Het was weer raak, Ze moet weg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Het was weer raak, Ze moet weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:40

Zoals sommige van jullie meegekregen zullen hebben, ben ik met mijn verzorgpaardje in december aangereden. Iets dat je niet makkelijk verlaat en je niet weg krijgt
[PP] terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Na alles zelf weer op een rijtje te hebben zijn we pebbels weer gaan oppakken, longeren grondwerk en vrijspringen.. met het moment vooruit te schuiven : er weer op

Ik wist dat t niet makkelijk ging worden, dat was iets dat ik zeker wist er al een paar keer zonder zadel opgestapt en stukjes gereden, maar nu weer echt oppakken ; afgelopen maandag
Het ging beter dan ik had verwacht eerlijk waar, ze gaf wel een bokje hier en daar maar goed dat is pebbels, en zo zal ze altijd zijn hier. Meerdere malen erop gestapt deze week, het ging zo goed voor mijn gevoel, het zou allemaal weer terug komen
Vandaag zoals afgesproken een stukje met een ander paard mee naar buiten, misschien lijkt dat overhaast maar we hebben er lang overna gedacht, met iemand te paard mee en gewoon proberen.

1e auto kwam voorbij , afwachten wat ze zou gaan doen, naar mijn verbazing keek ze er niet eens van op en liep rustig verder
2e auto van achteraf was wat eng maar bleef rustig verder lopen
3e auto was het mis, hij kwam van achteraf en haalde heel rustig in, wat pebs in dr hoofd haalde was de vraag maar toen hij schuin achter me was draaide ze zich om en sloeg uit naar de auto, enkel blik schade maarhij kwam zeker emotioneel hard aan

Terug op stal schade formulieren ingevult en Danielle (eigenaar, moyra @ bokt) + ouders gebelt.
De mensen op stal zeiden het al, dit paard konden we zo niet houden. Ze IS en BLIJFT voor ons te gevaarlijk.

Danielle kwam op stal en zoals ik had kunnen zien aankomen. Ze moet inderdaad weg.

Tranen blijven komen, maar dit paardje is hier niet op haar plaats. Een dier dat voorheen met gehandicapte in de bossen gelopen heb en nu niet eens normaal te rijden is, IS niet op haar plek

Een geweldig mooie tijd heb ik met haar gehad, en ook Danielle.
Maar egoisties mogen we hier niet zijn. Ze verdient beter en ze is niet voor ons bestemt.
We gaan opzoek naar een leuk huisje voor haar, waar ze lekker rustig op de weide kan en zo af en toe is gereden word, maar niet meer naar buiten hoeft (ze heeft ook goede papieren dus fokmerrie is ook nog mogelijk.)

Mijn meisje, het verhaal moest ooit ophouden, maar dat dat nu al zou zijn Ach gut we blijven altijd een , ookal is het op een afstand

Afbeelding
Afbeelding

Meliaforever

Re: Het was weer raak, Ze moet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:45

Sterkte kat en daan! Kusje
Pebbels is idd gevaarlijker geworden sinds 't ongeluk.
Ik hoop dat ze nu een goed huisje krijgt, waar ze zich beter voelt. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:49

Sterkte! Denk wel dat het een goeie beslissing is. Ja

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:51

sterkte, ik denk dat dit een goeie beslissing is.
hoelang ben je in totala bezig geweest, want dit paard kan gewoon een trauma hebben! dan ben je daar niet zo snel vanaf, en om hier nou anderen mee op te zadelen? en het paard nooit meer een buitenrit te kunnen laten lopen?

of begrijp ik iets verkeerd, dan moet je het even zeggen hoor Lachen

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:53

Ze was mijjn trotsje.... Helaas is het verhaal nu al ten einde gekomen. verder kan ik er nu nog niet zo goed over praten, het gaat nu pas echt tot me door dringen....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:54

Het was pas in december dat het ongeluk gebeurde, ik denk dat het gewoon te snel is en ik ga dus met Jolliegirl mee.

Tja, als jullie dr maar 1 dag gunnen om het te proberen bij auto's...
Als jij een ongeluk met een paard hebt gehad en je hebt er een trauma van stap je ook niet zo snel weer op..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:54

moyra schreef:
Ze was mijjn trotsje.... Helaas is het verhaal nu al ten einde gekomen. verder kan ik er nu nog niet zo goed over praten, het gaat nu pas echt tot me door dringen....

Ach gut sterkte

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:55

x_Marr schreef:
Het was pas in december dat het ongeluk gebeurde, ik denk dat het gewoon te snel is en ik ga dus met Jolliegirl mee.

