Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

itsmemelin schreef:wat is je ambitie ???
zoals je al zegt een knuffel dier maar ook eentje waar je op kunt rijden
kun je niet iets met beide zoeken een draver ben je met rijden snel op uitgekeken
en er zijn ook lieve paarden die een leuk rondje lopen.
succes
principal schreef:Maakt het voor jullie uit, of je een paard rijd die niet nagevelijk is, behalve in stap, maar wel ontzettend lief waarmee je lekker kunt tutten. Of liever een paardje die nagevelijk loopt, en verder de sport in kan?
Ik neem vaak mijn dochter mee, en het paardje die ik ook rijd, is heerlijk met overgangen en nagevelijk rijden, maar met poetsen onrustig, en een ander paardje een dravertje, is in stap met moeite er toch doorheen te rijden, maar zo lief en kalm en kun je lekker mee tutten.
Ik denk erover om de laatste te huren 1 of 2 dgn, ze is zo lief, en geniet v aandacht.
Wie zou dat ook doen, ik ben niet wedstrijd gericht bezig ofzo, gewoon recreatief.
.
En sowieso, het scheelt dat het een huurpaard is, je zit er niet aan vast om het even heel bot te zeggen
dolor schreef:itsmemelin schreef:wat is je ambitie ???
zoals je al zegt een knuffel dier maar ook eentje waar je op kunt rijden
kun je niet iets met beide zoeken een draver ben je met rijden snel op uitgekeken
en er zijn ook lieve paarden die een leuk rondje lopen.
succes
waar slaat dat nu weer op. ik heb al 3,5 jaar een draver en ben er nog steeds niet op uit gekeken. ook met rijden niet. sterker nog, we gaan steeds meer vooruit, rijden al wat m oefeningen als we zin hebben en voor de rest heerlijk naar het strand en buitenrijden. ook nog eens minimaal 1 keer per week springen en ook dat gaat steeds beter. ook een draver kan met rijden (dressuur of springen) ver komen.
oke. weer ontopic. het maakt volgens mij niet uit. doe waar jij je het beste bij voelt en de draver kan lekker aan de teugel lopen, moet alleen wat meer geoefend worden misschien, maar dat kan je ook zien als een uitdaging ipv als een negatief punt. gewoon lekker doen waar jij je het beste bijvoelt.
edit. zie nu dat je voor het rustige paard heb gekozen. oke, het nagevelijk rijden. je moet van achter naar voren rijden. dus eerst moet de achterhand lekker actief zijn en er goed onderkomen, dan komt de voorkant vanzelf. misschien kan je kijken of er de mogelijkheid is om les te nemen met dit paard.
beautylin schreef:Mijn pony heeft het verkeerd aangeleerd bij de vorige eigenaar, en doet het nu eenmaal heel moeilijk.

)