hoevaak gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaileyS

hoevaak gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 20:29

hoi,
ik vroeg me af ,ik zit nu sinds februari 2007 op rijles (is nu december 2007) en ik ben nog nooit gevallen !!!!
ik dacht dat beginners vaker vallen .
kan iemand me dit uitleggen
Knipoog groetjes tinkervosje Knipoog

Mexxuna

Re: hoevaak gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:03

Toen ik een beginnertje was viel ik ook nooit, omdat onze manege van die bomproof pony's had! Lachen
toen ik mijn eigen jonge paard ging inrijden maakte ik regelmatig een snoekduik! Tong uitsteken
Ik denk dat ik de 50 x makkelijk haal!! Haha!

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:20

Ik val ook bijna nooit,
maar als ik het doe, dan doe ik het gelijk goed, wat me een gecompliceerde open beenbreuk opleverde. Bloos

is al wat jaren geleden, en helemaal genezen gelukkig.

bootjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:31

Haha ligt er natuurlijk aann wat voor pony je heb, ik had vroeger een hele eigenwijze welsh en toen ben ik echt vaak gevallen.
maar van vallen leer je;)

veel succes met je lessen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:32

In alle jaren dat ik op paarden heb gezeten, ben ik 4x eraf gevallen.3x gewoon domme pech en eigenlijk mijn eigen schuld en 1x schoot het paard er zo hard van door dat ik niet kon blijven zitten.Maar iedere ruiter kan vallen, zelfs topruiters......

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:35

Ik dnek dat ik wel 100 keer ben gevallen in de 13 jaar dat ik rij Clown
Als beginner idd bijna nooit, krijg je meestal de makkelijke paarden Knipoog
De laatste paar jaar ben ik ook niet meer gevallen, maar het scheelde af en toe niet veel Tong uitsteken Heb eerder geluk gehad dan dat het aan mijn rijkunsten ligt Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:39

Ik ben er ontelbare keren af gevlogen. Van mn eigen paard tot afgelopen zomer nog maar 1 keertje totdat ik bedacht dat ik wel wat vaker kon gaan springen en crosslessen kon gaan volgen en acuut lag ik er dus 3 keer naast.

Beginners vallen er vooral af als ze bijvoorbeeld net leren galopperen, of meer voorzichzelf gaan rijden, of op moeilijkere paarden terecht komen. Dan komt verder het wennen aan een schrikreactie, vallen bij bokken, bij springen, buitenrijden, noem maar op.

Eigenlijk, telkens als je iets nieuws gaat leren met paardrijden dan is de kans in het begin weer wat groter dat je ernaast ligt.

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:45

ik was er vorige week donderdag 2 keer bijna afgepleurt!!

mijn paard ging een heel rondje draaien toen ik aan het galoperen met een bok erin ik hing helemaal aan de regter kant kon zo onder zijn buik kijken, ik trok me met veel moeite aan de manen op de 2e keer precies het zelfde.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:46

Ik heb het op de manege voor elkaar gekregen met een winteczadel.We moesten zonder beugels rijden, en aangalloperen op den duur.Pony gaat netjes door de hoek en ik gleed zo van het zadel af....je zou toch denken dat wintec's lekker stroef zijn

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:47

Apple schreef:
Eigenlijk, telkens als je iets nieuws gaat leren met paardrijden dan is de kans in het begin weer wat groter dat je ernaast ligt.

Ja

Ik ben maar enkele keren van eem manegepony afgevallen, maar toen ik mijn eigen pony('s) kreeg, toen begon het pas. Toen begon ik ook meer voor mezelf te rijden én meer te leren. En dus viel ik ook meer Vork

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:53

Ik ben toen ik net begon denk maar 2 of 3 keer van een paard gevallen (dat was denk na 2/3 jaar pas). Maar nu ik wat moeilijkere paarden rijdt lig ik dr wel vaker naast Tong uitsteken. Maar het valt nog steeds best wel mee... 3x met springen en denk 3x buiten (na hele mooie rodeotrucjes Tong uitsteken) Ik rij nu ondertussen al 10 jaar...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 03:11

Eén keer voor elk jaar dat ik rijd; zes keer dus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 04:43

Ik zou het niet meer weten Lachen Lachen ontelbaar Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 07:51

