Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Solleke_Noah schreef:-Ik ben nogal 'zuinig' op dekjes e.d., ik heb één halster en een reserve, en ik ga geen halster bijkopen omdat het kleurtje zo leuk is. Hetzelfde met dekjes, 2 goede, en eentje reserve, en daar blijft het bij![]()
-dingen zoals bandages, oornetjes,... heb ik ook niet maar heeft hij ook niet nodig
-tegen mok gebruik ik hoevenvet, het is dan nog niet echt mok maar zo'n enkel korstje, een beetje hoevenvet erop gedurende enkele dagen en het is weer helemaal verdwenen
-als anti-vliegenspul een mengeling van azijn, dettol, water, teatree-olie,.. in een literfles, werkt zelfs beter dan de sprays vind ik
Ik ben benieuwd naar andere tips!

Solleke_Noah schreef:Ik moet het nog eens opzoeken, want een vriendin maakt het altijd voor mij
edit: het stinkt wel nogal

zammetje schreef:-Ik pak altijd sudocreme tegen mok.
-Vliegenspray maak ik van hersthoornolie, citroen olie, advokado olie en tea tree olie.
- shampoo/ conditioner van de kruidvat (werkt net zo goed als paarden shampoo)
Volgens mij zou je ook zelf anti klit kunnen maken, heb daar alleen geen recept voor...
Breghje schreef:zammetje schreef:-Ik pak altijd sudocreme tegen mok.
-Vliegenspray maak ik van hersthoornolie, citroen olie, advokado olie en tea tree olie.
- shampoo/ conditioner van de kruidvat (werkt net zo goed als paarden shampoo)
Volgens mij zou je ook zelf anti klit kunnen maken, heb daar alleen geen recept voor...
Graag ook hier het "recept" van aub?
(als extraatje kan je er ook teatree-olie of hersthoornolie bijdoen)"
Bij mij werkt het toch wel heb ik de indruk.
. Heb zo op die manier al regelmatig dekens/halsters aan een werkende sluiting kunnen helpen. 

) en als er wat kapot is, is het heel makkelijk te maken. Heb voor 2 paarden nu wel 1 reserve liggen inmiddels, voor 30 euro op de kop getikt in equitana
Dus in de zomer lekker veel vliegjes
samantha21 schreef:Als anti-klit heb ik wel eens goed verdund wasverzachter zien gebruiken. Bij mijn vorige verzorgpaard deed de eigenaresse dat er altijd in. Werke goed. Enige nadeel was dat het zo lekker ruiktDus in de zomer lekker veel vliegjes