Weggestuurd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Weggestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 11:28

Hoi bokers, ik moet maar weer eens mijn verhaal kwijt.
De laatste tijd lijkt alles wel ineens tegelijk te komen..

het gaat om het vogende: bijn 8 jaar geleden kwam ik als klein meisje een man tegen met twee welshpony's. Hij vroeg of ik deze wilde verzorgen en uiteraard wilde ik dat wel! Ik heb 5 jaar lang de pony's verzorgd, er kwamen er steeds meer bij, uiteindelijk waren het er 4. Ruim 2jaar geleden hebben we samen een connemaarapony gekocht, allebei de helftr van de kosten zodat ik echt kon rijden en starten. Nu 3 maanden geleden hebben we de pony weggedaan en een heus paard gekocht.

Ik ben echt superblij met dit paard, deze gaat dan ook niet meer wel, althans als het aan mij ligt.

We zijn samen op vakantie geweest met de paarden, even voor de duidelijkheid hij is inmiddels 65, ik ben 19..

Die vakantie is het een soort van misgegaan, hij was al een aantal jaren gescheidden en hij beweerdeiets voor me te voelen en verliefd te zijn, kortom een zieke gedachte.
Compleet overstuur ben ik naar huis gegaan, mij oudes waren erg kwaad, en vonden dat ik weg moest gaan op diestal. (dit was nog in de tijd van de pony samen)

Ik verdiende toen net geneg geld om de pony te onderhouden en te spaen vor DA kosten etc.. ik zag dus zelf nietde mogelijkheid de andere helft van de pony te kopen en weg te gaan.. achteraf hebben mijn ouders me ook niet voldoende gesteund hierin..

Ik kon in mijn ogen dus niet weg, al had ik dat natuurlijk moeten doen toen.. Goed de situatie sleet.. al doet hij erg vreemd nogsteeds..

Mijn vriendjes neem ik expres niet mee, ik weet dat hij onaardig doet tegen hun dan. Als ik een afspraak heb, dan doet hij sacherijnig.
En dan heb ik ook nog een dur paard met hem gekocht drie maanden geleden!

De laatste tijd, hij wordt ook wat ouder, is hij erg snel aangebrandt en boos op me. Hij heeft 4 weken in het ziekenhuis gelegen en in die tijd heb ik zin sal volledig overgenomem. ( 5 paarden, kippen, konijnen, mestafvoer etc..)
Geregeld spring ik in voor hem, en dit vin ikook normaal, hij doet ook veel voor mij.
Alleen gisteren is het uit de hand gelpen, ik had het hooinet ineens verkeerd opgehangen en hij ging uit zijn naad!
Als reactie schoot ik in de ach en zei dat hij rustig moest doen, ik zou ht zo goedhangen. vervolgens ben ik naar huis gegaan, zonder gedag te zeggen..

Belt hij me net op, Je mag je spullen pakken, binnen een maand moet je wegzijn....?

Ik snap er niets van.. wat is hem nou teveel geworden?

gelukkig zit in nu in een veel betere financiele situatie, e kan ik het denk ik wel redden, al heb k een "schuld" van 2000 euro bij hem lopen nu, en kan ik me geen dure stal veroorloven.

ik zit even met mijn handen in het haar.
Zijn er hier ook meiden die en een studie hebben, werken, en zelf hun paard volledig bekostigen?
Hoe duur is jullie stalling?

bedankt voor het lezen, ik ga maar eens bedenken hoe het verder moet..

Liefs, denice

whisperramse

Re: Weggestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:37

Ikzelf verdien maar iets van een 300 euro per maand en onderhoud daar drie paarden mee.
Gelukkig betaal ik maar iets van een 300 euro jaarlijks voor mijn weide.
Ik weet niet waar je woont, maar er zijn plaatsen waar stalling minder kost, en plaatsen waarbij het over de 250 euro oploopt.

Spijtig dat het zo is gelopen met die stalhouder van je, maar hoe zit dat met die schuld? Is dat een deel van het bedrag van het paard dat je hem terug moet of is dat echt de stallingskosten die je terug moet betalen?

