tastharen weggeknipt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

tastharen weggeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 20:22

ik kwam vanmiddag bij mijn verzorgmerrie en toen viel het me op dat de tastharen rond haar mond waren afgeknipt tot stompjes.
ik weet dat de eigenaar dit niet heeft gedaan, hij knipt zelf helemaal niet aan de paarden. de merrie staat op een manege en ik ben bang dat iemand ander er de schaar in heeft gezet. zal het toch even rondvragen bij de andere verzorgers.

foto is van een maand of 2 terug toen had ze nog wel haar tastharen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MJ3N44UO.jpg

ik vindt de tastharen zelf wel mooi maar ook al vondt ik dat niet een paard heeft ze nodig (anders zaten ze er niet)
ik vindt dit het zelfde als de staart van een belgisch trekpaard er af halen omdat je dat mooier vindt Boos!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: tastharen weggeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:29

helemaal mee eens!! Die dingen zitten er niet voor niks!
Iemand heeft dus zonder toestemming van de eigenaar dit gedaan? en niemand anders verzorgt haar? Dan zou ik bij degene die dit gedaan heeft ook ff wat haartjes knippen denk ik....

Dit staat hier trouwens wel verkeerd denk ik....

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:30

Ja van die belgische trekpaarden.. nee ik vind het ook totaal niet mooi ofzo .. een paard heeft niet voor niets een staart gekregen!

Over tastharen zijn verschillende opvattingen .. de een zegt dat je ze helemaal niet mag knippen en de ander zegt dat het wel mag, maar dan moet je min. een paar centimeter overhouden. Met dit laatste ben ik het eigelijk wel eens, ze meoten zeker niet tot stompjes geknipt worden, dan hebben ze geen functie meer..

ikzelf knip ze helemaal niet bij mn pony.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:01

Wat ontzettend asociaal dat iemand anders ongevraagd aan jullie pony kwam.
Paarden hebben ze idd niet voor niks, is voor hun tast, ik knip ze dan ook niet bij mijn pony's.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:40

OPG-->VvdD

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:50

Raar wie zoiets doet, ze zitten er inderdaad niet voor niks.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:52

zoooo dan zou ik een partij giftig worden als iemand dat bij mijn paard zou doen.
Ik hoop dat je erachter kan komen wie het was, het is natuurlijk aso als je zoiets doet.
Ze zitten er idd niet voor niks, ik laat alle haren bij mijn paard ook gewoon op zijn gezicht zitten.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:55

Gelukkig hebben ze het nog (alleen) maar bij de tastharen gelaten! Bloos!
Moet er niet denken als het iets anders was geweest... Verdrietig

Zelf vind ik het niet zo erg als de tastharen weg geknipt worden,(natuurlijk door mijzelf!)
Alleen er is wel een limiet. Het hoeft nl niet té kort. Lachen

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:35

Jeetje zeg! mensen worden steeds brutaler tegenwoordig wat andersmans paard betreft
Als ik erachter zou komen wie het gedaan had zou ik echt behoorlijk kwaad worden!

Mijn paard heeft ook al zijn tastharen nog. Toen stond ik hem vorige week lekker af te spuiten, was bij zijn achterbenen en zie ineens een klein meisje met een schaar richting zijn hoofd gaan! Dus ik vroeg waar ze in hemelsnaam mee bezig was, zegt ze; ja hij heeft een baard dat is lelijk!
Dus ik zei; nou laat maar lekker zitten, het zit er niet voor niks, waarop zij weer antwoordde; ja maar een beetje is toch niet erg?!
Boos! grrr blijf gewoon van andermans paard af!

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:40

De staarten van belgen worden er niet af gehaald omdat het mooi is, maar omdat dat vroeger moest als ze op het land gingen werken voor de ploeg. Knipoog

Maargoed.

