Osteopathie en Bachbloesem: dagboek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GreaseMonkey

Osteopathie en Bachbloesem: dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 17:28

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de uitwerking van Bachbloesemremedies en osteopathie houd ik hier een dagboek bij van een van mijn paarden. Deze merrie krijgt binnenkort een osteopatische behandeling en een bachbloesemkuur

Korte inleiding:
1 van mijn paarden kan (vooral onder het rijden en vooral in de buitenbak) een behoorlijke stresskip zijn. Via-via kreeg ik de tip om eens Bachbloesem te proberen. Dit schijnt wijzigingen te bewerkstelligen in de essentie van de gemoedrust van het paard. Afgelopen zaterdag is de behandelaar langs geweest voor een eerste beoordeling van mijn paard. Uit deze behandeling kwam naar voren dat ze het beste behandeld kan worden tegen haar stress en gebrek aan zelfvertrouwen. Daarnaast heeft de behandelaar ook een lichamelijke check gedaan, en daarbij gaf mijn paard een zeer duidelijke pijnreactie toen haar rug ter hoogte van de lumbale en sacrale wervelzuil getest werd. Ook bolde mijn merrie haar rug niet toen deze reflex werd aangesproken. Het advies was om hier een Osteopaat naar te laten kijken.

Bachbloesem
Komende week zal gestart worden met een 6 weken durende kuur, waarbij 2 maal daags 4 druppels bij met voer gegeven gaan worden.

Osteopaat
Het eerste contact is gelegd, daadwerkelijke afspraakdatum moet nog volgen

901823

Re: Osteopathie en Bachbloesem: dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:08

Interessant. Lachen
Ik blijf het volgen. Lachen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:12

Ik ben ook wel benieuwd. Ik hoop voor je dat het gaat helpen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:12

Interessant, ga dit ook even volgen. Heb wel ervaring met Bach voor mezelf, maar niet met dieren. Succes!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:03

Welke bachbloesems ga je je paard geven?
Ik heb het jaren geleden ook voor een merrie van ons gebruikt. Ondanks dat het een merrie is met een bijzonder ingewikkelde gebruiksaanwijziging ontspannende haar het wel degelijk. Ze had ook meer lol in het leven en was voor ons gemakkelijker in de omgang.

Succes ermee

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 15:00

Welk mengsel het precies wordt weet ik nog niet, want ik heb het nog niet in huis. De vrouw die kennis is komen maken met mijn paard is het nog aan het klaarmaken. Wanneer ik het heb ontvangen zal ik posten welke bloesems er precies in zitten.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 13:53

En de combinatie is geworden:

De door mij uitgenodigde behandelaar schreef:
Star of Bethlehem voor de mogelijke trauma's die ze heeft mee gemaakt. Zoals ik al aangaf is het heel goed mogelijk dat de scheiding van haar moeder of andere kuddegenoten erg moeilijk is geweest voor haar.

Aspen voor angsten de niet echt te benoemen zijn, alles lijkt eng.Ze vinden het vaak moeilijk om alleen te zijn. Alle veranderingen zijn eng en ze staan contant onder spanning.

Larch om haar wat meer zelfvertrouwen te geven.

Impatiens voor dieren die druk en ongeduldig zijn. Ik vraag me af of ze het nodig heeft aangezien ik denk dat het drukke gedrag door de angst komt. Het kan in ieder geval geen kwaad als ze het wel krijgt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:55

Ik ben benieuwd, ik heb de studie gedaan en heb het een keer aan 2 poezen gegeven die een nieuw tehuis hadden.Ze waren doodsbang en kropen alleen maar weg,na 2 dagen zat er al 1 op schoot.Ik heb zo ie zo goede maar ook snelle resultaten gezien.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:46

Ik ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn na 6 weken.

Ik heb destijds ook Star of Bethlehem en Larch gegeven en daarbij nog 3 andere bloesems.

