of ja rijden...een poging tot, is het meer!
ik heb ivm slechte bak(eerst nat vd regen nu helemaal bevroren)2 weken nix met hem kunnen doen, afgelopen vrijdag had ik les bij de club, toen liep ie een halfuur rond te rennen en kon ik hem niet echt sturen, maargoed, ik volgehouden en t laatste halfuur liep ie heel erg lekker!
maar t weekend heb ik weer niet kunnen rijden en vanavond had ik weer les bij de club, alleen degene die les zou geven was ziek, dus gingen we voor onzelf rijden, althans, dat was de bedoeling
ik was aan het stappen, er waren nog 3 paarden in de bak, en na wat los te hebben gestapt, wilde ik aandraven, en ja hoor meneer doet hetzelfde als wanneer ik thuis alleen in de bak ben:
hij staakt!zodra ik aanspoor, gaat ie vol op de rem en n beetje omhoog, geef ik dan been dan komt ie echt omhoog, maar er waren nu dus meer paarden, 1tje draafde net voorbij dus hij hobbelde er wat achteraan, tot ie besloot om echt omhoog te gaan. en hij landde weer en we stonden stil, mn vader zat in de kantine met nog wat mensen dus die riep ik(handig, ik stond toch stil voor het raam...)dus hij kwam aangelopen, want iemand met een zweep ff in de bak zetten doet wonderen!
alleen, ons pap had geen zweep en loopt nogal moeilijk dus hij wilde liever niet in de bak staan, dus hij zou ff iemand anders halen, maar inmiddels liep Quentin weer, dus ik hem brutaal naar voren gereden naar de galop toe, anders staakt ie gelijk weer, wat doet die knol, rent recht op een merrie af, drijft haar in de hoek en gaat voor haar omhoog, met zn mond open(kon niet ver open, mn neusriem zit altijd superstrak!)en maar dreigen naar die merrie, dus die draaide om en sloeg naar hem, maar dat is ie gewend van destiny in de wei dus hij ging heel handig omhoog en schuin als ze sloeg, en hij maar bijten anar haar, en ik kon helemaal nix!!
heb t meisje op dat paard gevraagd met haar zweep naar zn hoofd/hals te slaan, dus gelukkig, hij liep weer, dus zij stapte verder, gaat hij als een gek rondjes om haar heen rennen! en steeds half omhoog, maar ik bleef slaan dus hij bleef huppelen en ging niet echt omhoog maar draaide er steeds omheen
toen kon ik hem wegtrekken bij haar, rent ie vol op een andere merrie af, en gaat omhoog voor dat beest, toen rende hij naar het 3e paard, maar die sloeg hem tegen zn borst en toen kon ik hem eindelijk bij die 3 wegkrijgen en aan de andere kant van de bak flink laten galloperen
toen heb ik dus dik 20 minuten gegaloppeerd, en ik kon hem nogsteeds niet echt sturen!
toen ben ik nog wat fanatieker gaan rijden en eindelijk liet ie los, ontspande en heb ik 20 minuutjes echt heel erg goed kunnen rijden, hij deed alles wat ik van hem vroeg!zelfs appuyeren in draf&galop, wat ie normaal te moeilijk vind!
maar ja het is een paard dat een duidelijke baas nodig heeft, en iedere dag even op zn plaats wordt terug gezet, hij is niet de baas, dat moet hij dagelijks weten, maar ja met dit weer schiet het niet echt op
maar wat hij deed naar die merries, echt te gek voor woorden!! gewoon dominant doen naar hun!en hij was echt onbestuurbaar en reageerdenergens meer op!hij had zn ogen weggedraaid, mond open oren naar achter, echt raar!
doet hij normaal alleen naar honden en shetlanders, als die vlak bij hem komen, maar in de wei speelt ie bij ons thuis met de 2 merries, en klimt er wel eens achterop als ze hengstig zijn, maar wat hij nou vandaag deed?!hij steigerd/staakt normaal ook niet als ik met meerdere aan het rijden ben, alleenmaar als we alleen zijn in debak
maar goed, mn clubgenoten snapten wel dat ik er niets aan kon doen, en op t laatst liep Q weer lekker, en had ik hem helemaal onder controle, maar ik baal er echt van dat hij zo moeilijk doet!!
waar kom dat gedrag vandaan?hij heeft wel vaker langer stilgestaan, vorige winter was dat niet zo'n probleem! maar nu....

maar goed ik heb toch gewonnen van hem en op t laatst ging het goed dus we komen er wel, hij moet alleen veel meer beweging krijgen