Reading: geloof jij er in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Reading: geloof jij er in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 15:45

Er zijn mensen, die een reading kunnen uitvoeren bij je paard. Of dit allemaal waar is, zijn de meningen over verdeeld. In dit topic kunnen jullie verder gaan met de discussie over reading. Het is jammer dat het vorige topic heeft moeten sluiten na de vele berichten, die over de schreef gingen. Wij hopen dat dit topic anders verloopt en dat deze open kan blijven. Lachen

Aangezien het vorige topic ons heel veel uren werk, TeM's, sturende PB's en OW's heeft gekost, willen wij van te voren aangeven dat wij dit topic in de gaten houden. Wanneer dit topic dreigt te gaan verlopen als het vorige wordt hij direct gesloten en zal er daarna geen nieuw topic meer komen. Misschien is het een idee voor sommigen om de Bokt:Regels nog eens door te lezen alvorens te reageren. Lachen

Bij deze het verzoek de discussie inhoudelijk en fatsoenlijk te houden. Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Reading: geloof jij er in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:29

Reader meldt zich! Doei!

Fijn een nieuw topic Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:50

Nog een reader. Lachen Die mits het respectvol verloopt bereid is om uitleg te geven. Knipoog

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:51

Hier ben ik ook weer, leuk dat jullie terug zijn!

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:00

Ik geloof er deels wel in. Soms zeggen mensen echt dingen die ze niet kunnen weten. Ik denk wel dat er mensen met deze gave zijn... Net als met tv programma's( Met moorden) dat sommige mensen detectives helpen.. Dit is wel anders maar ik geloof dus wel dat sommige mensen een gave hebben.....
Ik zou mijn VZ pony ook wel eens willen laten readen, wel benieuwd wat daaruit zou komen...

Maar ik respecteer ieders mening.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:43

ik vind het moeilijk, maar aan de andere kant ook beangstigend...
aan de ene kan wil ik graag een reading laten doen, bij mijn overleden paard, maar weet niet hoe het in zijn werk gaat en heb niet echt bepaalde vragen die ik wil weten... ik wil gewoon mijn gevoel kunnen afsluiten, maar ook weer bang voor een uitkomst...
Wie kan mij van de readers overtuigen??

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:45

ik heb tot nu toe 1 reading laten doen (die nog niet helemaal klaar is geloof ik?? ) en schrok er wel van dat veel klopte Ja. Ben benieuwd naar derest, want vond dit toch nog een beetje neutraal allemaal

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:00

maar wat voor vragen heb je gesteld?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:07

Waarom hij zo reageert op springwedstrijden
Hoe zijn verleden etc was
Krijgt hij genoeg afwisseling in de training
welke stal vond hij leuker/deze of de vorige?

Zijn ook wel beetje makkelijke vragen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:08

oke, op zich duidelijk!

ik ben erg benieuwd naar mensen die een reading hebben gedaan bij overleden paarden? En welke vragen je dan stelt

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:09

ik ben benieuwd of iemand nog goede vragen heeft Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:10

Hey Klara! Haha!

Dela, ik ga je niet overtuigen Knipoog Voor mij bestaat het, omdat ik het zelf meemaak. Scepsis is een gezond iets Lachen Als jij er een goed gevoel bij hebt moet je het doen, en als je het niet vertrouwt dan moet je lekker je geld in je zak houden hoor Knipoog

Ik probeer altijd contact te krijgen met het dier dat ik read, en dan krijg ik dingen door in beelden, lichamelijke gevoelens, en soms woorden...

