Om kwart voor elf reed ik met blizz de laan uit. (ik had al even wat foto's geschoten, sjong wat is mijn paardje geel! En hij stuiterde heel leuk, maar ik was denk ik met te laat met drukken...even de foto's afwachten)
Ik begon met de vaste route, die verschillende variaties kent afhankelijk van het weer en verbaasde me over de hoeveelheid mensen die al aan het wandelen waren. Ik werd een aantla keer gevraagd of het niet te glad was. Ach het is wel gald, maar je moet de paden kennen en Blizz is een ukkie dus heeft niet lange glibberbenen. Zo is er een zandpad waar ik even een handgalopje met hem kon doen.
Ik besloot een lang stuk om te gaan, de zon kwam erbij en scheen over het prachtige fireze landschap een scala aan kleuren allemaal even mistig en zacht. baluw roze lila, donkerbruine takken tegen een helderblauwe lucht. In de verte scheen de zon op een dorpje met een molen. Prachtig! Ik ben afgestapt om weer wat gevoel in mijn tenen te krijgen en heb meteen wat foto's gemaakt, dat valt niet mee als je paard je steeds achterna loopt. Maar volgens mij zijn ze erg mooi geworden. Zodra ze zijn ontwikkeld vind je ze wel bij ITP ( of op blizz zijn site)
Ik heb een rit gemaakt van ruim twee uur en heb Blizz lekker buiten gezet met zijn vlammendeken op. Moet ik wel weer naar de stal om hem binnen te zetten vanmiddag, maar het is zulk prachtig weer. Hij moet gewoon buiten.
Ik heb ongeloofelijk genoten van vandaag...de wereld is zo mooi!
Dag twee met sneeuw en weer is de wereld mooi, misschien nog mooier... We ( Blizzard en ik) glibberen de oprit af..het is wel gald hoor, maar dan is er gelukkig berm en die is een stuk minder glad.
Het voordeel van NoordFriesland is dat de wegen druk genoeg zijn om ze sneeuwvrij te houden en niet te druk dat je er niet op kunt rijden! Vandaag een stukje door het dorpje Oudekerk gereden, erg mooi en pittoresk kataklop over de weg. Ik had mijn chaps aan en een schapevacht over het zadel dus ik zat lekker...alleen koude tenen. Ik zong het liedje van Winnie the Pooh terwijl de sneeuwvlokjes om ons heen dwarrelden. Het sneeuwt tierelboem en mijn tenen tiereleboem en mijn benen tiereleboem worden koud......tiereleboem!
Ik zwaai naar wat mensjes die voor het raam staan te kijken naar die zwart/gele tinker. De sneeuwvlokjes worden kliener en venijniger, ze kruipen in elke kier..ook mijn oren! Een zijwind steekt op en al gauw sneeuwt het horizontaal. Het laatste stukje wordt een vluchtige draf richting stal, brrrr een echte blizzard! Morgen nemen we vrij...
Vandaag 'vrij' gehad dus. Wel even een bod gedaan op een borststuk op e-bay en mijn schapenvacht op mijn zadel uitgeprobeert ( op zadelbokje). Morgen kanik de sneeuwfoto's ophalen en op dat rolletje staan ook foto's van mijn zelfgemaakte chaps.. dus houdt ITP in de gaten de komende dagen!!!!!!