Pony park city ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Pony park city ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 11:46

Heey ,

Wat vinden jullie over pony park city ?
Ik vind het zielig , hoe met die paardje om word gegaan !!

Groetjes.

L_ola

Re: Pony park city ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:36

Ik vind het niet zielig, zolang het kinderen blijven die er op rijden.
En niet veel te zware volwassen mensen.
Hoe er mee om word gegaan?
Ik had er een paar jaar geleden geen enkel te mager paardje gezien hoor..? Lachen

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:39

de pony's zijn absoluut niet zielig,
er zijn wel kinderen die minder kunnen rijden.
de pony's staan ook altijd buiten en leven in een kudde, dat is hartstikke goed voor ze.
ze krijgen goed te eten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:50

Maar als een paard genoeg te eten krijgt wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat er ook goed mee om wordt gegaan Knipoog

Voor mij is het niks, ik zou er niet gratis heen willen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:13

BarbaLala schreef:
Maar als een paard genoeg te eten krijgt wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat er ook goed mee om wordt gegaan Knipoog

Echt mee eens Ja !

Het idee is echt geweldig maar in praktijk is het drie keer niks. Veel volwassenen die niks met paarden hebben maar wel kinderen met een pennyvirus van een jaar of 12. Veelal te groot en ze doen vaak dingen die ik niet goed kan keuren. (Zoek maar eens op youtube.nl op PPC of iets in die trant. Filmpjes genoeg van ponys die op commando steigeren etc.etc.).

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:28

Focussed schreef:
BarbaLala schreef:

Echt mee eens Ja !

Het idee is echt geweldig maar in praktijk is het drie keer niks. Veel volwassenen die niks met paarden hebben maar wel kinderen met een pennyvirus van een jaar of 12. Veelal te groot en ze doen vaak dingen die ik niet goed kan keuren. (Zoek maar eens op youtube.nl op PPC of iets in die trant. Filmpjes genoeg van ponys die op commando steigeren etc.etc.).

er zijn maar een paar pony's die kunnen steigeren en veel mensen weten dat niet eens, de meeste meiden die er al heel lang komen, ik kom er al 8 jaar en ik heb het altijd leuk gevonden en vindt het nu nog heel erg leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:42

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:55

Mar_X schreef:
de meeste meiden die er al heel lang komen, ik kom er al 8 jaar en ik heb het altijd leuk gevonden en vindt het nu nog heel erg leuk

Kleine rekensom. Ik neem aan dat je ouders je pas zelfstanding laten rijden als je 6 jaar bent. Je komt er al acht jaar. 6 + 8 is 14. Meiden van 14 zijn echt te groot voor de ponys daar (imo), erg leuk voor jou maar voor die pony's absoluut niet.

Citaat:
er zijn maar een paar pony's die kunnen steigeren en veel mensen weten dat niet eens

En dat is nu juist het gevaar. Niet alleen het risicovolle aanleren van het steigeren maar zeker dit wat jij nu zegt. Beeld je eens in, een klein meisje van een jaar of 6, 7 gaat op zo'n pony zitten, trekt onwetend wat aan de teugels een geeft een keer een schopje en hup paard vliegt de lucht in. Kan toch behoorlijk naar aflopen, zo'n scenario...

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:04

Ik vind ponyparkcity een beetje erg. Zie vaak meiden die te groot en te zwaar zijn voor die arme beestjes. Vind het een ramp om zo maar te zeggen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:15

OPG-->YRT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:58

ik hgou vies veel van collendoorn!!
komer al 11 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:59

en steigeren ik ken maar 1 die het doet en dat is marcel Clown
als hij naarstal wil wil hij dat en dan rijd ik er niet op

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 09:29

Ik vind het zielig , die kinderen kunnen niet rijden en weten uperhout niet hou je met een paard omgaat , en soms rijden ze wel 5 uur achter elkaar enzo . .
En de pony's krijgen vaak koliek omdat ze het verkeerde voer krijgen !!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 09:34

Er zitten daar verbazingwekkend veel volwassenen op de ruggen, dat vind ik echt níet kunnen. Ik ben er een jaar of 2 geleden geweest en het viel me op dat die paarden allemaal stronteigenwijs zijn. Dat komt natuurlijk niet zomaar. Aan de andere kant staan ze wel in een kudde, krijgen ze genoeg te eten, worden ze verwend door de mensen die wel gek op paarden zijn. Maar er komen gewoon teveel mensen zonder normaal paardenverstand, en dat doet d ebeestjes geen goed.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 09:34

Denise schreef:
Er zitten daar verbazingwekkend veel volwassenen op de ruggen, dat vind ik echt níet kunnen. Ik ben er een jaar of 2 geleden geweest en het viel me op dat die paarden allemaal stronteigenwijs zijn. Dat komt natuurlijk niet zomaar. Aan de andere kant staan ze wel in een kudde, krijgen ze genoeg te eten, worden ze verwend door de mensen die wel gek op paarden zijn. Maar er komen gewoon teveel mensen zonder normaal paardenverstand, en dat doet d ebeestjes geen goed.

