bijrijdsters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gigil

bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 18:03

Wat vinden jullie van bijrijdsters? geweldig of dat je denkt van mwah?
Wil graag jullie goede en slechte verhalen horen.

Isa1990

Re: bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:13

Ik heb niks tegen bijrijdsterds.
Op de pensionstal waar mijn paarden staan, zijn ook een paar meisjes die paarden voor iemand rijden.
Die doen het hardstikke leuk.
Ik heb er dus alleen maar iets positiefs over, maar heb hier op bokt ook wel slechte verhalen gelezen.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:47

Dat licht aan de bijrijdster.
Er zitten gevallen op die ik zelf nooit op mijn paard zou zetten! Maar ook meiden die ik het goed en leuk vind doen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:54

Ik heb sinds 3 jaar een bijrijdster die mijn paard rijdt als ik moet werken, ziek ben, of door andere omstandigheden niet kan.
Het is een fantastische meid, die niets doet wat ik zelf ook niet zou doen.
Ze neemt meteen contact met me op als er wat is en wil ze bijvoorbeeld een buitenrit maken, dan vraagt ze dat vooraf netjes (hoewel ze weet dat het altijd mag van me).
Omdat mijn paard door een vorige eigenaar nogal slecht behandeld is -en dan druk ik me nog mild uit- heb ik vooral gezocht naar iemand die rustig, vriendelijk, maar wel doortastend is.
Op de manege waar ik sta en ook op de vorige, heb ik ook wel andere bijrijdsters gezien: meiden die al hun vriendinnen lieten rijden, die het paard al na een kwartier weer terugzetten, die constant zaten te schelden op het dier, die niet kwamen opdagen, zodat het paard zijn stal niet uitkwam die dag, die op het paard zitten te roken, enz., enz.........
We geven dit altijd wel door aan de eigenaar. Dat klinkt alsof we klikken, maar het gaat om het welzijn van het paard. En ik denk dat iedere eigenaar zulke dingen zou willen weten. Ik wel in elk geval.

soooooR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:57

Ik heb nooit bijrijdsters gewilt, maar ik heb nu bijna geen tijd meer door mijn opleiding en ik sta er alleen voor met de paarden.. ik kon niet anders en ik kan niets anders zeggen dat ik het geweldig vind, wat een oplossing.
ik heb voor mijn tinker 2 bijrijdsters, en voor mijn fjord ook 2.. en ze zijn allemaal boven de 40, gezellige huisvrouwen dus.. superlief voor mijn paardjes en ik hoef me geen zorgen te maken.. ze komen me ook tegemoet in de stalkosten dus dat is helmaal fijn.

de enige nadelen dat ik ben tegen gekomen, is dat ik wel eens wat kwijt ben..bijvoorbeeld mijn halster ligt dan ergens anders.. of bram heeft op mijn hoofdstel gekauwd waar ik zo zuinig op ben.. gewoon er even over gepraat en even gevraagd of ze willen opletten of hij er niet aan kluift, echt super!

soooooR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:00

Sowiezo áls je iemand voor je paard zoekt, eerst een afspraak maken, de persoon ontmoeten, kennis laten maken met je paard, laten rijden, de eerste keer langsgaan. evene kijken of het allemaal naar je zin verloopt en als dat niet gebeurt, gewoon over praten, en/of zggen dat het niet gaat. het blijft tenslotte jouw paardje waar jij het beste voor wilt hebben!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:44

Voor mij geen bijrijder meer...

Lang verhaal en vind het dus niks.
Meningen die verschillen. Niet luisteren etc.etc.

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 08:42

hebben jullie ook ervaringen met bijrijdsters die eerst helemaal geweldig zijn, en het dan op de 1 of andere manier laten afweten.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:44

Veel ervaring ja met potentiele anky's die al met één regenbuitje weg blijven Verdrietig .

Als ik een échte tegenkom dan is die van harte welkom, maar 99% hoef ik niet meer over de vloer.

