andere mensen op je paard laten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bokkertjee

andere mensen op je paard laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 21:23

ik heb een paard maar nu zijn er een paar meisjes die vroegen zou ik er ook eens op mogen? of mag ik met je mee etc,

wat doen jullie laten jullie vriendinnen op jullie paard rijden?
gr.

daNiielle_

Re: andere mensen op je paard laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:25

Tuurlijk, waarom niet? Lachen
Ik heb daar geen problemen mee. Zolang ze maar voorzichtig doen, en respectvol tegen mijn paarden zijn.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:26

Ik ben vrij makkelijk, een vriendin mag dan ook gewoon op mijn paardje. Het komt eigenlijk bijna nooit (meer) voor maar toen ik nog met 'n vriendin op dezelfde stal stond pakte ze mijn paard ook wel eens als ik er niet was... no problem!
Ik wist natuurlijk wel van haar dat ze gewoon goed kan rijden en hoe ze met paarden omgaat...

Dit staat hier trouwens niet goed, dus ik TeM even

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:31

Volgensmij hoort dit hier niet, maar er is al ge-TeM't zie ik.

Ik hou er niet zo van als anderen of mn paarden rijden, maar af en toe mag het. Tong uitsteken En ik wil erbij zijn.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:48

BI --> YRT

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:53

ik ben niet meer zo makkelijk, mijn paard is zeer tolerant en laat dus alles over zich heenkomen. Verder heb ik slechte ervaringen met anderen op mijn paard laten rijden.
Maar iemand die totaal niet kan rijden, mag er dan wel eens op.
Juist iemand die denkt: ik rij jouw paard wel even, die mag er niet op!
Ik ben heel zuinig op hem, zeker nadat hij bijna dood in utrecht lag. Mijn paard doet altijd zijn best, dus boos worden is uit den boze. enkel iemand waarvan ik weet dat die dat echt niet doet, dan kan het wel zo zijn dat ik het goed en zelfs leuk vind.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:56

Ik kan uit mijn hoofd iig drie mensen noemen die ik zo op mijn paard het bos in zou sturen zonder mezelf erbij. Ik weet hoe ze rijden, ik weet hoe ze met mijn paard omgaan en ik vertrouw ze volledig. Verder mogen een hoop mensen op mijn paard als ik erbij ben, zowel in de bak als buiten. Of ze het aandurven of er zin in hebben is een tweede. Knipoog

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:03

Met mijn pony ben ik nog heel voorzichtig.. Ze is nog heel jong en heel erg gevoelig. Ik ben bang dat als ik iemand anders op haar laat rijden ze iets doen waardoor ik weer helemaal opnieuw kan beginnen.
Ik heb wel een beetje hetzelfde als rakni iemand die niet kan rijden zal ik er eerder op laten want die mensen zijn vaak voorzichtiger en luisteren vaak beter als je ze instructies geeft. Maar ik moet daar wel bij zeggen dat ze alleen mogen draven en galoperen als ze goed kunnen zitten, aangezien mijn pony om de minste geringste verkeerde beweging die je maakt al boos kan worden.. Alleen mijn moeder zit er af en toe even op maar dat is meer uitstappen en af en toe een klein drafje omdat ze nog niet zo goed op haar kan blijven zitten..

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:35

Ik laat liever geen anderen op mijn pony, en zeker niet op de pony die ik nu heb want die is nog jong en hij is net onder het zadel dus ik vind het heel belangrijk dat hij op 1 manier gereden wordt.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:53

van mij mochten ze er toen niet op, pony reed ik toen net een maand, en we moesten elkaar nog goed door hebben, maar de pony zit vol met streken dus voor de veiligheid niet, Knipoog

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:14

ja hoor aan de hand bos ritjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:17

Het ligt eraan, ik zou er wel t.a.t. bij blijven. Helemaal met die regeling dat als mijn paard iets doet en degene die erop zit valt eraf, dat ik aansprakelijk ben. Ik vertrouw mijn paard wel, als een vriendin mee is zou ze wel mogen uitstappen bijv geen probleem Knipoog

