) En dan zeg je achteraf "nou daar hebben we in ieder geval weer van geleerd". Maar of het de schade waard is geweest?Zo was ik een paar jaar terug op concours. Iemand had zijn paard op de trailer gezet en omdat het dier zo onrustig was hadden ze het voordeurtje open gezet. Als ie naar buiten kan kijken dan zou ie mischien wel wat kalmeren dachten ze. Helaas had het paard een ander plan. Hij wou zo graag uit de trailer dat ie over de stang sprong (hij stond wel vast maar tijdens de sprong is het halstertouw waarschijnlijk gebroken) DOOR het deurtje! Het dier paste natuurlijk onmogelijk door deze smalle opening dus hij lag met zijn hoofd/nek en voorhand buiten op de grond, hij was blijven hangen in het duurtje bij het dikste gedeelte van zijn buik en zijn achterhand en benen staken rechtomhoog tegen de voorstang aan in de trailer. Het dier is geblinddoekt en hij is eruit gezaagd met een slijptol. Het schijnt dat ie er redelijk bovenop is gekomen naar ik heb gehoord.
Okee je kunt niet alles voorkomen, en een paard is in staat om zich op de meest voor onmogelijke gehouden manieren te molesteren maar sinds die tijd heb ik altijd mijn eigen trailerdeurtje dicht gedaan als mijn paard in de trailer stond en ik even weg ging.
Ook ben ik heel secuur met hoe ik het touw of longeerlijn in mijn hand houd met een paard aan het andere eind. Met de longeerlijn maak ik grote lussen en met het halstertouw zorg ik dat het niet om m'n hand gedraaid zit maar dat ik het uiteinde van het touw dubbelgevouwen vast heb. Een vader die de pony van zijn dochter vasthield deed dit niet
Hij wikkelde het touw om zijn hand, de pony ging aan de kletter en vader werd meegesleurd met zijn kop over de stenen. Hij heeft het niet na kunnen vertellen.Wie heeft er nog meer ervaringen/verhaal gehoord waar anderen van kunnen leren?

) en beginnen aan de mijne. Ineens hoor ik iets en kijk achterom... Paard was gaan trekken en in paniek geraakt. Haar voorbeen zat over het touw en de trailer was al gevaarlijk aan het kantelen. Gelukkig waren we met 2 : de 1 kalmeert het paard en de ander doet bliksemsnel het halster uit en zorgt dat het paard weg geraakt voordat de trailer kantelt. Is gelukkig niet gebeurd!!!