het gaat niet meer, helaas. De keuze was, de rest eenzame opsluiting, verkopen als hengst of houden als ruin. Ik heb besloten dat ik het heel belangrijk vind dat hij lekker kan spelen buiten en dat ik hem graag wil gaan starten zonder al te veel zorgen etc, dus helaas voor hem.Afgelopen weekend viel hij de leider aan in de paddock (1.87m!!!
) samen zijn ze onderuit gegaan en de grote is nu bang voor hem...schiet niet op dus, met zijn andere maatje de schimmel gaat het gelukkig nog wel goed, op wat schrammen en bulten na. We hebben gekozen voor een castratie via een kijkoperatie, hij wordt plaatselijk verdoofd (ivm met een verhoogd risico bij Friezen bij algehele narcose heb ik mij laten vertellen) en dan knippen ze de zaadstrengen door, de rest blijft hangen en moet vanzelf verschrompelen
bij pony's geeft dit op wedstrijden nog wel eens problemen omdat er nog een zakje hangt waardoor het lijkt alsof ze nog hengst zijn! Ik vind het best spannend, maar denk wel de beste beslissing te hebben genomen

, kan ik het altijd bewijzen

...)
en kan /en wil/ er ook geen foto´s van hebben. Bovendien is er niet zoveel aan te zien waar je een sterke maag voor moet hebben er wordt nl. alleen iets doorgeknipt en niets uitgehaald
) s avonds lekker gewandeld met hem en vandaag weer lekker gelongeerd en afgespoten (want het was toch iets dik geworden) wat mij betreft is het echt een aanrader op deze manier castreren! maar wie verteld het nu aan mijn paard? want die weet het nog niet!