Ponykamp in Leignon (België) met TOPVAKANTIE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tine

Ponykamp in Leignon (België) met TOPVAKANTIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:05

Hoi, ik zou eens willen vragen..
Zijn er mensen die al eens op ponykamp in Leignon geweest zijn? met topvakanties mee?
Of zijn er mensen die zaterdag vertrekken en de zaterdag erna terugkomen? ik wel ;p Maar ik zoek alvast enkele vriendjes :p
En wie is er al eens geweest enz.. Vertel me anders

p.s. We gaan ook zwemmen, ik heb er echt geen zin in, zou k dan wel mee gaan zwemmen? of zal ik iets verzinnen?

willeke_x

Re: Ponykamp in Leignon (België) met TOPVAKANTIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:58

Snoop_fan schreef:
Hoi, ik zou eens willen vragen..
Zijn er mensen die al eens op ponykamp in Leignon geweest zijn? met topvakanties mee?
Of zijn er mensen die zaterdag vertrekken en de zaterdag erna terugkomen? ik wel ;p Maar ik zoek alvast enkele vriendjes :p
En wie is er al eens geweest enz.. Vertel me anders

p.s. We gaan ook zwemmen, ik heb er echt geen zin in, zou k dan wel mee gaan zwemmen? of zal ik iets verzinnen?

jaaaaaaaaa topvakantie ruuuuuuuuuuuuuulezzzzzzz
ben jarenlang moni geweest en ben 1 jaar als groom mee geweest Lachen
En ik ben vroeger zelf meegeweest als deelnemer naar griekenland en turkije.
héééééééél toffe vakanties! da kan 'k je garanderen!

Leignon is echt kei tof als ponykamp! Toffen enthousiaste medewerkers, héél lekker eten en vooral véél bezig zijn met paarden!

Waarom zou je niet mee zwemmen?! Gaat je deugd doen hoor!!!! is goed om je spieren wat te ontspannen!!! btw niet meezwemmen is echt nie leuk! dan zit je gewoon samen met een moni in de kantine te kijken naar de andere kinderen die zwemmen... je kan je beter mee gaan amuseren! Je ouders betalen er trouwens ook voor!

Vriendjes maak je er zo wel hoor! De sfeer zit er héél goed en ene keer als je geweest bent blijf je gaan!
Iedereen die daar staat als groom of ritmeesters zijn echte die hards die al van kleinsaf meegaan Lachen

hier kan je alvast wat mensen leren kennen: http://groups.msn.com/leignon

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 19:06

Me zus is ook als moni meegeweest met een soort van taalkamp enz.. vorig jaar, ze vond het heel leuk Knipoog
Ik zwem niet graag,, en omdat ik ook heb gekozen voor een ponykamp met kinderen van 9 -12 jaar ben ik daar wss de oudste met bijna 13jarige en hopenlijk niet met die klein "jung" (sorry..) in 1 kleedkamer! En dan zo'n vervelende badmuts Knipoog
Ik vertrek zaterdag al!
En m'n valies is al vol met alleen kleren en rijlaarzen alleen Knipoog
Morgen wat uitzwieren Knipoog
En mag je kiezen op wat voor pony je rijdt? want ik wil altijd redelijk kleine pony's (b of c pony's ofzo).. Omdat ik anders echt bang heb..
EN hoe ziet de niveautest eruit
Leg me alles uit Knipoog

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:22

BRT -> MA

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:25

wij organiseren ongeveer dezelfde kampen als Top en zijn een stuk goedkoper Lachen
www.activak.be

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 20:27

Maar ik ga liever bij topvakanties omdat wij er korting bij hebben, normaal kost het voor 8 dagen 366 euro maar omdat papa bij belgacom werkt slechts 125 euro ALL Inn Knipoog

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:06

wij werken vanaf dit jaar ook met alle bedrijven samen.. dus dikke kans op ongeveer dezelfde voorwaarden Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:36