Dit is niet normaal meer hoor, dat mensen nu ook al aan andermans paarden Boos!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:10

Ik scheer ze ook af. Clown
Met een speciaal mesje van de kapper waar je niet mee kan uitschieten of mee in ze huid kan scheren.
(Misschien ook wel handig voor me zelf ROFL )
Nee grapje maar doe het altijd. Ja
En hij leeft nog steeds.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:14

Ik scheer t ook eraf hoppa
Ziet er een stuk beter uit vindt ik
@ melis hij leeft nog steeds ja ROFL

Aleen die rond z'n ogen niet
Oren gaan ook kaal geen sokken en staart is ook aan de bovenkant geschoren Knipoog

Gaat allemaal heel goed

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:14

Maar dat je van andermans paarden moet afblijven ben ik mee eens !!!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:16

Ja dat vind ik wel belachelijk.
De genen die aan de onze komt is dan echt nog niet jarig en die komt denk niet zonder een blauw oog de stal uit Scheve mond
En dat meen ik serieus.
Knip toch ook de staart niet af van mijn buurvrouw kom op zeg. Clown

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:18

eh prima dat jullie dat allemaal doen, eigen keus... maar ik vind de opmerking "hij leeft nog steeds" altijd uitermate irritant en respectloos. Ook een totaal belachelijke redenatie trouwens! Alsof in leven blijven het enige is waar je rekening mee moet houden... dan kan je hem ook mishandelen, tja dan leeft ie nog steeds toch?
Dat een paard er niet van flipt of aan sterft wil nog niet zeggen dat het goed is wat je doet... ik ben een voorstander van een paard een paard laten zijn en dat soort dingen laten zitten. De snorharen van een kat knip je toch ook niet af omdat zn etensbak niet verplaatst? Maar goed, zoals ik al zei, ieder zn eigen keus!

Daar komt nog bij dat het hier erom gaat dat iemand zonder toestemming dit bij het paard van een ander doet!!! Ik zou echt pisnijdig worden als iemand dat bij mijn paard zou doen!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:19

hahaha denk dat diegene met een blauw oog nog in dr handjes mogen klappe
Denk dat ik ze flink een paar klappen had gegeven

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:20

blauw oog? Zelf de schaar erin... mogen ze met een kale kop door et leven! (en ik vrees dat ik het doe....)

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:21

Zwerte schreef:
blauw oog? Zelf de schaar erin... mogen ze met een kale kop door et leven! (en ik vrees dat ik het doe....)

whahah

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:22

ik vind het ook niet kunnen,da ze dat ongevraagt bij jou pony hebben gedaan!
dat je ze afknipt og scheert moet iemand zelf weten,die van mij is overigens lekker glad,neus oren,ogen.benen,staart.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 20:21

ik ben er zo en zo op tegen om het er af te knippen: de oren knip ik de plukken wel weg maar ik laat de haren in het oor zitten.
de sokken en baardharen ( onder haar kin) zitten er allemaal nog aan die sokken heeft zo ook nodig:ze staat veel in het land ook als het regent...
helaas zal ze nu een poosje zonder tastharen moeten doen.

de eigenaar dacht dat ze mischien afgebroken zijn...erg onwaarschijnlijk lijkt mij

atlar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:26

TASTHAAR waarom heet t TASTHAAR om mede te tasten toch dus dat haal je er toch niet helemaal af?zou je bij en mens zijn vingers afknippen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:03

Paarden hebben ook niet voor niks een plukje haar bij hun koten, dat is voor als ze buiten in de regen staan, zodat het water niet in de kootholtes loopt. Ik vind het echt geen gezicht als alles eraf gehaald wordt, ook de tastharen en de leuke baardjes. Ze hebben die haren toch niet voor niks.
Maar goed ik hou er gewoon van om een paard lekker zoveel mogelijk natuurlijk eruit te laten zien, dan bedoel ik met vacht enzo. Mijne heeft ook geen deken, en ik poets me in het voorjaar helemaal gek, maar hij heeft altijd wel een lekkere teddyberen vacht.
Ik snap trouwens wel, als je in de sport zit en elke dag flink moet trainen dat een paard onder een dek staat en geschoren is, dus het is echt geen aanval op mensen die het wel zo doen hoor.
Ik zou zo graag de vingertjes willen pijnigen die aan andermans paard gaat zitten en de tastharen af gaat lopen knippen.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:04

Nou ik vindt t er vreselijk onverzorgd uit zien al die haren
Ons paard is 1 grote glimworm die er 8 van de 10 keer uit ziet om door een ringetje te halen (niet als ze op t land staat dus) of er net uit komt….

