Hoe is het eigenlijk afgelopen met ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cyrano

Hoe is het eigenlijk afgelopen met ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 17:44

... dat verhaal over die western hengst die zijn eigenaresse doodgebeten zou hebben?

Ik kan niet meer op de namen van zowel amazone als paard komen,
wel weet ik dat zij een bekend gezicht was in de western wereld.

De hengst zou toen afgemaakt worden maar volgens mij is hij toen alsnog verkocht.
Ik vraag me dit nou al een hele tijd af.

Sorry als ik het in de verkeerde rubriek geplaatst heb.

Anoniem

Re: Hoe is het eigenlijk afgelopen met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:45

Hier staat me eigenlijk niets van bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:46

heb dit verhaal nog nooit gehoord

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:47

cyrano schreef:
... dat verhaal over die western hengst die zijn eigenaresse doodgebeten zou hebben?

Ik kan niet meer op de namen van zowel amazone als paard komen,
wel weet ik dat zij een bekend gezicht was in de western wereld.

De hengst zou toen afgemaakt worden maar volgens mij is hij toen alsnog verkocht.
Ik vraag me dit nou al een hele tijd af.

Sorry als ik het in de verkeerde rubriek geplaatst heb.

Hier staat mij ook iets van bij ja, maar ik meen ook dat dat toen slechts een hardnekkig gerucht was en dat het niet waar was. Maar kan me het verhaal wel herinneren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:47

Krijgen we dat weer.
Als je je had ingelezen dan had je ontdekt dat het geen doodbijten was......
HIj staat nu als dekhengst op een ranch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:48

Jeetje, heb het krantenbericht gevonden voor de mensen die willen weten wat er gebeurd is:
Citaat:
donderdag
29 mei 1997

Hengst bijt amazone dood

NIEUWVEEN, donderdag

De 25-jarige manegehoudster en amazone Larissa Dumont uit Nieuwveen is dinsdagavond om het leven gekomen nadat een van haar hengsten haar tijdens een training in de hals had gebeten.

De vrouw werd 's avonds kort na achten levenloos, hevig bloedend en met gruwelijke verwondingen aan haar hals aangetroffen door haar vriend in de rijdersbak achter hun huis aan het Blokland in Nieuwveen.

Haar hengst, Jetalito Jet Set, liep op het het moment van de vondst met een met bloed besmeurde hals en bek om zijn overleden bazin heen.

Onduidelijk is volgens de politie nog wat er zich exact heeft afgespeeld in de rijdersbak achter de Paintville Ranch, waar Larissa en haar vriend Ronald een particuliere manege met zeven paarden beheerden.

Of Larissa voor de fatale beet van de rug van haar 'horror-hengst' is gegooid of dat ze op op het moment dat Jetalito Jet Set toesloeg naast hem liep, zal volgens de politie een raadsel blijven. Toen het drama zich afspeelde, was de zeer ervaren amazone alleen met haar paard in de 'bak'.

Larissa Dumont en Jetalito Jet Set waren de laatste vijf jaar een graag gezien duo op tal van Western-evenementen, waarbij ze vooral de laatste twee jaar nogal wat prijzen in de wacht sleepten.

Bij insiders in de hippische wereld stond de 8-jarige Jetalito Jet Set al jaren bekend als een nukkig en bij tijden agressief dier.

"Hij vertoonde dat typisch bijterige hengstengedrag al van jongs af aan. Hij beet als 'ie in een kwaaie bui was naar alles wat in zijn buurt kwam. De meeste mensen waren daarom als de dood voor hem en durfden niet in zijn buurt te komen. Larissa kende zijn agressieve nukken en was er absoluut niet bang voor. Als hij hapte, gaf ze hem gewoon ongenadig op zijn donder," aldus de Haarlemse Annet Matron, een van Larissa's vroegere bijrijdsters.

Politiewoordvoerder Dick Weekhout stelt dat er bij de familie van het slachtoffer 'zeer nadrukkelijk op wordt aangedrongen' om het dier te laten afmaken. "Dit dier is levensgevaarlijk en onberekenbaar. Het was alsof het slachtoffer door een roofdier te grazen was genomen..."

Afbeelding

Larissa Dumont op de rug van Jetalito Jet Set, de agressieve hengst die haar dood zou bijten. De 25-jarige amazone werd met gruwelijke verwondingen in de hals gevonden, haar hengst met bebloede bek om haar heen drentelend. FOTO: DE PAARDENKRANT

Bron: http://krant.telegraaf.nl/krant/archief ... tbijt.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:49

De telegraaf, die doet alles voor sensatie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:49

Lekker dagje Niels? Sigaar

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:50

Was dat niet het verhaal dat die vrouw in haar nek was gebeten? Er staat me inderdaad wel iets van bij.
O...ik zie het al staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:51

Ja, maar je kan de telegraaf toch niet serieus nemen als krant Clown

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:54

Wow, lekker overdreven verhaal. Rolleyes"
'agressieve hengst'
Ja zeker. Als dat zo was geweest, hadden ze hem tegenwoordig allang in laten slapen. En zeker niet ter dekhengst gesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:55

De ruiter is gevallen, was gewond en bloedde. Paarden zijn nieuwschierig en komen ruiken wat er is. Of wel, er kwam bloed op zijn snuit en daar komt het verhaal van.
Jammer dat

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 17:57

nielsd schreef:
Krijgen we dat weer.
Als je je had ingelezen dan had je ontdekt dat het geen doodbijten was......
HIj staat nu als dekhengst op een ranch.

Zo met je verkeerde been uit bed gestapt?

Inlezen gaat zo moeilijk he als je niet meer op de namen kan komen, bovendien schrijf ik dat hij haar doodgebeten "ZOU" hebben, ik zeg nergens dat dat ook zo is.