Snoop_fan schreef:
Me zus is ook als moni meegeweest met een soort van taalkamp enz.. vorig jaar, ze vond het heel leuk Knipoog
Ik zwem niet graag,, en omdat ik ook heb gekozen voor een ponykamp met kinderen van 9 -12 jaar ben ik daar wss de oudste met bijna 13jarige en hopenlijk niet met die klein "jung" (sorry..) in 1 kleedkamer! En dan zo'n vervelende badmuts Knipoog
Ik vertrek zaterdag al!
En m'n valies is al vol met alleen kleren en rijlaarzen alleen Knipoog
Morgen wat uitzwieren Knipoog
En mag je kiezen op wat voor pony je rijdt? want ik wil altijd redelijk kleine pony's (b of c pony's ofzo).. Omdat ik anders echt bang heb..
EN hoe ziet de niveautest eruit
Leg me alles uit Knipoog

geloof me! je gaat echt niet de enige bijna 13-jarige zijn hoor! Bovendien mag je kiezen bij wie je op de kamer gaat liggen en je zal automatisch wel in contact komen met vriendjes met jou leeftijd. De groepen worden ook ingedeeld qua leeftijd en niveau. De niveautestjes houden in dat de ritmeester jullie in kleine groepjes verdeelt en jullie pony's toewijst. Ze gaan je oefeningetjes laten doen: gewoon simpele figuurtjes, in groep en afzonderlijk. Ze gaan jullie ook laten draven als je durft (met iemand langs je als je niet durft) om te kijken of je dat al kan. Ze stellen je ook vragen over je rijniveau thuis. Bedoeling is dat je daar zo eerlijk mogenlijk op antwoord. Als je dingen gaat verbloemen (dus zogezegd beter voorstelt dan ze zijn) val je automatisch in je testje wel door de mand waardoor je toch wel in de niveaugroep wordt gezet waar je thuis hoort.

Steek voor de zekerheid toch maar je zwemgerief in je valies! Zo kan je nog zien of je mee wil zwemmen of nie Lachen
(wat is da toch met pubers en niet willen zwemmen Frusty )

Of je je pony mag kiezen hangt héél sterk af van de ritmeester die je voor je hebt... sommige ritmeesters maken de avond ervoor al een lijstje over wie op welk paardje moet. De pony's zijn trouwens niet heel groot Lachen
Het zijn meestal B-C en D-pony's! En wees gerust, de grooms en ritmeesters zijn al een week op voorhand daar om de pony's wat te rijden! Ze weten dus al perfect welke pony's voor welke groepen kunnen dienen. Je gaat als je niet zo goed kan rijden zeker geen zotte pony krijgen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:46

ulleke schreef:
wij organiseren ongeveer dezelfde kampen als Top en zijn een stuk goedkoper Lachen
http://www.activak.be

héhé maar topvakantie is gewoon véél leuker Tong uitsteken
hihihihi

Ik weet niet hoe de organisatie zit bij jullie. Topvakantie heeft al jarenlange ervaring en heeft een uitgebreid netwerk van zeer goed opgeleidde monitoren, en instructeurs. Niet iedereen mag zomaar les geven aan kinderen. Daar worden cursussen voor ingericht en ze zijn vrij streng op hun instructeurs. Want eerlijk is eerlijk. Als je op een kamp als paardrijden, talen, skiën, of whatever gaat, ga je omdat je iets wil leren daar, omdat je vooruit wil. En dat is dan ook hun streefdoel. Bedoeling van die cursuskampen is niet om kinderen bezig te houden met hobbelen, maar ze met een gevoel naar huis te laten gaan van: hier heb ik iets bijgeleerd dat ik thuis ook kan gebruiken. Ook de monitoren krijgen een serieuze monitorencursus waar echt diep wordt ingegaan op de verschillende leeftijdgroepen en behoeften van die leeftijdgroepen. Pubers behandel je immers niet hetzelfde als kinderen van 6 jaar Lachen

@Snoop_fan: ik raad je aan om zeker die webstek van leignon eens te gaan bezoeken en voor de rest wens ik je hééééééééél erg véééééél plezier toe in Leignon!
Geniet van de locatie want 't is daar PRACHTIG! Je zit op een kasteeldomein in hartje ardennen!

