Paard is "eigenwijs", wil niet luisteren.bla..bla....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joepju

Paard is "eigenwijs", wil niet luisteren.bla..bla....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 01:53

Ik word er soms helemaal gek van dat er zoveel mensen zijn die problemen met hun paard hebben, en dus gelijk maar het paard de schuld geven. Jaaaa...hij is eigenwijs, moet maar luisteren en doen wat IK wil...ikke...ikke...ikke...BAHHH...
Terwijl het 9 van de 10x aan de ruiter ligt, die dus niet tegen kritiek kan, en het probleem dus maar bij het paard zoekt.
Ben ik nou de enige die me hier vreselijk aan irriteert??

Mjay

Re: Paard is "eigenwijs", wil niet luisteren.bla..bla....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 02:00

oh ja...... ik erger me vooral erg op wedstrijden met van die huilende kinderen schreeuwende moeders and van die verwende nesten die meppend de ring weer uit komen.............maar t ligt aant paard natuurlijk dat snap je......ik heb zelfs eens een kind heel hard ik wil een andere horen roepen....

ik vind het zo iezo altijd heel erg om iemand heel erg op zn paard te horen vloeken, ik schreeuw ook wel eens tegen hem vooral als ie weer eens op mn voet staat ofzo maar verder als sukkel en idioot ga ik verder niet...........

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 02:09

Mjay schreef:
oh ja...... ik erger me vooral erg op wedstrijden met van die huilende kinderen schreeuwende moeders and van die verwende nesten die meppend de ring weer uit komen.............maar t ligt aant paard natuurlijk dat snap je......ik heb zelfs eens een kind heel hard ik wil een andere horen roepen..

Onvoorstelbaar! (Geen andere woorden voor)

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 02:26

Het probleem van het paard zit meestal in het zadel he Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:07

Angeltjuhhhh schreef:
Het probleem van het paard zit meestal in het zadel he Knipoog

idd, heb zulke mensen vaak genoeg meegemaakt en ben er een beetje beu van Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:08

nee je bent niet de enige...ergste is dat de meeste mensen tegenwoordig niet meer in de spiegel durven kijken van hun kunnen.
En als iemand er wat van zegt zijn ze boos...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:11

runningkawa schreef:
nee je bent niet de enige...ergste is dat de meeste mensen tegenwoordig niet meer in de spiegel durven kijken van hun kunnen.
En als iemand er wat van zegt zijn ze boos...

Voor op HAW is dat duidelijk te zien Lips are sealed

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:14

t ligt dr een beetje aan vind ik.. mijn paard krijgt dr ook wel eens ff van langs als hij niet wil luisteren maar je moet kijken in welke situatie het gebeurt en op welke manier, als ruiter moet je niet doordraaien en zo boos worden dat je jezelf niet meer in bedwang kan houden dat kan echt niet! maar je mag wel 'nep' boos worden en ff duidelijk zijn als t rechtvaardig is..

maar soms is diegene daar dus niet bewust van en zal daar bewust van moeten worden gemaakt.. maar soms is t ook echt onkunde! bij mij in de buurt heeft een meisje een eigen paard gekregen. een dravertje. t meisje heeft 3 jaar ofzo op de manege gereden. maar ze was nu van haar eigen paard afgevallen en durfde er niet meer op. die ma vroeg of ik m ff wou rijden. ik spring dr op, merk ik dat hij maar half is ingereden! paard kent alleen stappen en draven, galop snapt hij gewoon helemaal geen zak van en hulpen met het binnen/buitenbeen ook niet, zadel past niet, rug zit half vast enz.... dus ik een ander zadel dr op gelegt wat wel paste, ze namen het gelukkig wel aan en hebben hun zadel meteen te koop gezet.
ik verteld dat het paard eerst verder door moet worden gereden omdat hij maar half is ingereden... (want t meisje is ook wat onzeker enz en t paard weet ook nog niet zo veel dus vandaar) nou dr zou een lesgever komen, prima..
kom ik dr langs zie ik dat t meisje weer op dr pony zit, en er een slofteugel bij is gehaald..
dan denk ik triest.. jammer voor t beesje.. die instructeur spoort ook niet.. maja wat doe je dr aan?
je kunt niet meer doen dan advies geven en hopen dat ze dat aannemen..
Laatst bijgewerkt door moniekk op 06-04-08 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:15

Ik ben het helemaal eens dat het 9 v.d. 10x aan de ruiter ligt! En vaak worden de paarden gestraft, terwijl het niet eens aan hun liggen! Boos!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:15

Ik word doodmoe van deze types. Het lukt niet en kaboem de zweep erover. Gillend, schoppend en schreeuwend vliegen zij door de bak. Daarbij het liefste het paard flink in de mond trekken of op asociale wijze met een slof volledig op de borst trekken. Ik begrijp werkelijk sommige maneges/pensions niet. Er wordt niet ingegrepen want dan verliezen zij klanten.