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 08:47

ldrd je hebt helemaal gelijk. Zo denk ik er ook over sinds een paar maanden. Doe het wel lekker zelf.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:48

gigil schreef:
hebben jullie ook ervaringen met bijrijdsters die eerst helemaal geweldig zijn, en het dan op de 1 of andere manier laten afweten.

ja,dat is mijn geluk elke keer.
ik hoef ook geen bijrijder meer om meerdere redenen,bovenstaand is er 1 van.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:02

gigil schreef:

Ja

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:06

Ik mag me in de hemel prijzen met mn bijrijdster. Veel verantwoordelijkheidsgevoel en goed voor mn paard. Het klikt naar mijn idee ook geweldig goed tussen ons, wat ook belangijk is. We praten veel over wat er gebeurt en hoe verder en ik waardeer haar mening dus ook echt. Ze mag van mij heel veel, als het maar eerst besproken wordt. Ik weet wel dat ze ooit een eigen paard koopt en dat ik dan op zoek moet naar iemand anders.

Ik ken de andere kant ook, als bijrijdster. Uiteindelijk heb ik mede door elke keer maar niet slagen en teleurgesteld te worden gekozen om mijn eigen paard te kopen. Ik heb een aantal jaar verschillende paarden gedaan en elke keer liep het fout. Een keer omdat het niet klikte met het paard, maar ook een eigenaar die me gewoon in de kou liet staan. Ik vond het paardje zo leuk, maar op een gegeven moment heeft ze me gewoon nooit meer gebeld en was de stilte die aangaf dat ik beter niet meer kon komen. Dat deed echt best pijn. Het was elke keer weer wat. Ik denk dat ik het daarom ook belangrijk vind dat mijn bijrijdster zich happy bij mijn paard voelt.

Dus ja ik vind het prettig dat er mensen zijn die bereid je zijn te helpen. Er zijn veel verzorgers te vinden, maar weinig die uiteindelijk echt bij jouw en je paard passen. Ik heb 1 persoon uit de emails gekozen. Heb dus ook echt wel eerst over mail gepraat en voorwaarde was wel iemand boven of rond de 18. Ik heb het geluk gehad dat het meteen heel goed aanvoelde.

Ik snap wel dat wanneer je (meerdere) slechte ervaringen hebt je op n gegeven moment geen zin meer hebt. Net zoals ik als bijrijdster mijn buik ervan vol had.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:09

Ja hier een recente ervaring, niet met bijrijdster voor mijn eigen paardje maar met
bijrijdster van stalgenootje die zwanger is en bijrijdster had gevonden, super enthousiast
in het begin, heel goed met het paardje omgaan en ook leuk rijden, maar al heel snel liet
ze het wel erg vaak afweten. Nu hebben we onderling kunnen oplossen om haar paardje
met z'n allen (kleine pensionstal) te verzorgen en ik ga haar zelf maar bijrijden voor die
paar maanden. Nee ook bij ons op stal liever geen bijrijdsters meer, het komt er toch vaak
op neer dat je het uiteindelijk toch allemaal zelf moet doen.......

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:10

Dat ligt er nogal aan wie je uitkiest Tong uitsteken
Hier in Helmond is het nogal moeilijk om er uberhaupt een te vinden, laat staan een goede! Heb nu iemand gevonden die met mij op een lijn zit en met verantwoordelijkheidsgevoel en consequentie, waar ik wel erg blij mee ben. Nadeel is bij mij ook nog eens dat heel de stad al wel eens op mijn pony heeft gereden (vorige eigenaar en die verzorgster) en dat ze haar allemaal kennen Nagelbijten / Gniffelen (die ik er allemaal precies niet op wil hebben!)

Maar het is vaak net zo moeilijk om een goed baasje te vinden dan om een goede bijrijdster te vinden! Met die paardeneigenaren heb ik meer moeite gehad dan met de bijrijder Clown

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:17

ik rijd zelf ook een paard(verzorg maar net geen eigen) omdat ze het zelf niet kan
met tijd enzo en nog een ander paard heeft en kan wel begrijpen dat je een goede wil
zelf tog het lieft een eigen paardje en is ook de bedoeling

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:15

ik heb er net een, en ik denk dat ik de meid heb gevonden.