Dan zou ik haar baardharen laten zitten en al die haren in de kootholtes zitten er dan wel niet voor niks, maar wat dacht ja van mok als je paard daar gevoelig voor is zoals mijn vorige paard dan is het niks al dat haar hoor (de veearts zelf heeft het toen kaal geschoren)
En ja dr oren gaan kaal dr kroonranden worden bijgeknipt en dr manen netjes recht in 1 lijn handbreedte en natuurlijk ook dr staart opgeknipt !!!

En dat is bij dit paard totaal geen rede om het af te knippen scheren maar dat doen we wel omdat we het mooier vinden staan

En dat van je vingers afknippen wat een bullshitt zeg!
Als ik bij jou je vingers afknip piep je wel anders als die paar haartjes!!

Al wil je je paard zo natuurlijk mogelijk wilt houden zet m dan ergens op de Veluwe of de Steppen…

Wat iedereen wel en niet afkipt/scheert moet iedereen zelf weten
Pietje verft ook ze haar zwart terwijl Jolanda het rood maakt

En je hebt ook mensen die zichzelf niet scheren omdat die vinden dat dat haar er niet voor niks zit !!
Vindt ik ook RANZIG maar dat ik mijn persoonlijke mening !!

Dus smaken verschillen….

Maar dit is zoo off-topic en helemaal niet de rede dat TS dit topic heeft geopend

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:46

eh sajnne, je hoeft niet zo boos te reageren hoor, niemand valt je aan. Jij hebt je mening, en anderen net zo goed!
Dat vingertjes pijnigen, volgens mij wordt dat gezeg over degene die gaat knippen bij ANDERMANS paard en daar ben ik het totaal mee eens, ik zou die persoon persoonlijk kaal willen scheren! je blijft gewoon met je poten van andermans paard af!

Iedereen moet het absoluut zelf weten wat ze scheren en wat niet maar ik snap het persoonlijk gewoon totaal niet. Wat is er onverzorgd aan haren? Die redenatie heb ik nooit begrepen... Waarom de ene haar "vies" en de andere niet? (neem staart of manen, moeten die er niet af omdat het onverzorgd is?) Kan je me dat uitleggen?

p.s. zo'n opmerking als "zet je paard dan op de veluwe" slaat echt nergens op, je zegt zelf dat ieder zelf moet weten wat ie doet? iets normaler en netter discusieren kan geen kwaad lijkt me....

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:49

Zwerte schreef:
eh sajnne, je hoeft niet zo boos te reageren hoor, niemand valt je aan. Jij hebt je mening, en anderen net zo goed!
Dat vingertjes pijnigen, volgens mij wordt dat gezeg over degene die gaat knippen bij ANDERMANS paard en daar ben ik het totaal mee eens, ik zou die persoon persoonlijk kaal willen scheren! je blijft gewoon met je poten van andermans paard af!

Iedereen moet het absoluut zelf weten wat ze scheren en wat niet maar ik snap het persoonlijk gewoon totaal niet. Wat is er onverzorgd aan haren? Die redenatie heb ik nooit begrepen... Waarom de ene haar "vies" en de andere niet? (neem staart of manen, moeten die er niet af omdat het onverzorgd is?) Kan je me dat uitleggen?

p.s. zo'n opmerking als "zet je paard dan op de veluwe" slaat echt nergens op, je zegt zelf dat ieder zelf moet weten wat ie doet? iets normaler en netter discusieren kan geen kwaad lijkt me....

Zoals ik al zei ik vindt het niet vies maar ik vindt het er onverzord uit zien (bij paarden)
Bij mensen trouwens ook !!