Tja, als jullie dr maar 1 dag gunnen om het te proberen bij auto's...
Als jij een ongeluk met een paard hebt gehad en je hebt er een trauma van stap je ook niet zo snel weer op..

ik ga hier ook weer in mee...
Ik denk dat dit paard een trauma heetf en om hem dan zo snel weg te doen vind ik oneerlijk... een trauma los je niet in 2 maanden op, maar eerder in 2 jaar

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:56

Jolliegirl schreef:
sterkte, ik denk dat dit een goeie beslissing is.
hoelang ben je in totala bezig geweest, want dit paard kan gewoon een trauma hebben! dan ben je daar niet zo snel vanaf, en om hier nou anderen mee op te zadelen? en het paard nooit meer een buitenrit te kunnen laten lopen?

of begrijp ik iets verkeerd, dan moet je het even zeggen hoor Lachen

In totaal zijn we twee jaar bezig geweest met het buitenrijden Knipoog Eindelijk ging dat goed en toen kregen ze het ongeluk vanaf toen is ze niet meer betrouwbaar. We zadelen er geen ander mee op Knipoog Wij zijn alleen niet in staat onze schat over deze ervaring heen te helpen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:57

je kan toch prof. hulp zoeken?

om nu 1 ongeluk (oke nu dus 2, maar 1 heftige) direct alles te laten verzieken.. en het paard te verbiedne ooit nog buiten te rijden vind ik gewoon niet prettig..
er zijn genoeg mensen die hulp willen aanbieden.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 09-03-08 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:57

We zijn in totaal1.5/ 2 jaar met haar bezig en ze is nooit makkelijk geweest, maar er is een moment dat het niet meer kan. Danielle kan ivm rugklachten niet meer rijden en ik kan het niet meer, emotioneel heeft t teveel met mij gedaan.

Denk echt niet dat dit allemaal zo makkelijk is voor ons, we weten waar we het bij moeten laten. Ik zit vanaf vanmiddag achtereen te huilen en kan ook gewoon niet meer stoppen. Ze is me veel waard. Het is een schat van een dier, maar wij kunnen haar niet geven wat ze verdient

Met buitenrit was er niks aan de hand tot die auto. ze was braaf en liep zelfs ontspannen en ineens slaat ze om en haalt uit.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:58

Jolliegirl schreef:

een prof zal het best weg kunnen rijden, maar dan moet er daarna wel iemand zijn die het weer over kan nemen.
soms wil je iets heel graag maar dit is het aller eerste paard. in de 8 jaar dat ik rijd waarvan ik zeg dat ik het niet meer aankan

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:58

kijk nu snap ik er meer van Lachen
Ik hoop dat jullie een fijn tehuis vinden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:00

Ik denk persoonlijktoch dat jullie dat wel zijn, als jullie dr maar meer tijd geven.. je kan niet verwachten dat het het in 3 maand weer goed is..
Vooral niet als ze eers ook al problemen met het buitenrijden had.

Overigens zijn jullie dus eigenlijk niet egoistisch voor het paard, maar voor jullie zelf..
Tuurlijk is het niet makkelijk, maar haar maar 3 maand gunnen na zo'n ongeluk..

Denk trouwens niet dat ze zo een betere eigenaar vind die het haar wel kan geven wat ze verdient..
jullie weten als enige wat ze echt heeft meegemaakt, en ik mag hopen dat er toch een vertrouwensband is ontstaan.

En idd., hulp zoeken is dan ook niet echt te veel gevraagd.

Maarja sterkte er dan maar mee als jullie hete paardje dus niet meer tijd gunnen..

chertunzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:02

waarom geen professionele hulp? Ik heb vaker paarden gehad die aangereden waren en na 2 maanden konden die paarden echt gewoon weer betrouwbaar met hun eigen ruiter de weg op hoor. Je moet het zelf weten maar je mag altijd even pb-en

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:07

smurffie schreef:
Jolliegirl schreef:

een prof zal het best weg kunnen rijden, maar dan moet er daarna wel iemand zijn die het weer over kan nemen.
soms wil je iets heel graag maar dit is het aller eerste paard. in de 8 jaar dat ik rijd waarvan ik zeg dat ik het niet meer aankan

Een goede prof zorgt ervoor dat jullie juist er weer opkunnen, ik zou die optie toch proberen je hebt niks te verliezen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:10

Zoals vermeld kan professionele hulp best ingeschakeld worden, maar dan moet je er zelf ook mee door willen gaan Knipoog

Tuurlijk heb ik een vertrouwensband met haar, en ze heeft 2 maanden volledige rust gehad (zie niemand op haar rug) hierna zijn we weer gaan opbouwen.
Ze KAN wel naar buiten ze liep WEL braaf, maar ze slaat onverwacht en in 1 keer om en dat kan je er niet uitkrijgen zonder dit nogmaals mee te maken.
Een probleem kan je niet oplossen zonder confrontatie, en die aangaan, DAT kan ik niet meer aan en danielle ook niet .

ik zit er inerdaad over te denken haar de hele zomer lang de weide op te gooien , en tegen het najaar alles op te pakken en te kijken waar we komen. Maar dan moet je ook kijken of je het nog aankan, de wond van binnen is heel groot op dit moment. en of die ooit nog dicht zal gaan is de vraag.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:13