Ik zou allessinds maken dat ik er snel weg ben, als hij nu al zo'n rare reactie geeft, wat kan er dan nog allemaal gebeuren?
Ik zou er echt het slechtste in zien...
Ik hoop voor jou dat je eruit komt, maar zou toch in joouw en in je paardje z'n belang denken...

Veel sterkte!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:39

he hoi, tjee wat vervelend zeg, kun je niet eenkeer met hem om de tafel om te vragen waarom hij zo doet...

Ik werk, studeer, heb een eigen huis en een eigen paard. Tja ik betaal alles zelf... Wel moet ik toegeven, dat ik wel heel zuinig daarnaast leef hoor, inruil voor mijn paard heb ik andere dingen moet opgeven. Maar dat is een keuze die ik zelf gemaakt heb. Ik hoef namelijk niet zo nodig elk weekend te gaan stappen en te shoppen enz. het is maar net hoe je zelf wil leven... succes met je besluit hierin

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:43

Toen ik in het laatste jaar van de middelbare school zat heb ik mijn paard gekregen, en ik heb altijd alles zelf betaald!
ik denk dat ik 400 euro per maand kwijt was, maar ik werkte wel 25 uur in de week, het ligt er net aan waar je je prioriteiten stelt, bij je paard of bij drinken, uitgaan, kleding e.d.
Ik vond het zelf in elk geval goed te doen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:09

jeetje zeg, dat het het hebt aangedurft om er te blijven!
is het al die tijd goed gegaan verder, met zijn gedrag naar jou toe?
waarom hij nu zo boos is, ik weet niet, maar misschien toch frustratie ofzo, hoe stom dat ook is..
je moet nog 2000 euro afbetalen aan het paard dat jullie gezamelijk hebben gekocht als ik het goed begrijp?
wat een gedoe zeg..
op marktplats kan je misschien een plek voor hem vinden, of anders op zoek naar een weide, als het paard dat teminste gewend is?
maar feitelijk is het ook nog deels zijn paard, dus zal hij ermee akoord gaan als je het paard meeneemt?
kunnen je ouders je niet helpen met het aflossen van het laatste stukje, ze weten toch ook wat er speelde.. ik vind dat ze wel risico nemen hoor, door te accepteren dat je daar nog steeds op stal kwam..

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:11

ik zit nog op school en volg de opleiding paraveterinair ik heb op donderdag en vrijdag vrij en dan werk ik dus de hele dag ik verdien zo'n 550 euro in de maand en ik krijg nog studie financiering. ik betaal alles verder zelf school auto verzekering telefoon mijn spullen rijvereniging startkaart lessen. en de stalling van mijn paard 205 euro in de maand excl de brokken.(ongeveer30 euro in de maand)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:16

Ik vind het heel vervelend om te zeggen maar ik denk dat ie je nog steeds leuk vindt. En dat zoals Marigold zegt, zijn frustratiegrens bereikt is.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:25

Iris82 schreef:
Ik vind het heel vervelend om te zeggen maar ik denk dat ie je nog steeds leuk vindt. En dat zoals Marigold zegt, zijn frustratiegrens bereikt is.

Dat denk ik dus ook dat hij nog steeds gek op je is.
Maar jij zijn gevoelens niet terug beantwoord dat hij nu zo doet!
Beetje lastige zaak denk ik. Zeker als je samen een paard hebt!
Ook al zou je terug mogen komen!
Ik zou zelf toch naar een oplossing zoeken om je paard over te kopen en ergens anders te stallen.
Is dat geen optie dan aan hem overdoen.
Schuld zal toch betaald moeten worden neem ik aan!
succes verder.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:30

Ik denk hetzelfde als Marigold en Iris82, dat hij nog steeds gevoelens voor je heeft. Wees blij dat er nooit iets ´meer´is gebeurd zeg!!! Hij weet dat hij macht over je heeft, omdat je in mindere of meerdere mate afhankelijk van hem bent. Wegwezen daar, ik hoop zo dat je het paard mee krijgt!! En idd via marktplaats is vast wel ergens een goedkoop weiland met schuilstal oid te vinden.
Als je maar niet blijft hangen bij die man!!!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:48