Bij mij konden ze vertrekken......

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:18

mijn paard is ook eigenwijs maar die is op het baasje gaan lijken volgens mij Vork

maar om eerlijk te zijn ben ik mijn paard ook wel eens zat Bloos ... ze heeft er dagen bij dat de bakkabouters alle kanten op rennen Clown en dan is rijden niet echt leuk Ach gut
en het probleem van mijn paard zit dan ook echt in het zadel... want ik moet en zal langs die bakkabouters oprijden Vork

maar nu even een gewoon antwoord; ik vind ook vaak dat mensen snel geneigt zijn om te zeggen van ja het lukt niet het kan niet enz enz...en dan de schuld op het paard afschuiven...maar je komt er niet door op te geven, je komt er alleen maar als je doorgaat Haha!

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 09:22

Ik denk zelf dat er ook heel vaak een soort van 'machtsgevoel' een grote rol speelt. Ruiters/amazones vinden het dan geweldig dat ze de controle over zo'n groot dier hebben, en slaan hierin door. Vooral als het paard volgens hun "eigenwijs" is. Dus dan maar lekker met de harde hand op gaan lossen....totaal geen harmonie meer te bekennen.....en dan nog zeggen dat ze plezier in hun hobby hebben.....snap jij dat nou??? No Cheer Verward

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:24

Nee juist geen machtsgevoel, maar gevoel van onmacht! Haha! Je staat toch behoorlijk voor paal als je je eigen paard niet de baas bent.... Vork

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:26

Pensionnetje schreef:
Nee juist geen machtsgevoel, maar gevoel van onmacht! Haha! Je staat toch behoorlijk voor paal als je je eigen paard niet de baas bent.... Vork

dat was ook het eerste wat ik dacht...
als ik weer eens met mijn paard alle kanten op vlieg omdat ze weer spoken ziet vind ik dat nou niet echt een teken van macht... want als ik die macht had gehad had ze wel beter gelopen Clown

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 09:27

Pensionnetje schreef:

Sja; hebbie een goeie... Haha! Zou ook heel goed kunnen..... Vork

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:29

Ik zoek het probleem altijd bij mezelf.
Maar toch, ik heb een hele eigenwijze pony hoor Haha!
Als we een buitenritje maken weet ze precies welke weggetjes ze wel in wilt en niet in wilt , of ze is gewoon heel erg slim Haha!

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:30

Idd, ik hoor het ook regelmatig, en tuurlijk kan het ook best een keer aan het paard liggen, maar eigenlijk ligt de fout bijna altijd bij de ruiter! Ik probeer de fout ook altijd bij mezelf te zoeken, en lukt het even niet, dan even teugels lang en weer even opnieuw beginnen, vaak gaat het dan een stuk beter bij mij!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:41

Ik ben af en toe wel is boos op mijn paard als ze vervelend doet of op mijn teen staat of keihard weg wil rennen zonder reden (ze ziet vaak spoken/kabouters tijdens het rijden) maar tijdens het rijden is het bijna altijd mijn schuld als ze iets niet doet, dan probeer ik het probleem te zoeken en gewoon verder te rijden Vork.
Het probleem bij de meeste ruiters is volgens mij vaak dat ze hun fouten moeilijk kunnen uiten tegen over andere omdat vele zo'n perfect paardje willen hebben, maar we moeten wel consequent en eerlijk tegen over het paard blijven. =
Maar ik irriteer me ook vreselijk aan al mensen die de hele tijd lopen te janken en te schreeuwen tegen hun paard en al helemaal als ze een nieuw paard/pony willen omdat ie er een keer heeft afgebokt (was bij ons op de manege keer gebeurd) belachelijk gewoon

