Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar niet teveel onder het longeren enzo, zodat het wel duidelijk blijft. dus gewoon de standaard hooo enzo. maar verder hebben we hele lange gesprekken hoor
haha nee grapje, maar het komt vaak voor dat mijn vriendin denkt dat ik het tegen haar heb terwijl het voor me paard was.

wordt je als paard zijnde toch ook gek van dat gekakel
hoef je niet eens een paard voor te zijn
Eevj schreef:Ja eigenlijk praat ik wel tegen m'n paard. Maar meer onbewust. Niet dat ik hem hele verhalen vertel, en vertel wat ik die dag heb gedaan. Maar ik begroet hem bijvoorbeeld, zeg 'm gedag. Probeer met poetsen ook gewoon op een rustige manier wat tegen m te zeggen. Als de stout ik op een wat strengere manier toespreken. Echt verstaan wat je zegt zullen ze niet doen, maar de manier waarop iets gezegt wordt begrijpen ze wel denk ik. Als ik er op zit praat ik eigenlijk zeg maar niet. Alleen als die iets gedaan heeft wat ik echt super knap vind! Dan beloon ik m ook met 'm stem
]
. maar ik denk dat het per paard verschilt. de een heeft soms ook gewoon juist een aanmoediging nodig.
, ook altijd aan blijven raken.
)
Ik vertel haar wel 10x hoe mooi en geweldig ze wel niet is en dat ze lange oren heeft
en tijdens het rijden vind praat ik meestal ook wel tegen haar, vooral als er wat engs is. Met een rustige stem, dan gaat ze er wel langs. (er was ook een super enge steen vandaag!)