Ik ben in het begin ook bijna nooit gevallen maar het is eigenlijk wel goed, want de meeste mensen durven er vaak niet weer op als je eenmaal gevallen bent (hier heb ik gelukkig geen last van gehad) maar als je er dan al aan het begin mee om leert gaan dan gaat het vaak makkelijker. Ik ben er de laatste tijd een aantal keren af gevallen, ik denk al met al sinds dat ik paard rijd wel zo'n 15 keer. (In 8.5 jaar tijd).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 07:54

rijd nu 4 jaar geloof ik, ben 3x gevallen Lachen
3x buiten Bloos
1e keer draaide pony om vanuit galop (ik ging rechtdoor Ja ) (gevolg->stijgbeugel tegen slaap.. hoofdpijn dus)
2e keer werd mijn huidige pony boos.. Hij bokte ontzettend gemeen.. (gevolg-> ik vloog met mijn hoofd eerst, over zijn nek, landend op mijn hoofd op het asfalt..)
3e keer was 2 maanden na bovenstaande..
zonder zadel in het bos, hij stopte opeens en draaide weg naar links, dus ik gleed eraf Nagelbijten / Gniffelen (gevolg-> ik lag compleet in een deuk Nagelbijten / Gniffelen )

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 08:12

De eerste tijd ben ik er inderdaad weinig van af gevallen. Maar toen ik eenmaal een paar keer was gevallen, merkte ik dat ik veel minder bang werd.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 08:40

in het begin toen ik ook net begon viel ik ook bijna tot nooit omdat ik toen nog altijd op makkelijke werd gezet. Later viel ik ook regelmatig zelfs van een shetlander wel 3 keer in een les. Tegenwoordig val ik bijna niet meer! Maar ook ik kom denk ik makkelijk tot de 60 ofz.

dondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 08:51

ik rij nu bijna een jaar en ben er 1x afgevallen. Verloor me beugels tijdens de galop en toen ook me evenwicht. Maar t was meer glijden dan vallen Clown

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 08:58

Ik ben er in 9 jaar 13 keer afgevallen ofzo Tong uitsteken
Eerst een hele tijd niet, tot ik weer wat nieuws leerde en ging proberen.. Toen viel ik.. Nu laatste tijd ben ik ook niet meer gevallen. *klopt af* Laatste keer was van een jong paard toen ik mijn beugels korter aan het maken was Tong uitsteken Ik zat met mn been voor het zadel en ineens sprong die naar rechts.. Ja toen lag ik er links naast Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 09:03

een keer of honderd? echt geen idee, afgelopen jaar iig 2 * waarvan 1 * heel hard.

Zambucoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:40

haha op de manege ben ik ook nog nooit gevallen, maar toen ik mijn eerste vz pony kreeg wel, wat een draak was dat , op de manege rijden de meeste paarden en pony´s gewoon hun rondje en gaan weer naar stal, maar een vz paard is toch wel wat anders, de meeste die lopen niet super braaf net als de manege ponys en paarden

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:58

Ik ben in de 12 jaar dat ik nu rijd denk ik een stuk of 5 keer gevallen, toen ik namelijk vroeger nog sprong viel ik er af en toe wel eens af na een noodstop of boktirade na de sprong. De laatste keer dat ik van een paard ben gevallen is zo'n 3 jaar geleden, toen mijn toenmalige 3 jarige paard werd ingereden, ze schoof uit in galop en ik kon mijn evenwicht toen niet meer houden. Daar schrok zij weer van waardoor ze een hoge bok gaf en ik ernaast lag. Ik heb toen mijn stuitje zwaargekneusd. Tevens heb ik toen besloten dat een jong paard toch niet echt iets voor mij is, daar ben ik te angstig voor.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:59

ik ben 2 keer gevallen in 4 jaar tijd...

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:03

ik 2 keer goed hard op mijn onderrug, rij nu nog maar 4 maanden. Dus nog een echte beginneling.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:49

Ik viel in het begin ook minder, omdat ik in het begin altijd op de brave pony's zat. Maar later idd ben ik regelmatig afgevallen en nu nog steeds. Van een pony'tje dat ik op de manege een tijdje gereden heb ben ik zelfs 8 keer in 3 maanden afgegaan Clown