Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Black_White schreef:Hangt er vanaf hoe je je paard wilt houden. Een wild paard in een stal zetten gaat je simpel weg niet lukken. En dan zeg ik Ja, dat is zielig. Hou je het paard in een natuurlijke omgeving, dan vind ik het niet zielig. Ik snap alleen het nut er niet zo van. Er zijn massa's paarden die gefokt worden in gevangenschap, maar nee... om te bewijzen dat we zo'n goede trainer zijn moeten we er weer een uit het wild plukken. Waarom???
Elma_ schreef:Black_White schreef:Hangt er vanaf hoe je je paard wilt houden. Een wild paard in een stal zetten gaat je simpel weg niet lukken. En dan zeg ik Ja, dat is zielig. Hou je het paard in een natuurlijke omgeving, dan vind ik het niet zielig. Ik snap alleen het nut er niet zo van. Er zijn massa's paarden die gefokt worden in gevangenschap, maar nee... om te bewijzen dat we zo'n goede trainer zijn moeten we er weer een uit het wild plukken. Waarom???
volgens mij bedoelt ze niet dat ze het zelf wil, ze heeft er iets over gelezen.. en tja waarom je dat zou willen snap ik ook niet helemaal..

KiWiKo schreef:ik zou in hemelsnaam niet weten waarom je een paard uit het wild zou willen halen............. zolang er nog zoveel overschot is van gefokt materiaal
mltex schreef:In VS gebeurd dat op grote schaal. Teveel wilde paarden richten teveel schade aan/te weinig ruimte.
Goede paarden worden eruit gehaald (gezondere/jongere) en per veiling voor twee dubbeltjes verkocht, de rest word afgeschoten.
Die paarden doen het daarna prima als rijpaard. Er zijn zelfs gevangenissen waar inmates paarden beleren (die nog nooit een paard gezien hebben) daar zijn documataires over.
Dan moet je voorstellen : crimineel uit Detroit die niks van paarden weet, dat ter plekke leert en paar maanden later op zijn 'eigen' eerste mustang rondgaloperen.
VInd het geweldig, die paarden worden dan ook als rijpaard doorverkocht
LauraMc schreef:[quote="mltex"
In VS gebeurd dat op grote schaal. Teveel wilde paarden richten teveel schade aan/te weinig ruimte.
Goede paarden worden eruit gehaald (gezondere/jongere) en per veiling voor twee dubbeltjes verkocht, de rest word afgeschoten.
Die paarden doen het daarna prima als rijpaard. Er zijn zelfs gevangenissen waar inmates paarden beleren (die nog nooit een paard gezien hebben) daar zijn documataires over.
Dan moet je voorstellen : crimineel uit Detroit die niks van paarden weet, dat ter plekke leert en paar maanden later op zijn 'eigen' eerste mustang rondgaloperen.
VInd het geweldig, die paarden worden dan ook als rijpaard doorverkocht

Black_White schreef:Hangt er vanaf hoe je je paard wilt houden. Een wild paard in een stal zetten gaat je simpel weg niet lukken. En dan zeg ik Ja, dat is zielig. Hou je het paard in een natuurlijke omgeving, dan vind ik het niet zielig.
ellepel schreef:als het verhaal klopt dan komt mijn pony ook uit het wild...volgens de verkoper is hij opgegroeid in engeland in een groot natuurgebied.
af en toe moet het daar inkrimpen en dan drijven ze een aantal bij elkaar en worden ze verkocht..
ik kon het natuurlijk wel merken, wild opgeroeide paarden zitten toch wat anders in elkaar, ze zijn veel puurder in hun reacties.
ik ben er dolblij mee, mijn pony staat tussen soortgenoten, kan ravotten met jonge dieren als hij wil en de merries vinden hem na 17 jaar nog steeds aantrekkelijk![]()
ik denk dat hij het bij mij niet zo slecht getroffen heeft
Nijn schreef:Zielig? Vind het vooral zielig van personen die dat willen doen
Er zijn zo ontzettend veel paarden gefokt in gevangenschap, dan ga je mij niet wijsmaken dat er noodzaak is.
.