Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

White_Wolf schreef:Ok, maar vinden jullie niet dat als je een verzorgpaard/pony neemt je ook verantwoordelijk bent voor de training van dat paard/pony. Dus dat je het eigenlijk niet kan maken om "maar" 1x in de week te komen? Een paard/pony heeft tenslotte minimaal vier keer in de week training nodig om resultaten te kunnen behalen. En hoe zit dat met het uitmesten, harnachementverzorging ed?

White_Wolf schreef:Ok, maar vinden jullie niet dat als je een verzorgpaard/pony neemt je ook verantwoordelijk bent voor de training van dat paard/pony. Dus dat je het eigenlijk niet kan maken om "maar" 1x in de week te komen? Een paard/pony heeft tenslotte minimaal vier keer in de week training nodig om resultaten te kunnen behalen. En hoe zit dat met het uitmesten, harnachementverzorging ed?
rooz_89 schreef:Ik zou er zelf weinig tijd voor hebben ( zon 3 dagen in de week totaal). Maar heb best wat over voor een verzorgpaard. Ik moet eerlijk zeggen dat als de bijdrage al aardig hoog is ik ook niet zo snel iets extra's koop ofzo. Verzorging e.d. heb ik er uiteraard wel voor over, stalletje doen etc.
Ik heb nu een verzorgpaard die ik op oproep doe, erg makkelijk voor in vakanties en weekenden als zij weg zijn en niemand hebben mailen ze mij.
Voor vast ben ik nog opzoek, wat ik een goede deal vind van mijn inval is dat de eigenaar van die verzorgpony heel soepel is met dagen. Voor mij ideaal want ik heb elke week een ander rooster en kan dus zelf bepalen of ik ga en welke dagen.

.. ik beschouw haar eigenlijk als mijn eigen pony
.. en ik ben echt super blij dat ik haar mag verzorgen.; ( het is een heel lang verhaal
.. en haar eigenaars zijn ook blij dat ik dat wil doen.. omdat ze zelf niet zoo vaak komt rijden 
. dus kgeef echt niet alleen om het rijden !
ik verzorg fulltime ( laatste 3 maand heb ik er gelukkig iemand bij gevonden ) 3 paarden, we regelen alles en als we niet komen gebeurd er niets, krijgen een plak hooi, en dat was het. eigenaar kan om lichamelijke problemen nog maar zeer weinig, daar staat wel tegenover dat we er dus ook alles mee mogen doen, goede buitenbak ter beschikking, 20 hindernissen, trailer, auto, als we wat nodig zijn, lever ik het bonnetje in en krijg het weer terug. super! Ben er wel erg veel tijd mee kwijt, maar dat heb ik er ( nu nog ) wel voor over
xNursiex schreef:En qua training ligt de eindverantwoording bij de eigenaar.
White_Wolf schreef:xNursiex schreef:En qua training ligt de eindverantwoording bij de eigenaar.
Dit ben ik niet met je eens. Je kan als eigenaar de training niet beïnvloeden als iemand anders er op rijdt. Tenzij de eigenaar je lesgeeft. Ook als zou de ruiter er elke dag op zitten, voor het zelfde geldt jakkert de ruiter er maar op los. Het gaat om de instelling van degene die het dier traint.