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:20

Alleen als ik weet dat ze kunnen rijden en zeker weet dat het goed gaat. En als iemand niet kan rijden mogen ze een rondje stappen aan de lange teugel. Anders niet en ik moet er bij zijn. Veel te bang dat er iets gebeurt als ik er niet bij ben.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:21

Ik vind het niet heel fijn als er anderen op mijn paard rijden.
Mijn moeders vriend rijd als een cowboy Clown een beetje te lomp voor mijn paard..
en verder mijn moeder heeft alleen wat rondjes gestapt zonder getrek en geschop, dat vind ik prima.
En mijn vriendin die is een beetje een ongevoelige pony genwent, dus die schopt hard en heeft ook harde handen, en dat heb ik dan weer liever niet op mijn paard.
Ik zit er gewoon het liefste zelf op, want ik ben toch bang dat ze verprutst word..

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:26

Ik laat ook andere mensen op mijn paarden rijden,mits ze wel rijden kunnen.
En dus niks aanmodderen om dat zo maar even te zeggen.
Vind het ook goed voor het paard dat niet altijd dezelfde persoon erop rijd.

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:49

Ik heb me paard nog maar een maandje maar als we al aan elkaar gewend zijn mogen me vriendinnen er best op ( die kunnen niet rijden) dus wel alleen stappen miss beetje draf maar natuurlijk ben ik er dan wel zelf bij, mijn andere vriendin die wel kan rijden mag mijn paard wel rijden als ik zelf geen tijd heb ofzo maar iemand die ik niet ken zou ik er nooit op laten

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:53

Ik laat nooit mensen op mijn paard rijden als ik er zelf niet bij ben.
Ik heb een bijrijder die laat ik met een gerust hart op mijn paard rijden, ze rijdt gewoon goed en hoger niveau dressuur dan ik, maar ik ben er altijd wel zelf bij. Ook al is het maar om bepaalde dingen samen af te stellen.
Verder ben ik er helemaal niet happig op om iemand anders op mijn paard te laten.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:57

Van mij mogen ze erop, als ik erbij ben! Tenzij het mensen zijn die ik echt vertrouw, mogen ze er ook wel op als ik er niet ben. Maar dat gebeurt volgens mij niet zo snel, aangezien ze bij mijn tante aan huis staan met z'n 2e Tong uitsteken

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:01

Ik laat mensen wel op mijn paard rijden, maar alleen in goed overleg en ook altijd als ik erbij ben! Kan ik ze altijd nog afhalen als het uit de hand loopt!

Tjaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:13

vann mij mag het opzich ook wel.
alleen ik rij western, en de meeste bij ons op stal dressuur,
dus die gaan dan allemaal ddresuur dingen doen!
en dat wil ik niet hebben.
vaak laat ik ze gewoon liever alleen stappen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:38

Liever niet, 1 van mijn paarden (shadow) is er eentje met een gebruiksaanwijzing, ook heeft zij een slecht verleden(lees: geslagen, mishandeld dus) gehad, ik wil gewoon niet, watik in 3 jaar op heb gebouwd, zij binnen 1 min kapot maken. Alleen mensen die ik echt goed ken, en kunnen rijden mogen er op.
Mascha, daar mogen wat meerder mensen op, ook alleen als ik er bij ben, en mensen die kunnen rijden.
Dat heb ik een prettiger gevoel:)

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:41

Ik laat niemand op ons paard rijden. Alleen degene waar ik les van krijg. Dat zijn twee super meiden. Verder laat ik niemand op ons paard. Ik ben heel voorzichtig met hem.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:29

Nee hooguit een enkele keer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:35

jahoor Haha!

ik heb 2 bijrijdsters en die rijden zonder dat ik erbij ben Ja
en doen dat al bijna 4 jaar Haha!

niks mis mee.

Gekkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:38

Ik laat ook wel eens iemand anders op die van mij. Als ze me geholpen heeft met opzadelen, mag ze nadat ik gereden heb er even op. Maar ze vraagt niet veel van haar dus dan is het niet erg.
Maar na het bos laat ik haar niet alleen.