Marie (arabier) na anderhalf jaar bij mij.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

Marie (arabier) na anderhalf jaar bij mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 12:15

hoii,

Het begon allemaal 13 mei 2006.
Na dat mijn paardje gestorven was, en ik toch eigelijk een iets miste.
Besloot mijn vader mij een paardje voor mijn verjaardag te kopen.
Ik ben naar enkele paarden gaan kijken, en ik heb eigelijk direct mijn klik gevonden met dit paardje.
Haar naam
Mellaers marengo, een toen net drie jaar geworden arabische merrie van 1.50 m.
Ze had haar drie jarig bestaan door gebracht met haar moeder en zussen op een grote weide, met bijna geen menselijk contact, of stal.
Dus voor we gingen kijken maakte ik mij best zorgen omdat ik bang was dat ze heel angstig zou zijn ed.
Maar toen we aan de weide aan kwamen, kwam ze meteen op me afgestormd,ze had enorm veel intresse in mij en ze was bijzonder spontaan.Ze was op dat moment niet moeders mooiste, maar had wel een hartje van goud.Op dat moment was ik meteen verkocht.

Afbeelding

Toen zijn mijn les gever en ik haar twee dagen daarna gaan ophalen( een helse reis naar mijn lesgever zijn stallen).
Een maal aangekomen was ze erg gelukkig naar haar stalletje toe, en maakte ze veel paarde vrienden.

Na haar effe te laten wennen aan mij en aan haar nieuwe omgeving, gingen hugo en ik al snel aan de slag:

eerste keer met gogue aan:

Afbeelding

Het zadelmak maken was eigelijk een vrij helse taak, het heeft een tijdje geduurt eer ze het volledig accepteerde,
toen het eenmaal lukte heb ik haar terug mee naar huis genomen om zelf verder te trainen,
Hier de 4e keer op haar:

Afbeelding

Hierna ging eigelijk alles fout,ik viel van haar af, ze werd stouter en ging zich helemaal vast zetten in de rug, ik werd heel onzeker.
Dus heb ik toen besloten om terug te gaan naar mijn lesgever.
Hij had in het begin ook heel erg problemen, ze stampte elke plak van de omheining van de bak los.
Toen hebbe we wat grond werk gedaan, en heel veel gelongeerd, en toen ging alles eigelijk beter.
Ik kreeg mijn vertrouwen terug , en we konden terug aan de slag.
Afbeelding
Afbeelding
Toen zijn we verder gaan trainen, en heb ik tevens ook mijn eerste sprongetje genomen met haar:
Afbeelding

Hierna liep alles super, ze leerde snel, ze deed haar best, een enthousiaste werker, kort om een paard om trots op te zijn.
Omdat ze stil vier was geworden wou ik dus beginnen met een hardere training, om haar klaar te maken voor wedstrijden.
Ik had het voorbije jaar eiglijk alleen gewerkt op ontspanning en vertrouwen, dus ik wou nu gaan werken op techniek en vooruitgang.

Afbeelding
Afbeelding

Omdat het eigelijk toch niet was wat ik wou besloot ik terug te gaan naar mijn lesgever en weer vollop te trainen.
Het was gewoon super, het ging beter dan ooit tervoor en onze band werd steeds sterker en sterker.
Ze was enorm braaf geworden, en maakte me egt trost om haar eigenaar te zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen we vanalles hadde bijgeleerd, was het terug tijd om naar huis te gaan.
Waardoor we deze mooie beelden kregen:

rengalopje over het veld:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
En voorbije zaterdag hebbe we een ons eerste springparcour netjes gesprongen.
Zelfs de enge hindernis waar de meeste paarden op weigerde sprong marie netjes.
Ik ben erg trost op haar:) , ik wil haar voor geen geld in de wereld meer kwijt

Laat een berichtje achter als je komt kijken Bloos

doeii

NaSan

Re: Marie (arabier) na anderhalf jaar bij mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:20

Ze is wel enorm veranderd. Ze heeft een heel mooi kleurtje. Jullie zijn een leuke combinatie. Hoe groot is ze?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:56

Je bent goed vooruit gegaan!

Alleen van foto 3 krijg ik de kriebels, de vierde keer erop, zonder cap en op straat. Niet echt verstandig lijkt me zo. Maarja, eigen keus.

