Ik rij op een manege en ik heb een vraag ik rijd afentoe FNRS dressuur proeven, maar mag je daarbij een mexicaans hoofdstel gebruiken?
Alvast bedankt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daniella74 schreef:Dat er niet door ieder jurylid op gelet wordt betekent niet automatisch dat het dan mag.
Met de nieuwe proeven en de 2 lichtingen nieuwe juryleden zijn de richtlijnen toch wel een op aantal punten strenger geworden. Wij hebben op cursus de afgelopen maanden het over dit soort dingen uitvoerig gehad en vooral bij privepaarden kan een jurylid de ruiter de baan uitsturen om een ander hoofdstel om te doen of een deelnemer uitsluiten aangezien zij zelf hun harnachement kunnen kiezen.
Bij mij ga je er igg uit om een ander hoofdstel om te doen als ik het niet van te voren weet en de ruiter geen goede redenen heeft.
Want ja, er rijden nou eenmaal meerdere kids op 1 pony, dus daar worden serieuze compromissen over afgesloten
te denken 

Misschien niet netjes, maar daar heb ik 'r toch op aangesproken. Dat vind ik behalve dom ook behoorlijk flauw. Beestje was overigens keurig strak geknipt, glimmend gepoetst, staart netjes uitgeplozen en recht afgeknipt. Reactie was dat ze dan toch in ieder geval de staart hadden kunnen vlechten. Nee dát hoort bij een fjord zullen we zeggen...
buster4ever schreef:ook martingaal word gewoon goed gekeurd hoor in de F proeven..bij ons werd daar nooit moeilijk over gedaan...terwijl in een echte dressuur proef mag je geen martingaal etc