Als je later zou doorstromen naar de paardenkampen zullen daar in de zomer al eens wandelingen bijzitten! Die zijn ook héél leuk om te doen! Het landschap is zo anders dan hier in vlaanderen en de ardennen, vooral in de zomer zijn zoooooooooooooo mooi!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 14:43

Op de brief stond ook dat er al wandelingen zijn (wellicht met begeleiding)
Ik hoop echt da'k met m'n vriendin op de kamer lig.. maar ik kan nu: stappen, draven, galopperen, beetje springen (alleen nog maar met eigen shet geoefent) dus in springen nog geen ervaring..
Maar m'n vriendin heeft de'r A-brevet al en ze springt ook al goed.. dan zla ik wellicht niet in dezelfde groep zitten?
M'n valies kan niet toe Lachen iemand een oplossing? de helft van de valies gaat al naar de kleding en da anders helft naar ondergoed, en laarzen, tok en zweep..

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:49

Snoop_fan schreef:
Op de brief stond ook dat er al wandelingen zijn (wellicht met begeleiding)
Ik hoop echt da'k met m'n vriendin op de kamer lig.. maar ik kan nu: stappen, draven, galopperen, beetje springen (alleen nog maar met eigen shet geoefent) dus in springen nog geen ervaring..
Maar m'n vriendin heeft de'r A-brevet al en ze springt ook al goed.. dan zla ik wellicht niet in dezelfde groep zitten?
M'n valies kan niet toe Lachen iemand een oplossing? de helft van de valies gaat al naar de kleding en da anders helft naar ondergoed, en laarzen, tok en zweep..

Als het weer zo blijft zoals het nu is vergeet een wandeling dan maar Lachen
Als zij meer ervaring heeft in het paardrijden zit je waarschijnlijk niet in dezelfde groep, maar dat wil niet zeggen dat je elkaar een heel kamp niet ziet. Het is enkel voor het paardrijden dat ze in een andere groep zit. Er zijn 4 groepen ponyruiters normaal... dus als 1 groep aan het rijden is, hebben andere 3 groepen gezamelijk een activiteit (of theorieles). Dus enkel voor het rijden ben je gescheiden van je vriendin Lachen

Kamerindeling mag je zelf kiezen Knipoog
héhé tip om valies dicht te krijgen: er met 3 man op gaan zitten Haha!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 19:04

Oké Knipoog tot nu toe krijg ik ze nog toe maar er moeten nog handdoeken bij enz.. Knipoog
En zeep en doucheshampoo ook nog! Bijna vergeten!!
Moet morgen weer eens gaan nakijken!
Ik hoop dat het eten niet te hard is want heb net (van gister) nieuwe blokjes en kan bijna niet eten Knipoog reservevoedel :p:p

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:44

het eten is héééééééél lekker! Lachen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 19:48

Echt? want ben niet zo'n goede eter..
Stel eens wat voor.. wat beiden ze zoal aan?
En mag je gsm + oplader meepakken? want deze heb k echt nodig Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:38

Snoop_fan schreef:
Echt? want ben niet zo'n goede eter..
Stel eens wat voor.. wat beiden ze zoal aan?
En mag je gsm + oplader meepakken? want deze heb k echt nodig Knipoog

Gewoon, het eten is niet van da voorverpakt eten. Alles is vers. Aardappelen zijn vb mals en hebben niet zo'n vies velletje errond zoals bij veel voorgekookte aardappelen wel (bah!)
Het vlees is niet aangebrand of te doorbakken...
Wat heb 'k daar al gegegeten: spagetti, frieten, ook gewoon gezond eten: aardappelen of rijs met groeten en vlees.

Ma ik ben iemand die niet veel lust en ik vond het eten echt lekker daar! Lekkerder dan op de meeste kampen...

Yep gsm mag je meenemen, maar MOET je afgeven... Je krijgt 's avonds wel de kans om even te bellen of een sms'je te sturen... Vooral voor ponykamp. Bij het paardenkamp zijn ze iets soepeler qua regels. Hangt ook veel af van wie je centrumleider is... (staat normaal op de brief)

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 11:48

Pff.. Afgeven!
EN tot hoe laat mag je opblijven?
En tot hoelaat mag je sms enz..
Want hou liever gsm bij mij!
Meer vertrouwelijker..
Er stond niets van op de brief
En zit je in een grote groep, hoeveel personen?
En per hoeveel personen heb je les? groepen van 15 mensen of groepen van 5 Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:58