Op de derde foto van onderen, zou ik wel je beugels wat langer doen. (Tenzij je ging springen)

Verder een mooi paard

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:02

ik vind het een erg leuke pony, ik denk alleen dat je een groter zadel nodig hebt, dan kan je makkelijker zitten en het is beter voor de rug van je paardje. let ook goed op je houding je legt je handen vaak op je benen, en dat is echt niet goed, ook zit je soms scheef.....Maar goed verder geeft het een leuk beeld, en ik weet zeker dat het helemaal goed komt!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:10

Meid van harte gefeliciteerd,jouw liefde voor je paardje moet enorm zijn.Geweldig wat je allemaal ervoor over hebt gehad. Go jij! Go jij!
Ik hoop dat jullie tweetjes járen van plezier met elkaar mogen beleven.Dikke groetjes. Pling Doei!

romantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:23

Wat hierboven al staat beschreven krijg ik ook rillingen bij foto 4, op die manier begrijp ik van je pony dat hij vervelend gaat doen, je trekt (hangt) letterlijk in zijn mond, op die manier kan je pony niet vooruit lopen, gas geven en remmen gaat niet te gelijk. Gelukkig zien de volgende foto's er stukken fijner uit, ga zo door.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:58

ik herken hier echt een paardje in wat in frankrijk staat en wat ik eigenlijk alles heb geleerd wat hij/wij nu kennen... gelukkig dat jullie een mooi einde voor deze paragraaf (er zullen er vast nog een hoop komen) hebben gevonden. Lachen

Étoille en ik hebben het helaas minder goed gezien we elkaar alleen maar in de zomer zien. Maar dat is altijd wel de periode waar we ongelofelijk veel plezier hebben (A)

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:41

romantic schreef:
Wat hierboven al staat beschreven krijg ik ook rillingen bij foto 4, op die manier begrijp ik van je pony dat hij vervelend gaat doen, je trekt (hangt) letterlijk in zijn mond, op die manier kan je pony niet vooruit lopen, gas geven en remmen gaat niet te gelijk. Gelukkig zien de volgende foto's er stukken fijner uit, ga zo door.

Helemaal mee eens! Knipoog Let ook op je hakjes!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 17:37

tjeh daar ben k het mee eens hoor, maar toen was ik nog vrij onervaren en ik heb geleerd van men fouten

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 17:51

@ update_: ik heb een 18 inch wintec dressuur zadel, dus te klein is het echt niet.

Uhm ze zal nu ong 1.52m zijn.
En voor de rest gaat het stukken beter nu, ze was ook niet echt een van de makkelijkste paarden hoor.
M'n lesgever had er zelf erg moeilijk mee, toch een van zijn moeilijkste gevallen die hij heeft gehad, en hij heeft toch enkele zware probleem paardjes gehad, om mee te werken.DUs ik ben gewoon erg blij dat het nu toch uiteindelijk na 1,5 jaar zo goed gaat.
En voor de rest over mezelf, moet ik wel erbij zeggen , dat ik bijna altijd op een manege heb gereden en voor de rest buiten met wat verzorgpaardjes, dus hoge dressuur scholing heb ik nooit gehad, en ik ben gwn blij dat ikzelf en marie toch zo gevorderderd zijn op een toch wel korte tijd.

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:45

leuk paardje, je zegt zelf al dat je dus eerst nog niet zo ervaren was, maar wat ik dan niet begrijp dat je dan zonder cap gaat rijden. je bent er al afgevallen en nog doe je geen cap op, dat is dan wel een keuze van jezelf maar bij zo een jong paard en wat moeilijk is zou ik echt een cap op doen!
verder zijn julie veel vooruit gegaan.
hoe groot is de schatting dat ie zou worden?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:29

zo,wat een verandering,echt geweldig!! Pling

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:42

Jullie zijn goed vooruit gegaan, kan alleen niet alle foto's zien. Lachen
Misschien een idee om je beugels een paar gaten langer te maken?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:16

Jullie zijn inderdaad vooruit gegaan, en ze ziet er een stuk beter uit. Maar ik vind je wel een beetje te groot voor haar, eigenlijk.

