Paarden openrijden met Sporen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Paarden openrijden met Sporen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:38

Ik vraag me af of meedere mensen wel eens hebben gezien dat paarden opengereden werden met sporen.Tot bloedens toe dus.Wat hebben jullie hiermee gedaan?Ik vind dit namelijk niet normaal en heb dit laatst voor het eerst gezien.Het houdt mij enorm bezig omdat ik het heel erg vind.

_Kimm_

Re: Paarden openrijden met Sporen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:03

Nee echt opengereden heb ik nog nooit gezien, maar wel dat er een hele plek achter bleef van het de hele tijd prikken en dat lijkt me nou ook niet zo fijn voor het paard.. Maar wat voor paardenmens ben je als je zoiets doet..? En deed het paard dan niks?? Wel een errug braaf paard dan.. Verward

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 17:08

Ik schrok er ook heel erg van! Paard was gewoon braaf verder.En het bloedde echt!Als je op die manier een paard moet rijden....ik heb er geen woorden voor.Ik moest even me verhaal kwijt omdat ik er van geschrokken ben.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:17

2misty2 schreef:
Ik schrok er ook heel erg van! Paard was gewoon braaf verder.En het bloedde echt!Als je op die manier een paard moet rijden....ik heb er geen woorden voor.Ik moest even me verhaal kwijt omdat ik er van geschrokken ben.

Dat is echt triest, arm paard....
Ik weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen, ik heb zelf wel een keer gezien dat een paard een wondje had door de sporen maar volgens mij bloedde dat niet.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:18

ik heb dit ook weleens gezien en vind het enorm sneu!!
ik hou er dan ook totaal niet van.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:19

Ik heb het wel gezien. Paardje lag helemaal open en was doodsbang van dat meisje.
Ze mocht dit paard van de eigenaar ook niet meer rijden.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:20

[VVDD] > [TAO]

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 02:14

Ik heb het ook nog nooit gezien.
Dan moet je denk ik wel heel erg bruut met je paard omgaan als dat gebeurt, of mega scherpe sporen hebben

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 02:15

Heb het wel eens gezien ja, op een manege paard dat zonder sporen ook prima aan het been was.
Maargoed, mensen en hun ego afentoe.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 10:23

Ja indd!
Het viel me ook niet op dat ze enorm hard schopte maar de sporen waren gewoon mega scherp en dan 1 keer wat harder inwerken en dan krijg je denk ik dit.
Ik kan er met me hoofd nog niet bij dat dit gebeurd!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:09

verschrikkelijk gewoon, ik heb het gelukkig nog nooit gezien (jah alleen op filmpjes) dit is gewoon geen rescpect hebben voor een dier. ik ben blij dat er genoeg mensen zijn die wel liefdevol met een paard om kunnen gaan!!!

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:12

Ik heb het weleens gezien.. echt niet normaal
Het paard liep gewoon braaf, maar toch de hele tijd de sporen erin
en dan ook nog eens een zweep erbij waarmee steeds zomaar geslagen werd.
Ik snap die mensen echt niet Huilen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:13

ik heb 't zelfs in zo'n geschiedenispark gezien zegmaar.. wil de naam niet noemen..
maar toen zei ik nog tegen m'n vriendin: DAT PAARD BLOEDT!!
we stonden daar zowat te janken want hij bleef maar doorgaan met die 'middeleeuwse' sporen!! Huilen zelf heb ik het in mijnn omgeving nog nooit gezien.. ook niet in de westernsport waar iedereen vooroordelen over heeft Haha!

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:55

heb t gister nog gezien bij een paard bij de expo in gent.Ze waren daar crossbal of iets aan t doen...Geruk en gepor bij die paarden,ik weet niet of dit zo hoort want t is een vrij heftige sport.Maar dat geruk met die bitten nounou en 1 paard kreeg zoveel spoor dat er een plek zat.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:44

ik vind het triets.
ik heb het een keer gezien bij een paard.
en zelfs ze been lag open omdat hij de hele tijd naar de benen (sporen) zat te schoppen.
zo zielig

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:46

Als dat op wedstrijd gebeurt wordt diegene gedisqualificeerd, je mag namelijk niet starten als je paard bloedt.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:49