Snoop_fan schreef:
Pff.. Afgeven!
EN tot hoe laat mag je opblijven?
En tot hoelaat mag je sms enz..
Want hou liever gsm bij mij!
Meer vertrouwelijker..
Er stond niets van op de brief
En zit je in een grote groep, hoeveel personen?
En per hoeveel personen heb je les? groepen van 15 mensen of groepen van 5 Knipoog

Tot hoelaat je mag opblijven is volledig afhankelijk van je centrumleider... Meestal (drietal jaren geleden toch) was het tot ten laaste 10u... En dat heeft ECHT wel z'n redenen! Voor de monitoren wordt het anders vééél te laat!
Dat sms'en of bellen is meestal tijdens de barmomenten. En als je je gsm afgeeft kan je'm niet kwijt spelen... Want vind em daar maar eens terug op dat domein Knipoog

De groepen voor het rijden zijn max 8, vandaar dat ik eerder al zei dat er meerdere groepen zijn... afhankelijk van het niveau en het aantal deelnemers in dat niveau.
De groepjes worden klein gehouden zodat de lessen vlot kunnen verlopen.

Je gaat zien! Het gaat daar echt héééééél tof zijn! Eens je met top weg geweest bent, wil je nergens anders mee weg!

Ik vind het héél spijtig dat ik zo weinig tijd heb... Vroeger als student ging ik elke vakantie steevast mee met top (als deelnemer/moni/groom/hoofdmoni of ritmeester) ... maar nu'k werk en m'n eigen paardje heb kan 'k niet zomaar mee op kamp gaan... Heb ook maar 20 vakantiedagen per jaar... Huilen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 13:03

oh da's spijtig! Je leek me zo'n leuke!
Mij lijkt het wel leuk, om als 15 jarige mee te gaan helpen bij de little pony's
Kleien kindjes helpen op shetlander, daar ben ik goed in Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:11

Je moet bij topvakantie minstens 16 zijn Lachen
Maar tegen die tijd kan je idd een cursus groom en animator gaan doen bij topvakantie.

Dit is de nieuwe webstek: http://www.leignon.org/index.html
Ze hebben zelfs een eigen forum!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 13:16

Oww leuk!
Maar is die curcus niet moeilijk?
Enw at voor spelletjes spelen we?
Vertel zo eens een dagoverzicht Knipoog
Is er ook een uitstap (buiten stom zwemmen:) )

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:40

Nee hoor, die cursussen vallen goed mee. Alleen de cursus ritmeester is wat zwaarder, maar dat is ook logisch...
Tjah de spelletjes, dat is echt vanalles!!!!
Andere uitstapjes zijn er niet hoor! daar ga je niet de tijd voor hebben Lachen
Het zwemmen is een uitstap om de pony's een dag rust te geven. Dat verdienen ze wel als ze een ganse week met ruiters moeten rondhobbelen Lachen

Dagoverzicht zal 'k straks posten. Heb nog wel ergens eentje liggen van een 3 à 4 jaar geleden. Zit nu op m'n werk Lachen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 14:41

Oww sorry Knipoog
M'n valies is bijna ingepakt, maar moet je die badmuts echt opdoen? lijkt me zo saai en lelijk en het doet pijn!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:18

Dus nog even enkele vraagjes:
MOET je de badmuts echt opdoen? Want het is lelijk, saai en doet vreselijk veel pijn! en anders moe'k nog een nieuwe gaan kopen
- Mag je brieven schrijven? want m'n mama wilt steeds dat ik een briefje schrijf maar wil het niet! IQs hier een speicaal moment voor?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:29

hihihi badmuts is verplicht van het zwembad uit... daar heeft topvakantie helaas niets tegen in te brengen... Zij huren het bad af speciaal voor hun, maar moeten zich aan de regels houden... Als je geen badmuts zelf meeneemt krijg je ginder eentje (die anderen al eens opgehad hebben Haha! )

Tuurlijk mag je brieven schrijven Lachen dat kan tijdens het rustmoment 's middags.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:32

Dan zoek ik zelf nog wel eentje.. Van iemand lenen dan maar..
Nee,, geen brieven!
Danmoet het van mama en daar heb k echt en zin in Knipoog
Ik kan natuurlijk nog altijd ze "vergeten"
Ben je al thuis vann je werk?