Daan en Kat heel veel sterkte ermee Ach gut
Ik hoop dat jullie haar een goed tehuisje kunnen vinden voor der Knipoog

chertunzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:14

Als een paard 1 keer naar een auto slaat gaat hij dit bijna altijd nog een keer doen, vandaar dat ik denk dat je best wel hulp kan krijgen.. In principe is dit gewoon het corrigeren van een paard, wel met een slechte ervaring maar dat hebben de meeste paarden die gecorrigeerd moeten worden

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:16

chertunzi schreef:
Als een paard 1 keer naar een auto slaat gaat hij dit bijna altijd nog een keer doen, vandaar dat ik denk dat je best wel hulp kan krijgen.. In principe is dit gewoon het corrigeren van een paard, wel met een slechte ervaring maar dat hebben de meeste paarden die gecorrigeerd moeten worden

en dat willen we dus niet meer opzoeken

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:20

Ik vind dat je het nog een kans moet geven.
Maar daar heb ik niets over te zeggen.

Sterkte iig. Ach gut

Ik snap niet waarom ze weg moet.. Je zegt zelf dat ze geschikt kan zijn als fokmerrie, of alleen binnen.
Waarom zet je dan niet alles op alles om haar te houden?!
En waarom is ze alleen niet op haar plek, omdat ze eerder altijd buiten reed, en nu ineens dat niet meer kan.
Dan moet er toch wat zijn? Misschien wel heel wat anders dan jullie denken..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:25

daNiielle_ schreef:
Ik vind dat je het nog een kans moet geven.
Maar daar heb ik niets over te zeggen.

Sterkte iig. Ach gut

Ik snap niet waarom ze weg moet.. Je zegt zelf dat ze geschikt kan zijn als fokmerrie, of alleen binnen.
Waarom zet je dan niet alles op alles om haar te houden?!
En waarom is ze alleen niet op haar plek, omdat ze eerder altijd buiten reed, en nu ineens dat niet meer kan.
Dan moet er toch wat zijn? Misschien wel heel wat anders dan jullie denken..

Ook in de bak kun je er niet iedereen opzetten Knipoog en fokmerrie moet je zelf ook willen Knipoog
Ikzelf ben sportgericht, wil een lekker sprongetje op zn tijd kunnen maken, eens in de zoveel tijd op het strand alles los kunnen laten, hoeveel lol heeft een paard dat niet van zijn terrein afkomt?

Ze is geen merrie voor in een stal, en ik ga ook in de omgeving zoeken voor een leuk weide plaatsje. maar als iemand anders haar een beter huis kan bieden lijkt dat mij een stuk eerlijker. we zullen daar ook echt niet direct loslaten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:30

Op een strand zijn dacht ik geen auto's te bekennen? Knipoog
En hoezo zou ze niet kunnen springen in de bak?

Het komt nu op mij zo over dat jullie nu voor jullie zelf allemaal smoesjes zitten te verzinnen waarom ze niet 'goed genoeg' meer zou zijn...

Want als jullie het haar niet meer willen 'aan doen' dat ze nog langs auto's moet, maar ook niet dat ze nooit meer van het terrein af komt, snap ik de connectie niet helemaal wat een ander haar dan wel beter zou kunnen geven? Want dan mag die dat toch ook niet doen?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:37

x_marr;
Weidegang wat ze nu niet heeft. Knipoog
Als ze met pebbels naar 't strand gaan,
gaan ze er gewoon stapvoets heen en niet met een trailer.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:38

x_Marr schreef:
Op een strand zijn dacht ik geen auto's te bekennen? Knipoog
En hoezo zou ze niet kunnen springen in de bak?

Het komt nu op mij zo over dat jullie nu voor jullie zelf allemaal smoesjes zitten te verzinnen waarom ze niet 'goed genoeg' meer zou zijn...

Want als jullie het haar niet meer willen 'aan doen' dat ze nog langs auto's moet, maar ook niet dat ze nooit meer van het terrein af komt, snap ik de connectie niet helemaal wat een ander haar dan wel beter zou kunnen geven? Want dan mag die dat toch ook niet doen?

Vraag me af hoe jij het in je hoofd durft te halen dit te zeggen. dit dier betekend ontzettend veel voor me, en ik zou alles voor haar over hebben. daarom zoek ik juist een andere plek dan waar ze nu staat.

Hoe denk je dat iemand zonder trailer op het strand moet komen?

Pebbels heb ik veel voor laten vallen, ik wil er alles voor geven maar dan komt die vraag : krijg je het nog terug?

als je daarop een antwoord moet geven dat negatief is. hoe eerlijk ben je dan bezig? dan ga je met een slecht gevoel de toekomst in. geef je je paard dan een eerlijke kans?