Hopelijk heb je er baat bij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:06

ik heb een merrie gehad die ook erg stress gevoelig was en die heeft precies dezelfde combinatie van druppels gehad op de impatiens na.
ik heb het gebruikt tot ze helaas ziek werd( kwam niet daarvan hoor) ik had het idee dat ze zelfverzekerder was nadat ik met de druppels begon en ze veel opener was voor dingen die met haar gebeurden.

wel kreeg ik daarnaast nog het advies om een voedingsupplement te geven met darin een goede dosering magnesium aangezien magnesium tekort ook nervositeit kan veroorzaken.,( komen toch veel tekorten voor in de grond en dan dus ook in gras/ruwvoer)
ik weet niet wat jij nu voert?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:24

Ze staat dagelijks van ongeveer 9 tot 5 op de wei, krijgt 1 kg onderhoudsbrok van uitstekende kwaliteit en kuilvoer. Soms muesli en uiteraard de nodige appels, peren, bananen, paardensnoepjes enz.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:15

Donderdag 11 september heb ik om 09:00 u een afspraak bij de Osteopaat! Ik ben heel benieuwd wat haar bevindingen zullen zijn, en hoe mijn paard zal reageren op de behandeling.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:18

Merk je al iets van de druppels?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:28

ja,ben ik ook benieuwd naar..merk je al verschil?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:35

De druppels heb ik nog niet binnen Ziek ik snap niet waar het blijft... als ik vandaag nog niets ontvangen heb (ze mailde me zondag omdat ze niet wist naar welk adres ze het moest sturen, ze had namelijk 2 adressen van me) ga ik maar even mailen... misschien is er iets tussen gekomen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:37

duurt wel lang dan inderdaad.
met het goede adres moet het het toch wel na 2 dagen binnen hebben.
nou ja dan kun je in elk geval deze week nog beginnen met wat geluk Knipoog

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:40

Precies... als ze het maandag op de bus heeft gedaan zou ik het gisteren of vandaag moeten ontvangen... ik wacht vandaag dus nog even af en dan mail ik haar even.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:43

even afwachten dus nog,ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:48

Ben ook wel heel benieuwd. Ik ben zelf onder behandeling bij een ostheopaat en hij raadde me afgelopen maandag ook bachbloesem aan. Heb het wel in huis, maar nog niet gebruikt. Ik wist niet dat dit allemaal voor paarden ook bestond...

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:19

Lachen ik ook niet Lachen... tot een week of twee geleden dan heh Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:52

Het mooir er van is dat je het bij elk dier kan gebruiken, mijn vogel heeft het ook gebruikt.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 16:05

Druppels komen morgen binnen Go jij! Go jij! (... hoop ik No Cheer nog maar even w88 met juichen)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:04

Babje_84 schreef:
Ze staat dagelijks van ongeveer 9 tot 5 op de wei, krijgt 1 kg onderhoudsbrok van uitstekende kwaliteit en kuilvoer. Soms muesli en uiteraard de nodige appels, peren, bananen, paardensnoepjes enz.

van 9 tot 5 op de wei, da's 8 uur, staat ze dus nog altijd 16 uur binnen

je paard zal een stuk relaxter worden als je een plek vindt waar ze 24/7 buiten kan staan en als je stopt met het voeren van brok en muesli

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 07:36

Arabesk schreef:
Babje_84 schreef:

je paard zal een stuk relaxter worden als je een plek vindt waar ze 24/7 buiten kan staan en als je stopt met het voeren van brok en muesli

Lang niet alle paarden vinden het prettig om 24/7 (hele jaar door) buiten te staan. En daar komt ook nog bij dat dit niet voor iedereen haalbaar is!
En buiten staan is bij mij in de weide en geen 1 of andere zandplaat wat we met een mooi woord paddock noemen. En aangezien een schuilgelegenheid in de wei maken ook niet easy in NL is, is de locatie ook van belang.
Arabesk; je kunt ook denken is alweer beter dan paarden die er een uurtje voor training uitkomen. Het kan altijd beter, maar ook slechter. Je moet er uithalen wat er inzit.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 14:56

Arabesk schreef:

Bedankt voor het meedenken. Dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn. Ik wil nu alleen even niet te veel wijzigingen tegelijk doen, dan kan ik niet inschatten waar de eventuele veranderingen door komen.