Ze is wat ouder, wat zorgt voor meer verantwoordelijkheidsgevoel en een stabiele situatie. Ze rijdt mijn paard 2 keer pw. Ze heeft een hoger rijniveau dan ik, laat alles weten, vraagt ook alles.
Ze gaat de orun cursus 2 met mijn paard doen en een startkaart aangevraagd.
Grote plannen waardoor ik haar bedoelingen serieus neem en ik erook vanuit ga dat ze normaal met mijn paard om ga. Ik heb het jaren alleen gedaan, ik red dat nu echt niet meer, en dit is de oplossing voor haar, mijn paard en ik! We zijn alledrie gelukkig!

darwindaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:22

Ik heb het (vind ik) daarom ook erg getroffen.
Mijn moeder en ik doen mijn paard samen.
Ik doe hem 4 (of meer) dagen in de week en de andere dagen mijn moeder. Nu rijd mijn moeder niet zo fanatiek meer maar neemt hem aan de longe (bijzet of gewoon) gooit hem los en gaat heerlijk met hem naar het strand/bos/duinen. En ik dressuur met hem ga springen of lekker naar buiten. Ik vind het ideaal, ook omdat mijn moeder en ik (op paardengebied altijd ) op 1 lijn zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:59

TAO --> VP.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:35

Ben zelf jaren lang bijrijder geweest en ook de baasjes gaan niet altijd even netjes met de bijrijder om, helaas.
Nu we zelf weer een paard hebben, heb ik al een minder leuke ervaring met een vakantie bijrijder. Niet aan de afspraken houden inderdaad. Nu betaal ik gewoon iemand om mijn paard netjes te laten rijden zonder dat ik in de rats hoef te zitten wat ze ermee uit halen. Of een goede vriendin rijdt hem. Maar die heeft ook een eigen paard en niet altijd tijd voor 2. Eeeh , in de vakanties dan, voor de rest doe ik het zelf.

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:48

Ik ben zelf bijrijder en heb het getroffen met de eigenaar (en ook met het paard.. Lachen). Ik heb ook vaak gehoord dat dat anders gaat: eigenaar die zich niet aan de afspraak houdt, die bijrijders gewoon wegstuurt e.d.. Het komt dus van 2 kanten.
Er zijn mensen genoeg die willen bijrijden, maar naar goede bijrijders moet je hard zoeken

soooooR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:10

Het is heel moeilijk een geschikte bijrijdster te vinden.. ik ben zelf 17, maar wil absoluut geen bijrijdster onder de 25.. klinkt misschien hypocriet maar ik weet uit ervaring dat wat oudere bijrijdtsers weten waar ze het voor doen en ook verantwoordelijkheidsgevoel hebben..

Ik heb erg veel geluk met mijn bijrijdster.... ze verteld me dat ze zich een lot uit de loterij voelt om mijn fjord bij te mogen rijden.. ze vind het heerlijk, woont best ver weg maar komt ALTIJD!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:22

Ik wil geen bijrijder meer (zie mijn topic bijrijderproblemen). Ik heb een bijrijder gehad die mijn paard aan het verpesten was dus voor mij nooit meer.
Als ik met een paar jaar door de studie minder tijd heb dan laat ik de merrie wel dekken. Het is dan misschien zonde van haar potentie maar liever dat als nogmaals een bijrijder. (ik snap dat voor de mensen met ruinen de dekoptie niet open staat Tong uitsteken)

bbbente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:37

Ik zoek zelf een verzorgpony die ik in mijn vrije tijd kan poetsen en rijden.
Zo te zien heeft iedereen dat liever niet.

*D

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:00

Ik heb zelf ook een aantal verzorgpony's gehad, waarvan er 2 verkocht zijn, en 2 ben gestopt, omdat de eigenaar over mij zat te roddelen tegen mijn vriendin dat ik dit en dat heb gezegd, terwijl dat niet waar was.
Terwijl ik niets fout deed, haar altijd meldde wat ik heb gedaan, en gewoon aan haar 'regels' hield.. en dan ben ik een keertje ziek, voel ik me heel beroerd, gaat ze zeggen dat ik lieg, en dat ik gewoon niet meer durf te komen, ja daar kan ik dan nietecht tegen.. :)
Maargoed, ik zoek zelf ook weer een nieuwe, aangezien ik thuis niks te doen heb in me vrije tijd ^^.