw kast er netjes uitziet!

Trieske_

Didoo schreef:
Als ik zooooon knoepert van een kast had gehad, was de mijne ook wel georganiseerd geweest ROFL

haha dat dach ik ook meteen...ik moet alles in zo'n klein zadelkastje proppen...en laat staan dat ik er nog schone dekjes bij krijg...die liggen thuis.....

bromfiets

Nee Haha!

Heb de beschikking over een 3-deurskast, een 2-deurskast en een enkele hoge kast, maar ze zitten allemaal zo proppievol dat de deuren niet eens dicht kunnen Clown

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:21

Jeetje mina, dat is wel extreem netjes ja. Ik heb dan wel dingen in bakjes, maar verder moet ik het echt overhoop halen wil ik iets vinden. Komt ook omdat ik steeds iets nodig heb, dus dan wordt het vanzelf weer een rommel. En daarnaast, kastjes netjes houden kan ik gewoon niet Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:22

hihi, daarom hebben wij op stal twee zadelkamers Lachen is gewoon bij mensen aan huis, ze hebben 5 paarden.
met grote legkasten voor dekjes, bandages, dekens e.d. hoofdstelhangers voor hoofdstellen, halsters e.d. en zadelsteunen voor de zadels.

alles kan zo geordend liggen en je bent nooit wat kwijt Lachen
Laatst bijgewerkt door Liselot op 22-08-08 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:26

Je hebt wel een grote zadelkast, twee zelfs! Die van mij is de helft van de onderste van jou Tong uitsteken Ik heb mijn kast wel heel netjes, want als ik dat niet doe dan past alle zooi er niet in bij mij Nagelbijten / Gniffelen Ik zal binnenkort een foto maken!

@Bromfiets: Soow jij hebt wel veel ruimte! Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:26

Heb ook heel veel rommel Nagelbijten / Gniffelen

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:28

Nah, vind mijn kast ook wel aardig netjes als ik die van jou zo zie Haha! Maar vouw je je dekjes nou dubbel? Wat zonde Bloos Ik heb zo'n diepe kast dat ze er allemaal netjes inpassen zonder te hoeven prakken/vouwen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:30

Dat kastjessysteem linksonder is trouwens errug handig, waar heeft u dat gekauft?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:31

Ik heb ook een heel propere kast.
De eerste keer dat mijn bijrijder kwam dacht ze dat ik autistisch was Huilen van het lachen
De weide-halsters en de propere halsters mogen dus NIET samen, martingalen, borststukke, langs de linkerkant.

Trouwens; een tip voor mensen die wel een grote kast kunnen gebruiken maar niet hebben; koop een oude kleerkast over.
Veel goedkoper dan die echte zadelkasten en meestal ook veel groter.
Hang kapstokhaken voor halsters/hoofdstellen enz.
Zaag een stuk van een paal om te monteren en daar kan je zadel dan op.
Goedkoop en handig!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HBQQDZNK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEPQLJSC.jpg
Laatst bijgewerkt door Tanja op 27-08-08 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's omgezet in link, fotoverzameltopics zijn niet toegestaan.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:33

Jeetje zeg! Wat netjes, stof jij het iedere week ook af van binnen? En waar is je poetskist?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:35

Mijne was altijd netjes, nu helaas niet meer zo Tong uitsteken

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:37

Noah2006 schreef:
Jeetje zeg! Wat netjes, stof jij het iedere week ook af van binnen? En waar is je poetskist?

Poetskist staat bij mij niet in de kast.
Indien ik mijn sleutels ben vergeten en paard komt iets tegen moet ik toch aan de iso betadine en zo kunnen.
1 keer in de maand haal ik alles er uit en veeg ik de bodem+wanden zodat alles proper blijft.
Paardengerief kost zoveel geld en als je er goed mee omgaat kan het jaren mee.
Uiteindelijk kom ik goedkoper uit op die manier Knipoog

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:39

Ik ben hopeloos, alles is bij mij een zooitje mn kamer, mn auto en mn zadelkamertje.
Ik had 2 kastjes en nog slingerde mijn zooi overal rond, dus van pensioneigenaar maar kamertje van 4/6 vierkante meter gekregen, en nog is het ene grote zooi alles ligt overal Boos! ik ben gewoon chaotisch :p niets aan te doen haha

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:40

Wat een opgeruimde kasten zeg Bloos!