Percies !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:24

ik zelf vindt het meevallen als de meisjes met zeiknattepony's moeten ze ze eerst helemaal droogstappen en krijgen ze weleens ene preek.

en vaak zijn het wat oudere meisjes em dat vindst ik ook niet kunnen maar als ze niet meer dan 50 wegen vindt ik het wel best.

ik kom er al sinds de fjorden en er is heel veel veranderd:

-caps,hoefde eerst echt niet
-een leeftijdscatergorie ,vroeger mocht iedereen zo op.
- meer regels.

en ga zo maar door

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 10:51

takkie_muis schreef:
ik zelf vindt het meevallen als de meisjes met zeiknattepony's moeten ze ze eerst helemaal droogstappen en krijgen ze weleens ene preek.

en vaak zijn het wat oudere meisjes em dat vindst ik ook niet kunnen maar als ze niet meer dan 50 wegen vindt ik het wel best.

ik kom er al sinds de fjorden en er is heel veel veranderd:

-caps,hoefde eerst echt niet
-een leeftijdscatergorie ,vroeger mocht iedereen zo op.
- meer regels.

en ga zo maar door

Toen de fjorden er nog waren , vond ik het nog niet zo super erg , maar nu die shetjes , daar zitten ook wel vaak volwassen voor de lol op ..

Ik vind het GWN echt zielig !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:00

ik zie eigenlijk nooit volwassenen erop zitten.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 11:11

takkie_muis schreef:
ik zie eigenlijk nooit volwassenen erop zitten.

Hahhha , dat heb ik zelf al zoooo vaak mee gemaakt !!

Ik ben er een keer 1 week lang geweest , en ik heb het wel 10 kaar gezien !!
1 keer zelfs op een super oude pony !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:12

ja maar ik loop nu omdat ik er niet meer op kan.
en als ik het zie dan zeg ik er wat van en dan kijken ze woest wow

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:17

Ik heb er gemengde gevoelens over, ik ben er nog nooit geweest maar hoor er positief en negatief over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:41

toen ik er nog op kon rijden,deed ik het heel rustig als hij moe was stapte ik er af en gingen we lekker uitpuffen en dan er weer op maarja zo ben ik

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:50

Het is wel leuk voor kleine kinderen en toen ik er was viel t me op dat als de ponys iets niet wouden ze het ook niet deden met het gevolg dat soms de kinderen eraf vlogen. Verder staan ze idd in een kudde en krijgen goed te eten. Ik hoorde ook dat de ponys worden afgewisseld zodat ze soms ook lekker een dagje rust hebben.

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:11

Focussed schreef:
Mar_X schreef:
de meeste meiden die er al heel lang komen, ik kom er al 8 jaar en ik heb het altijd leuk gevonden en vindt het nu nog heel erg leuk

Kleine rekensom. Ik neem aan dat je ouders je pas zelfstanding laten rijden als je 6 jaar bent. Je komt er al acht jaar. 6 + 8 is 14. Meiden van 14 zijn echt te groot voor de ponys daar (imo), erg leuk voor jou maar voor die pony's absoluut niet.

Citaat:
er zijn maar een paar pony's die kunnen steigeren en veel mensen weten dat niet eens

En dat is nu juist het gevaar. Niet alleen het risicovolle aanleren van het steigeren maar zeker dit wat jij nu zegt. Beeld je eens in, een klein meisje van een jaar of 6, 7 gaat op zo'n pony zitten, trekt onwetend wat aan de teugels een geeft een keer een schopje en hup paard vliegt de lucht in. Kan toch behoorlijk naar aflopen, zo'n scenario...

ik kom er vanaf dat ik 5 was en mijn zusje van af dat ze 3 was, we hebben eigenlijk vanaf dat ik 10 was echt zelf gaan rijden, omdat we nooit les ofzo hadden gehad, alleen daar. en ik kreeg toen ook vaak de pony's niet bij het huisje weg.

ik ben nu 14 maar ben echt niet groot en kan nog zat op de pony's de grootste zijn iets van 1.15/1.20 m en zelfs op de kleinere (1.10 ongeveer) kan ik nog. en de pony's die kunnen steigeren zijn meestal de grote pony's en daar rijden weinig kleine kinderen op en als die er op rijden lopen er meestal ouders bij.

w0rTeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:12

zomigen ouders er op rijden dat vind ik er voor zoon kleine pony