Het interpreteren vind ik nog erg moeilijk, en daarom doe ik niet zomaar readings...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:12

Ik heb na lang aarzelen mijn Roos laten readen en het was verbluffend wat daar uit kwam.
Ik was eerst ook sceptisch, maar de reader in kwestie heeft me goed geraakt, nou ja, de reader niet, maar Roos wel.
Voor de geïnteresseerden, de reading staat in mijn profiel.
Dus ja, ik geloof er wel in,maar weet ook uit ervaring dat er een heleboel mensen zijn die misbruik maken van je emotie.
Mijn familie heeft de reading ook gelezen en voordat ik mijn mening te kennen gaf, zeiden ze allemaal dat dit echt iets van Roos was, dus nogmaals mijn eigen gedachte die bevestigd werd. Vork
Ik heb nu nog een reading staan bij iemand die het nog niet zo lang doet en de eerste gegevens zijn ook verbluffend, wacht al met smart op een vervolgreading. Ja

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:13

Heb het nog nooit laten doen, maar ik geloof er wel in.
ben ook wel erg benieuwd naar ervaringen van mensen die het wel hebben laten doen.
Meisje bij mij op stal had het eens gedaan, en die was erg tevreden en verbaasd over de uitkomsten.
Vandaar even een stipje hier!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:14

kaatje; heb je ook specifieke vragen gesteld?

rock; en als ik er nu tussen inzit... ik wil best geld uitgeven om mijn innerlijk rust terug te krijgen, maar wat kan ik verwachten?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:16

Ik vind een reading zo bijsterend interessant!
Natuurlijk zal niet iedereen over deze talent bezitten, maar degene die het wel doen, zorgen dat ik geregeld met m'n mondje open sta te kijken Knipoog
Vorige week ben ik met een paardje van vriendin naar een heldervoelende ofzoiets Verward geweest. Zij voelt en ik vermoed dat ze op een soort van reiki basis in contact komt met dit diertje.
Prachtig om te zien! Paardje ontspande helemaal tot in z'n dingetje.
Maar ook dat ze op zoveel punten goed zat, en ook dit aan de hand van een schema voor te trainen kon voorleggen, fantastisch.
Ik hoop echt dat de eigenaar er ook baat bij heeft.
Maar ik, ik sta er zeker open voor!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:19

@Dela, ik heb een paar vragen gesteld, welke weet ik niet meer, maar de reading besloeg zoveel meer informatie.
Het was gewoon verbluffend. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:20

Niet aanvallend bedoeld tegenover readers, maar ik sta er nogal sceptisch tegenover.
Eerst zien, dan geloven. Ligt ook wel deels aan mijn karakter, ben heul heul heul erg nuchter.

Er zitten best wel wat rotte appels tussen de mensen die beweren dat ze kunnen readen. Dat vind ik erg jammer. Daarom kijk ik eerst nog even de kat uit de boom. Ik ben 'in real life' meer oplichters tegen gekomen dan mensen die echt contact met 'iets bovennatuurlijks' konden hebben.

Ik zeg niet dat alle readers oplichters zijn, maar tot zover ben ik nog niet iemand tegengekomen waarvan mijn mond openviel.

Nee, reading..ik geloof er (nog) niet in.

Nogmaals helemaal niet aanvallend bedoeld naar het readerskamp Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:22

Iddel ik vind dat jij je mening heel fijn weer geeft. En er in geloven is absoluut niet verplicht. Lachen Ieder mag zijn mening hebben. Maar het is super om te lezen hoe jij dit hier weer geeft! Lachen Zeer netjes! OK dan!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:25

wat iddel beschrijft, schuilt lichtelijk in mij, wie zegt wie het nu wel kan en wie niet...
moet je je gevoel volgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:57

Ja dat is denk ik het meest belangrijke Dela, dat doen readers immers ook. Dus als jij niet het idee hebt dat jouw gevoel aansluit bij dat van de reader ben je nergens...