Ja,die van mij ziet er nu ook opgeruimd uit,maar dat komt omdat ik net een andere kast heb gekregen. Bloos
Wacht nog even en ik kan straks geen dingen meer terug vinden........ Tong uitsteken

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:42

Nette kasten!

Die van mij was wel netjes, maar helaas nooit van lange duur.
Moet hem binnenkort weer even opruimen, want alles ligt door elkaar heen. Nagelbijten / Gniffelen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:46

Ik kom eigenlijk wat hang/leg ruimte tekort in mijn kast dus wordt het moeilijk om het opgeruimd te houden. Temeer omdat manlief zijn cap en chaps ook in mijn kast dumpt en hij het helemaal niet zo nauw neemt.

Ik heb momenteel wel twee shabrakken en twee dekens in de kast liggen die mee naar huis moeten maar vanwege de verhuizing even achter zijn gebleven. Die moet ik echt mee gaan nemen en de dekens moeten thuis een plekje krijgen zolang ik ze niet op stal nodig heb. Nog een paar nieuwe bakken en haken erbij en manlief opvoeden en dan moet ik het wel redelijk opgeruimd kunnen houden. Maar zo netjes als jij? Nee, ik denk niet dat ik dat red.

Ik heb zelf een oude kledingkast omgebouwd, maar dan met zo'n brede zadelstang ipv een simpele balk. De achterwand moest wel verstevigd worden (ik wil mijn zadel persee niet dwars in de kast), maar dat kan manlief dan weer wel. Bij ons op stal had toevallig iemand dezelfde kledingkast als ik ingebruik voor d'r spullen en manlief heeft die kast ook nog op dezelfde manier verbouwd. Ideaal gewoon.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:47

whisperramse schreef:
Noah2006 schreef:

Poetskist staat bij mij niet in de kast.
Indien ik mijn sleutels ben vergeten en paard komt iets tegen moet ik toch aan de iso betadine en zo kunnen.
1 keer in de maand haal ik alles er uit en veeg ik de bodem+wanden zodat alles proper blijft.
Paardengerief kost zoveel geld en als je er goed mee omgaat kan het jaren mee.
Uiteindelijk kom ik goedkoper uit op die manier Knipoog

Daar heb je zeker gelijk in, misschien moet ik ook maar eens mijn houding gaan verander t.o.v. mijn kast Lachen. Mijn dekens kan ik alleen niet bij de stal hangen, want het is een buitenstal. Dat is een beetje lastig. Misschien dat ik die maar op de kast moet leggen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:50

Ik heb nu m'n winter/regen dekens opgevouwen onderin m'n kast liggen, maar ik verhuis volgende maand naar een nieuwe stal en daar krijg ik een eigen dekenrek Bloos wat een luxe Haha!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:52

Noah2006 schreef:
Daar heb je zeker gelijk in, misschien moet ik ook maar eens mijn houding gaan verander t.o.v. mijn kast Lachen. Mijn dekens kan ik alleen niet bij de stal hangen, want het is een buitenstal. Dat is een beetje lastig. Misschien dat ik die maar op de kast moet leggen.

Let op van de muizen, zitten graag in de dekens te wroeten Tong uitsteken
Voor mijn dekens heb ik nog een andere kast (die winterdekens pakken plaats in joh Haha! )
Heb niet graag paardendekens in huis (neen, mijn huis moet niet naar paard rieken Haha! ) en die dekens gebruik ik enkel in noodgevallen (ziekte, verkoudheid en dergelijke)

Als het dekens zijn die je weinig gebruikt kan je ze eventueel vaccuumeren? (wordt dat zo geschreven?)
Zal de muizen iets meer tegen houden Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:55

Ik heb een stuk schuur ter grote van een garage box. En volgens mij is het redelijk geordend
Daar ligt wel echt alles, van poetskist tot tuigen, van wagen tot zadels, van smeerseltjes tot dekens, van hoofdstellen tot de voervoorraad. Dit alles voor (op het moment) 8 pony's (die allemaal een eigen zadel enzo hebben).