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 22:01

UpDate_ schreef:
ik vind het een erg leuke pony, ik denk alleen dat je een groter zadel nodig hebt, dan kan je makkelijker zitten en het is beter voor de rug van je paardje. let ook goed op je houding je legt je handen vaak op je benen, en dat is echt niet goed, ook zit je soms scheef.....Maar goed verder geeft het een leuk beeld, en ik weet zeker dat het helemaal goed komt!

Dat ligt gewoon aan de beugels die te kort zitten, dan ga je zelf verder naar achteren in het zadel zitten Knipoog
Ik krijg ook een beetje de kriebels van foto 3, maar dat is al van een jaar (of langer) geleden...
Er zit wel verbetering in, volgens mij komt het wel goed!

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 22:04

ik zat is even te kijken naar je handen op deze foto:
Afbeelding

Gelukkig toen ik naar de beneden scrollde zag ik dit niet meer terug Haha!
Het ziet er nu super uit moet ik zeggen,
alleen lijkt je zadel te klein.
Ik denk dat je niet het makkelijkste paardje hebt.
Supermooie kleur heeft je paard.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:09

JA ik zou ook kijken voor een groter zadel of je beugels langer maken. zodat je je benen uit kan drukken

verder proberen rechtop te blijve zitte en niet te gaan hangen.

ik zit nu te werken aan de houding van me handen netjes ellebogen in je zij en je handen dragen

veel succes ziet er goed uit

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:38

Jullie zijn enorm vooruitgegaan! Dat mag zeker gezegd worden! Ja
Maar ik kreeg ook de kriebels van de eerste foto's. Met pas ingereden paard, dat trouwens al niet van de gemakkelijkste is, ga je toch niet zomaar op straat rijden?! En al helemaal niet zonder cap...
Maar nu ziet het er wel stukken beter uit. Je hangt niet meer in de mond maar ik denk wel dat jouw houding kan verbeteren met een ander zadel. Ofwel moet je eens proberen te rijden met langere beugels.
Veel succes nog iig! Jullie zijn op de goede weg!

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:05

Ik vind het er netjes uit zien
Jammer dat je zonder cap rijdt!
Ik vind hem heel netje lopen en je bent ook vooruit gegaan!!

Leuke arabier Haha!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 16:42

@ alex: sorry maar daar ben ik het niet mee eens, het is een arabier van 1.54 ondertussen, en ikzelf ben 1.68.Als je dat al te groot vind???wat moeten volwassenen op fjorden en haflinger en tinkers wel niet zeggen dan .
En cap njah, eige keuze , ik vergeet dat ding gewoon altijd, is mss indd wel veiliger mjeh.ik heb nu een wintec dressuur met zikke knie wrongen erop liggen, wat ik uitstekend vind zitte. en jah die langere beugelriemen zouden wel kunnen helpen, maar ik ben dt nog niet echt gewend omdat ik een echte springruiter ben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:45

arabier is wel iets smaller gebouwd dan meeste fjorden en haflingers

4e keer erop en dan zopnder cap op straat, schrok me dood bij die foto.
ik vind dat je erg harde hand hebt, je ziet verbeteringen, maar probeer daar aan te werken,
en mss een cap op
als je een keer hard eraf valt weet je waarom die dingen zo belangrijk zijn

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 16:47

uhm wat heeft mijn lengte er dan mee te maken? als ik nu heel dik was, ok dan maakt het een verschil, maar bouw van het paard maakt niks uit bij lengte he.
en ik bn er al eens hard van gevalle zonder cap, en ik weet dat een cap belangrijk is, maar ik vergeet dat ding gewoon altijd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:49

lengte is vooral voor het plaatje, maar rijd vaak ook erg onhandig als je stuk langer bent dan je pony, bv met beenhulpen geven.
jij heeft hierboven zelf aan dat geen verschil is met hafs en fjorden en jouw paardje, ik leg je uit wat het verschil is
jij hebt je stijgbeugels al vrij kort zitten nl

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 16:50

jaja maar dat heb je dan oo;k bij een fjord he , en zo groot ben ik nu ook weer niet:s ik ben 1.68 en mijn paard 1.54 dus ik vind het echt absurt dat hier geklaagd word over dat ik te groot ben :s

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:52

persoonlijk vind ik de lengte ook meevallen hoor, maar reageerde op jou sstuk tekst
je harde hand, vooral op de bovenste foto`s storen mij meer