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:42

Ik ben het helemaal met je eens! Ik zoek ook vaak eerst de problemen bij mijzelf of de situatie waarin we verkeren. (en tuurlijk, soms raak ik ook wel eens een beetje gefrustreerd.)
Ik merk het wel eens in de manegeles: Hij doet het niet, hij wil dit niet. En dan vinden ze dan maar raar!
Maar als je die mensen ziet rijden verklaart het toch wel een heleboel waarom hij niet wilt Lachen

Ik ben ook eens bij een springwedstrijd wezen kijken. Hoe veel ruiters dan niet hun paard voor en na iedere hindernis een mep geven (en dan bedoel ik geen tikje). En maar raar vinden dat hun paard weigert en dat ze dan gediscalificeerd worden.
En ja, dan heeft het paard het weer gedaan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:51

_Jennifer_ schreef:
Hoe veel ruiters dan niet hun paard voor en na iedere hindernis een mep geven (en dan bedoel ik geen tikje).

als ik zo door een parcours heen zou moeten komen is het wel het einde van het parcours rijden Haha! ik rijd eigenlijk nooit met zweep behalve op de jonkies en zelfs dan gebruik ik em minimaal.
ik vind een zweep ook meer een laatste redmiddel...maar goed zo bekijk ik het!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:24

Ik kon vroeger ook nog wel eens zo zijn, als ik echt gefrustreerd raakte omdat iets niet lukte. Denk niet dat ik zo'n maniak was die haar paard dan compleet afranselde;) Maar ik heb vast wel eens een tik teveel gegeven uit frustratie.
Nu heb ik de theorie dat als een paard iets niet snapt het aan mij ligt, en dat ik dan beter iets anders kan doen of hulp erbij kan zoeken.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:28

Ik zie het simpel en zeg dat ook altijd zo tegen mijn klanten: een paard doet ALTIJD wat hij denkt dat het beste is - voor hem! Niet TEGEN jou, maar VOOR zichzelf dus... Zo vallen er een heleboel wraakgevoelens weg, en kun je gaan zien hoe je een ander gedrag kunt stimuleren...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:30

Citaat:
Jaaaa...hij is eigenwijs, moet maar luisteren en doen wat IK wil...ikke...ikke...ikke...BAHHH...

Nu wil ik niet heel veel zeggen, maar Josie moet wel degelijk doen wat IK wil. Ik ben tenslotte de baas. Als ik het rijden van haar af laat hangen gebeurd er helemaal niets.

Dus inderdaad: doen wat IK wil en luisteren ook.

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 17:20

Maanling schreef:
Citaat:
Jaaaa...hij is eigenwijs, moet maar luisteren en doen wat IK wil...ikke...ikke...ikke...BAHHH...

Nu wil ik niet heel veel zeggen, maar Josie moet wel degelijk doen wat IK wil. Ik ben tenslotte de baas. Als ik het rijden van haar af laat hangen gebeurd er helemaal niets.

Dus inderdaad: doen wat IK wil en luisteren ook.

Dus jij luistert nooit naar je paard? Josie moet alleen maar naar jou luisteren begrijp ik? nooit een compromie sluiten als Josie een keertje een slechte dag heeft, en weinig zin heeft om te rijden? Ook gewoon maar jouw zin doordrammen? Heb je dan nog wel plezier in je hobby vraag ik me af...
Ik vind het juist erg goed om soms een compromie te sluiten; er zijn dan veel mensen die dan gelijk roepen; dat moet je niet doen!!! want dan wint juist het paard!!!!! pfff..hou toch op....word ik zo moe van.
Ik rij een paardje bij; en als ik merk dat ze een slechte dag heeft, dan ga ik lekker freestylen, waarom moet ik zonodig MIJN zin gaan zitten doordrijven?? omdat ik zonodig "de baas" moet zijn?? zie er de lol niet van in. Jij wel?
En ja; natuurlijk heeft het paard een duidelijke leider nodig; dat snap ik maar al te goed...maar dat wil niet zeggen dat ik als leider zijnde de gevoelens van mijn paard moet negeren...Daar moet je juist op inspelen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:22

Ach het ligt altijd aan die Kbok.......... en ik weze is dat ook zo want dat domme ding pikt het maar......... gelukkig fokken ze steeds meer paarden met karakter, en daarom hebben zo veel meer mensen zoveel meer moeite met die Kbok, want karakterpaarden pikken het niet