Ik heb tijdens mijn studie ook een paard gehad, deze heb ik altijd zelf moeten betalen. Hij heeft op twee verschillende stallen gestaan, de eerste koste in de zomer 75 en in de winter 150 euro, voor de laatste betaalde ik 200 euro. Ik vond het heel erg goed te doen! Ik ben tijdens mijn studie op mezelf gaan wonen en ook toen bleef het goed te doen. Ik verdiende destijds € 400,-. en toen ik uit huis ging € 600,-. (plus stufi+kleine toelage ouders was € 950,-.).

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk wegwezen daar! Wie weet wat voor ellende je daar nog te wachten staat!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:59

als die2000 euro idd om een paard gaat moet je niet dokken hij speelt maar wat met je. Hij stuurt je zelf weg op moment je die paard heb

Overeens

Ik betaal zelf 200 ben uitzendkracht bij een bakkerij waar ik full-time werk 3 dagen in de week en heel af en toe op zondag overwerken

Op dinsdag avond ga ik naar school en vrijdag gebruik ik voor het huiswerk bij te houden

Ik betaal 200 euro woon nog bij me ouders dit omdat ik weet ik het anders niet kan vooroorloven. Ik verzorg naast me paard 5 ander waarvan 1 merrie met veulen. werk van 6 tot 15.00 dus 3 uur de tijd in de middag

alles is hier nettjes afgesproken heb zelf stalling contract als ik iin conflict gaat met de eigenares dat ik kwa kosten niet beschuldig bent als ik snel weg moet zijn

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:30

logisch dat je ouders je hierin niet steunen.

Hoe kan je op je 19e nou zo naief zijn dat je samen met die man op vakantie gaat en dan denken dat hij niet meer van je wil dan gewoon leuk samen paardrijden. Nadat hij heeft aangegeven verliefd op je te zijn koop je ook nog eens doodleuk samen een paard met hem. Gestoord

Dan kun je toch op je klompen aanvoelen dat er problemen van komen?

Dat hij nu zo reageert. Tja hoe zou jij je voelen als je harstikke verliefd was op een jongen en die kwam elke dag langs maar niet om jou te zien.

oke beetje normale man zou ook moeten snappen dat een 19 jarig meisje niet op een 65 jarige valt dus hij was net zo goed dom bezig om gezamenlijk een paard aan te schaffen.

Je zal toch ergens 2000 euro vandaan moeten (zijn helft van het paard) en andere stalling regelen.
Of het paard verkopen en de opbrengst van de verkoop delen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 15:09

Lindsey: die vakante is een aantal jaren geleden al, toen ik al een paard met hem had gekocht, de vorige.

De 2000 euro zit inderdaad in het paard. Ik ben net ezen rondvragen en mag zaterdag op een andere stal gaan staan. Ik moet het alleen nog met hem bespreken. Gisteren zei hij duidelijk "je neemt dat beest maar mee en gaat maar ergens anders staan".

Ik neem aan dat ik haar dan gewoon meekrijg.. Verder heb ik de papieren in bezit, gelukkig.
Ook is het zo dat hij natuurlijk invoed heeft doordat hij de helft van het paard bezit.

Toch nog even terugkomen op lindsey: mijn ouders hebben me toendertijd niet gesteund. Ik verwacht nu helemaal niet dat ze bijschieten of helpen, maar op dat moment hadden ze dat misschien wel moeten doen.
Als je 16 bent, een pony hebt met iemand anders en (zo zag ik het) de keuze hebt tusen verkopen of blijven..wordt de keuze moeilijk denk ik. Zo heb ik het ervaren. Omdat de situatie verbeterde heb ik een paard gekocht, en ik ben het er helemaal mee eens dat ik dat niet had moeten doen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:43

denice, als hij jou zegt dat je het paard mee moet nemen,
en later zou hij zeggen dat het deels nog zijn paard is,
dan lijkt het me ook redelijk dat hij zijn deel van de stalhuur betaald op het nieuwe adres Knipoog
ik snap je wel hoe het gelopen is, en vind dat je ouders je daar weg hadden moeten houden maar ja.
fijn dat je nu een plek hebt gevonden voor je paard!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 15:55