En Iddel, inderdaad zo is het gewoon... Eerst zien dan geloven, er lopen een heleboel gekken rond op deze aarde, en ook mensen die zichzelf 'reader' noemen.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:22

Oh dit soort dingen vallen wel onder mijn interesses.
Ik geloof wel in deze dingen, een vriendin van mij is erg begaafd op spiritueel gebied, ook dat ze dingen door gevoel kan waarnemen zeg maar, heb al zo vaak wat meegemaakt met haar dat sommige dingen echt geen toeval meer zijn en je er wel in MOET geloven zowat Tong uitsteken
Zij laat 1x in de 2 maanden een Reading doen over haar huisdieren , daar komen vaak dingen uit wat wel klopt.
Zelf is ze bezig met soort healing touch voor dieren op basis van stenen/mineralen en Bloesem Remedies, daar oefent ze ook mee op paarden nu.

Wat ik me af vroeg he, kunnen de mensen die dus deze dingen aanvoelen/info door krijgen, dat ook via een foto die gewoon op internet staat?
Dat soort dingen via een foto enzo kan die vriendin van mij niet dus heb ik dat niet aan haar kunnen vragen Tong uitsteken

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:26

Wil best een keer mijn paardje laten readen. (of hoe je dat ook noemt)

Moet zeggen dat ik ook sceptisch ben, maar het kan ook geen kwaad.
Ben nl. heel benieuwd hoe mijn paardje zich voelt en precies is (in zijn koppie).
Hij heeft nl. al veel meegemaakt, waarvan ik het meeste waarschijnlijk nog niet weet.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:27

Toen ik de reading van mijn paard liet doen had ik ook mijn twijfels en heb ik de vragen zeer vaag gehouden zodat de reader er weinig uit op kon maken. De reading die ik kreeg was zo specifiek en zo duidelijk over mijn paard dat ik bij de aanvraag voor de reading over mijn pony wel een heel specifieke vraag heb gesteld. Ik wacht nog vol spanning op de reading maar ben nu zeker een gelover geworden.
Wel denk ik dat er veel mensen zijn die de boel belazeren waardoor de echte readers zwartgemaakt worden.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:45

Readen bestaat niet en is gewoon fantasy.
Er zijn twee soorten fantasy.
* De eerste is dat je doet alsof je kan readen en en opzettelijk mensen mislijd.
Dit is echt bedrog.
* Het tweede zijn de readers die denken een gave te hebben.
Zij hebben zo'n rijke fantasy dat zij in zichzelf geloven en niet meer met beide benen op de grond staan.

Ik denk dat het overgrote deel van de readers in de onderste categorie vallen.

Uit eigen ervaring durf ik keihard te beweren dat readen niet bestaat.
Ik heb ook geloofd en heb zelf zeker 5 readers meegemaakt.
Zowel voor mezelf, familie, de paarden en de honden.
Ik wilde zo graag geloven dat ik er helemaal in mee ging.
Ik riep net als jullie dat het bestond. Was dus echt overtuigd van het bestaan van het zesde zintuig.

Echter, toen werd ik wakker.
Verschillende readers vertelden verschillende dingen over dezelfde zaken.
Sloegen regelmatig finaal de plank mis.
Ik heb een aantal readers van Bokt gehad. Ook diegenen waar jullie zo zeker van zijn dat zij echt kan readen.
Maar ook readers van buiten Bokt.
Nog steeds wil je geloven dat het bestaat want je wil immers graag bevestiging op je vragen krijgen.
Als je een reading aangaat dan ben je nu eenmaal op dat moment niet helemaal met je volle verstand erbij. Je zweeft dan zelf al te veel zeg maar.
Je bent te veel zoekende op dat moment.

Maar toen ik alles eens op een rijtje ging zetten en eens mijn verstand er bij aansprak en er wat meer over ging lezen werd het voor mij heel erg duidelijk.
Readen bestaat niet.
Jullie geloven maar wat je wil maar zeg niet dat je nooit gewaarschuwd bent.

Voor de readers hier zou ik willen zeggen dat ze eens in de spiegel moeten gaan kijken en eerlijk naar zichzelf moeten zijn.

Ik heb hier gesproken uit eigen ervaring en hoop dat het toch voor een enkele de ogen doet opengaan.