IK heb het nog nooit gezien, dus ook nog niet zelf gedaan. Ik denk als ik het zie, dat ik die andere ruiter toch echt van zn paard af zou trekken.
Net zo een voorbeeld, ik heb eens bij iemand gewerkt en best een bekende ruiter (ga geen namen noemen) die reed met stang en trens maar na het rijden kwam hij terug en dat paard bloedde toch als een gieter, en gescholden dat ik heb pff maar hij keek me aan zij wat wet jij er nou van.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:50

ik heb het nog nooit zo erg gezien. Ergste wat ik zag was dat het paard bulten kreeg dat is het begin van kapot rijden. Maar als ik het zou zien zou ik mezelf echt laten horen. Tis gewoon dierenmishandelaarij, dat doe je gewoon niet.

Edit: Overgens rij ik zelf nooit met sporen, nooit van me leven gedaan ook. Persoonlijk vind ik het idioot om met die dingen te rijden en nog zielig ook. Als je het niet met je been kracht af kan moet je het gewoon helemaal niet doen. Natuurlijk roep ik dit niet naar iedereen die met sporen rijd ze moeten het vooral zelf weten maar dit is wel mijn mening erover Tong uitsteken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:54

Claudia__ schreef:
2misty2 schreef:

Dat is echt triest, arm paard....
Ik weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen, ik heb zelf wel een keer gezien dat een paard een wondje had door de sporen maar volgens mij bloedde dat niet.

Dit heb ik ook wel eens gehad ja..
Maar dat was een hele tijd geleden toen mijn paardje niet aan het been was en ik dus vaak moest schoppen. Nu hoeft dat gelukkig niet meer Lachen

Ik vind he tot bloedens toe trappen te zielig voor woorden..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:57

ik zou als ik het zie toch wel even een hartig woordje met de eigenaar/ruiter gaan praten hoor. en tja veelmensen zijn erop tegen maar als ze correct gebruikt worden heb ik er totaal geen problemen mee heb ze ook al wel aan mn laars gehad. wel vind ik het zo dat je paard ook zonder die dingen moet kunnen lopen en dat bij een beest wat net zadelmak is geen sporen horen

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:00

Er zitten veel te veel mensen te paard die hun voeten niet goed kunnen houden maar wel sporen dragen.
Verder moet er eens gedacht worden waar een spoor voor dient, nl de hulpen verfijnen, en niet gebruikt worden om een paard vooruit te trappen. Boos!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:14

idd Knipoog ik rij zelf ook met sporen, maar vind wel dat ik m'n benen stil kan houden ..Bloos

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:46

owjaa dat zie je idd vaak mensen die met sporen rijden en dan de tenen helemaal naar buiten hebben gedraait steeds zitten te drijven, afschuwelijk

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:33

oOoKellyoOo schreef:
IK heb het nog nooit gezien, dus ook nog niet zelf gedaan. Ik denk als ik het zie, dat ik die andere ruiter toch echt van zn paard af zou trekken.
Net zo een voorbeeld, ik heb eens bij iemand gewerkt en best een bekende ruiter (ga geen namen noemen) die reed met stang en trens maar na het rijden kwam hij terug en dat paard bloedde toch als een gieter, en gescholden dat ik heb pff maar hij keek me aan zij wat wet jij er nou van.

Gelukkig ben ik niet de enige, die de ruiter er af getrokken had!

Zelf heb ik het gelukkig nog niet gezien, maar wel veel paarden zie ik lopen met 'spoorplekken'. Vaak paarden, niet aan het been en amazone/ruiter met vrij lange tot lange sporen... en maar blijven schoppen, hoeft nog niet eens hard te gaan de hele tijd, maar gewoon plekken van 20 cm2 ongeveer met veel korter haar en precies op de plek waar de amazone/ruiter met het been kwam en dat aan 2 kanten.... Rara.... wat is daarvan de oorzaak?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:35

Ik heb in Spanje eens een optocht gezien als klein meisje.
De voorste ruiter had gaten in zijn paard getrapt,en was echt een groot rood gat,waar bloed uitdroop.
En de toeschouwers maar juichen...