Nagelbijten / Gniffelen zo kan ik het ook spelen, maar daar houd k niet zo van.. het liefst wil ik gewoon dat al het gezeur voorbij is, paard van mij, en niets meer ermee te maken heb....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:57

denice schreef:
Nagelbijten / Gniffelen zo kan ik het ook spelen, maar daar houd k niet zo van.. het liefst wil ik gewoon dat al het gezeur voorbij is, paard van mij, en niets meer ermee te maken heb....

snap ik, maar ik bedoel ermee, laat je niet manipuleren door hem, gewoon bij de feiten blijven.
bijvoorbeeld als hij na een tijdje om geld begint te zeuren kan je de stallingkosten in mindering brengen, want jij moest het paard weghalen, simpel.
het is niet jou fout wat er gebeurd (is).

Egotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:59

Is ie misschien lichtelijk aan het dementeren, dan krijg je ook zulk extreem gedrag...........

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 16:01

Ja, hij is lichamelijk erg slecht..

last van gewrichte, artrose, versleten knieen, kortademig etc..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 16:03

Marigold schreef:
denice schreef:

snap ik, maar ik bedoel ermee, laat je niet manipuleren door hem, gewoon bij de feiten blijven.
bijvoorbeeld als hij na een tijdje om geld begint te zeuren kan je de stallingkosten in mindering brengen, want jij moest het paard weghalen, simpel.
het is niet jou fout wat er gebeurd (is).

Misschien moet ik inderdaad hard zijn, alvind ik het moeilijk (normaal niet..!!) om zo te doen aangezien hij veel gedaan heeft voor me, en ik er zo veel geleerd heb en echt zon pennyleventje gehad heb de eerste 4 jaren..ondanks wat er later is voorgevallen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:05

het is lastig enigzins kan hij zeggen dat het paard weg moet met jou erbij anderzijds kan hij later ook weer moeilijk gaan doen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:05

Krijg je ook betaald voor het verzorgen van de dieren als hij het niet kan (bv dus toen hij in het ziekenhuis lag)? En voor het verzorgen van die welshjes jarenlang? Zou bijna zeggen dat hij die 2000 euro je maar moet kwijtschelden in ruil voor het werk dat je al die jaren heb gedaan.

Verder ga ik wel een beetje mee in het commentaar van Lindsey, het is wel een beetje naief. Maar ik wens je alle sterkte toe en hoop dat het goed komt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 16:07

Nee, maar ik hoefde voor mijn paard ook alleen maar de kosten te betalen die het maakte...

dus voer, ijzers etc.

Wel heb ik toendertijd twee keer per dag heen en weer gereden, kost ook een hoop benzine..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:10

En heeft hij het er wel eens over? Dat je hem die 2000 euro schuldig ben? Dus hij heeft verder geen kosten aan het paard gehad omdat jij alles betaald? Tja...

Egotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:16

denice schreef:
Ja, hij is lichamelijk erg slecht..

last van gewrichte, artrose, versleten knieen, kortademig etc..

Zorg dat je alles goed regelt, desnoods dingen op papier krijgt, als de persoon geestelijk ook achteruit gaat (lichtelijk dementeren of zo) kan je rare dingen gaan krijgen, sommige mensen gaan echt geloven in de dingen die in hun vertroebelde geest rare vormen aan kunnen gaan nemen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 16:25

mijn verzorger belde net, zewilde nog wat gaan stappen op de weg, maar ze mocht van hem het erf niet af..

Hij heeft het er nog niet over gehad, dat ik die 2000 verschuldig ben, maar het lijktm logisch dat ik die moet betalen.. verder as in degene die het paard reed en wedstrijden mee rijd enzo dus logisch dat de kosten voor mij waren denk ik..