nou moet je toch toegeven dat de negative aspecten eerder naar voren komen dan de positive. op zon ander forum hadden we het er ook nog even een poosje geleden. naar aanleiding van dit gesprek heb ik toen een mailtje gestuurd naar deurne, en vroeg hoe het nou eigenlijk zat.
hier een copie van het mailtje:
Aan iedereen, die hier belang in stelt:
Geluiden, als deze, zijn erg tendentieus. Enkele feiten, waarmee ik dit soort
geruchten kan weerleggen:
Elk jaar trekt zich ca 15 % van de ca 175 aangemelde dagschoolstudenten terug
tijdens of na de verplichte voorstage en wijzen wij nog eens ca 15 % van de ca
150 kandidaten af na de selectiedag voor de dagopleiding.
Afgelopen jaar heeft een externe kwaliteiscommissie van drie deskundigen tien
(10) scholen met paardenhouderij bezocht en gerapporteerd over de kwaliteit van
de opleiding paardenhouderij. Deurne kwam met een duidelijk positief resulaat
uit dat onderzoek. Over het onderzoek is een artikel verschenen in het blad
Groen Onderwijs.
De onderwijsinspectie heeft ruim een jaar geleden Deurne een "zeer goed" gegeven
wat betreft praktijkleren en de wijze waarop wij dit organiseren.
De relatie tussen NHB Deurne en de actieve sport en de sector is de laatste
jaren zeer intensief; van diverse zijden krijgt Deurne in dat netwerk een dikke
voldoende (vaak het stempel goed). Dit blijkt ook uit het feit dat
toonaangevende trainers en gastdocenten hier komen werken.
Maar het beste is: overtuig je zelf, en kom een keer naar een informatiemiddag
en spreek personeel en studenten aan....
Met vriendelijke groet,
Willy Koppens
Tel. 0493-313006
w.koppens.nd@hlcn.nl
tja, hun zullen dus altijd blijven beweren dat het een goede school is, en dat er wel degelijk mensen worden afgewezen.
een tijd geleden, op ned 3, was er een duco over deurne, heb ik zitten kijken..... werdt ook het verhaal verteld dat ze eerst kijken of ze de leerlingen het 4e jaar trug zien, of niet. misschien trekt het niveau daar dan ook naar(?). als ze tijdens zon vlugge blik zien, gaan vemoeden dat de helft al afgevallen is, voordat ze het 4e jaar hebben berijkt, dan zou ik persoonlijk als leeraar het ook niet zo leuk vinden om les te geven aan een stel jongeren die toch wat anders gaat doen halverwegen.
tja ik vind het lastig om de kwaliteit van deze school zo te beoordelen.
ik krijg goede, maar ook slechte berichten. de ene zegt dat het heel erg streng is, de ander zegt dat het wel weer meevalt, de een zegt dat iedereen wordt aangenomen, de ander zegt weer van niet......... zo kan ik dus nog even doorgaan.

ik heb ook een aantal stukjes gelezen die hier in het "archief" staan, waar meningen van collega's worden gegeven en van vriendinnen.
maar het komt er dus op neer dat de meeste berichten slecht zijn, en zoals ik geloof ik al eerder heb gezegt, de negetive punten zie je eerder dan de positive punten.
zo wat denken jullie hiervan????
jeffrey