Beetje vriendelijkheid is bij jou erg ver te zoeken geloof ik.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:58

de telegraaf heeft hier later een recetificatie over geplaats.
Ook de partner van de omgekomen amazone heeft een brief geschreven aan blad Bit.Het verhaal hier bovenstaand klopt dus niet, het was een noodlottig ongeval. Schijnbaar zijn er helikopters over gevlogen en is het paard daardoor aan de kletter gegaan.

Inderdaad wat niels zegt heeft jetalito bij zijn gewonde baasje gekeken en zodoende zijn bebloede snuit.

edit: typo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:59

Kan iemand dat andere bericht van bokt mss opzoeken? Heb het geprobeerd te vinden maar lukt niet.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:00

Bedankt voor de overige reacties.
Vond het toen zo zonde van zo'n prachtig paard ben blij te horen dat hij dus gewoon nog ergens rondloopt.

Ik kon ook niet geloven dat hij het echt gedaan zou hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:03

Dat de hengst nog rondloopt is te danken aan de vriendin van Larissa.

Toch jammer dat het sensatieverhaal van pagina 1 weer eens langer blijft hangen dan de rectificatie op pagina 6....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:04

nielsd schreef:
De ruiter is gevallen, was gewond en bloedde. Paarden zijn nieuwschierig en komen ruiken wat er is. Of wel, er kwam bloed op zijn snuit en daar komt het verhaal van.
Jammer dat

Goh...was je erbij nielsd??
Er zijn natuurlijk wel degelijk zeer gevaarlijke paarden! Is het een heel goede afstamming en doet hij het verder goed in de sport, dan bedenk je je wel 2 keer voor je zo'n hengst laat inslapen!
Dat je er dan verder niet mee fokt omdat zijn karakter niet best is, dat is een heel ander verhaal.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:14

Nader onderzoek wees uit dat de hengst een flinke blauwe plek in zijn zij had. Larissa is gevallen, en haar been is in de beugel blijven hangen en ze is een stuk meegesleept en heeft daarbij haar hoofd aan een steen gestoten, er zaten bloedsporen ook op de steen. Ze was op dat moment alleen met het paard, men heeft haar pas later gevonden.

Sinds dat ongeluk moet ik eerlijk bekennen dat ik niet meer zo makkelijk op een paard stap als er verder niemand op stal is. Het hoeft geen opzet te zijn van het paard, hij hoeft maar te struikelen en de ruiter ongelukkig terecht te komen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 04-02-08 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:15

Ik weet wel dat er toen sprake van is geweest dat hij verkocht zou worden maar daar werd op dat moment nog hevig over gesproken door de voor en tegenstanders.
Maar heb het uiteindelijke besluit nooit meegekregen van daar mijn berichtje.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:16

Jetalito Jet Set heeft nog een tijd als dekhengst bij een Paintfokkerij op Texel gestaan voordat hij door de huidige eigenaar is aangekocht. Hij staat nu in Drenthe.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:21

Ik heb de rectificatie ook nooit gehoord moet ik bekennen....jammer dat er door sommigen zo sjaggie op gereageerd wordt.De TS steld gewoon een vraag en doordat zij deze vraag heeft gesteld heb ik nu ook een andere kant van het verhaal gehoord.

Als we dit verhaal even terzijde nemen en kijken naar dekhengsten...ik weet dat er dekhengsten zijn die wel meer dan een schroefje los hebben zitten.Sommigen zijn zeer agressief naar mensen en sommigen doen aan zelfmutilatie...
Hoe deze hengsten zo geworden zijn is de volgende vraag....maar ik zou er zelf niet mijn merrie aan blootstellen.
Nu ben ik absoluut niet prestatie gericht maar ik vind wel dat een hengst,net als de merrie overigens,een smetteloos karakter moet hebben.Een hengst moet een heer zijn...kwajongen kan nog maar agressie...nee.Dat staat echt op mijn zwarte lijst.

Groetjes,Tinky

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:08

Moderatoropmerking:
Ik wil wel verzoeken om hier normaal met elkaar om te blijven gaan. Aanvallend te reageren is nergens voor nodig, en maakt het er niet gezelliger op.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 19:15

Dat ben ik helemaal met je eens maar had wel het gevoel ik dat ik onjuist behandeld werd vandaar mijn reactie.

CindydeGroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:02

Of dit paard zeer aggresief was...ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat heel veel mensen (ook profs) bang waren voor deze hengst.

Larissa kon erg goed met hem overweg...soms met harde hand omdat hij behoorlijke nukke had.

De dag van het ongeluk weet ik nog heel goed. Het was de dag dat President Clinton in ons land was. Hij vloog dmv een helicoper over ons land naar diverse lokaties. Die helicopter is maar mijn idee verantwoordelijk voor het ongeval.
Een paard is onbetrouwbaar in dit soort sitauaties, hoe goed de band tussen ruiter en paard ook is. Nieumand is bij het ongeval aanwezig geweest dus is het voor idereen gissen.

Het enige wat ik weet is dat dit ongeluk 1 van de vele drama's is voor haar familie.

Ik weet dat Larissa heel goed voor haar paarden was en dat de paarden haar met opzet niet wat zouden doen. Daardoor ben ik net als andere schrijvers hier erg geschrokken van dit ongeluk.
Daardoor ben ik gestopt met paardrijden bij een manege bij mij in de buurt. Het ging daar redelijk onprofessioneel en door dit ongeluk realiseerde ik mij dat een ongeluk in een klein hoekje zit.....hoe groot je ervaring ook is.

Ik denk tot op de dag van vandaag nog aan Larissa en hoe wij vroeger samen reden......