Groot probleem! Paarden moeten weg!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Groot probleem! Paarden moeten weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:05

Oke, ik heb een heel groot probleem nu.

Ik heb 3 paardjes:
Kaioni: appaloosa 1.30m 4 jaar oud
Milka: haflinger 1.40m 13 jaar oud
Nilay: quarter/nrps 1.55/1.60m 4 jaar oud

Net belde de eigenaar van de stal waar ik ze heb staan en die wil ze het liefst vandaag daar nog kwijt. Dit ivm het land dat zwart wordt.

Ik moet nu dus met spoed een ander plekje hebben voor mijn paardjes.
Ik woon in Sint Annaland (tholen) en zou het liefst iets in de omgeving hebben. Ik ben echter studente en moet alles zelf betalen. Ik kan echt niet boven de 200 euro per maand betalen aan deze 3 beestjes.

Ik zoek een oplossing en ben ook bereid mijn pony Kaioni in bruikleen te geven aan iemand (kan dus ook ver weg). Ook wil ik Milka best met iemand delen (oftewel: iemand mag hem gebruiken onder mijn begeleiding en later evt. ook alleen... dit ivm geschiedenis paard).

Heeft er iemand een oplossing? Al is het maar voor 1 van de 3?
want 3 keer een oplossing voor 1 paard = probleem (in ieder geval tijdelijk) opgelost.

Ik hoop snel een reactie van iemand te krijgen.

Alvast bedankt voor het lezen.

Somebitch

Re: Groot probleem! Paarden moeten weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:09

Ik heb 1 stal vrij op een pensionstal omgeving tholen..

Verder zou je een paar weken moeten wachten dan zouden je andere 2 pony's kunnen komen.. Er gaan binnenkort namelijk 2 pony's weg, wel heb je dan een inloop stal.

Edit: Verder weet ik nog een pensionstalling goedkoop in tholen zelf. Maar of hun nog plaats hebben weet ik niet..

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:13

Kun je in die omgeving dan 3 pony´s stallen voor 200 euro per maand??

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:14

Ohh dat zinnetje had ik niet gelezen. Nee helaas dat gaat het niet worden.

De stal in Tholen zelf is 110 / 120 euro per maand incl hooi, brokken moet je zelf betalen.

Op mijn eigen stal is het 110 euro zelf hooi en brokken kopen. Ga je in de inloopstal (dan moet je nog wel een tijdje wachten is het goedkoper).

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:16

Mag ik info over die inloopstal?
Ik kan de paarden evt tot die tijd namelijk wel hier op de dijk houden.
Ik wil mijn paarden juist buiten hebben lopen en een inloopstal zou dus echt ideaal zijn. Daar hoeft dan ook geen stro in... ik heb alleen wel hooi nodig.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:18

Hoi, voor nood hebben we stalling en weidegang maar je betaalt evenveel als bij een andere pensionstal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:20

Volgens mij mag een staleigenaar je niet per direct op straat zetten of eisen dat je weg gaat?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:20

Stro is gratis mag je zoveel pakken als je wilt. Het is best een grote stal. Ik heb echt geen idee hoeveel deze nu ookalweer kostte en ik weet ook niet percies wanneer die mensen weggaan. Mij is vertelt over een paar weken.
Ze gaan dan met hun pony's aan huis staan in oud-vossemeer.

Nou de inloopstal, tja je hebt gewoon een inloopje en ze lopen dus vanaf de weide zo in de stal. Het is niet zo'n super grote weide maar je kan bijv de helft afzetten voor de winter en de andere helft voor de zomer.

Je moet wel zelf voeren, mesten, hooi en brokken kopen.
Er is een verlichte buitenbak aanwezig.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:22

Tja, ik heb het tot nu toe altijd gered met dit bedrag (al 4 jaar)... we woonden eerst in noord holland. Maar ik heb nu dus gewoon geen tijd om echt goed te kunnen zoeken. Als ik meer kwijt ben gaat dat van mijn eten af en dat gaat toch wel een beetje ver.
Ik ben niet veeleisend. Ik wil gewoon mijn paardjes buiten hebben... of dit nou op het land is (wat dus wel zwart wordt), op een stuk erf, een paddock of wat dan ook.

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:24

misschien kun je naar de gemeente gaan. en vragen of dat die niet zolang een stukje hebben. (wel het verhaal uitleggen ;P en een beetje zielig kijken) kunnen ze wel iets regelen misschien.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:24

Citaat:
Volgens mij mag een staleigenaar je niet per direct op straat zetten of eisen dat je weg gaat?

tja, het is gewoon een particulier waaarbij ik de paarden heb staan. Zonder contract oid. Dus ik denk dat hij dat wel degelijk kan doen... en dan nog al zou ik er wettelijk nog even mogen staan. de situatie is natuurlijk niet goed dan.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:25

Citaat:
misschien kun je naar de gemeente gaan. en vragen of dat die niet zolang een stukje hebben. (wel het verhaal uitleggen ;P en een beetje zielig kijken) kunnen ze wel iets regelen misschien.

Ik heb de gemeente al eens gebeld. Zij hebben geen land (ook geen braakliggend bouwgrond).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:25

Ik ken eerlijk gezegd niet tot geen stallen die zo goedkoop zijn als jij zegt. (200 euro voor 3 paarden).

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:30

het zijn ook geen paarden (op nilay na misschien), maar pony's... dat maakt mog wel eens een verschil. Ik heb bijvoorbeeld bij een boer gestaan die was gestopt met zijn vee. Hij had een hele schuur en een stuk land over. Daar zijn we toen gaan staan met nog een paar mensen met pony's.
Ook heb ik een jaar gewoon een stuk land van 2 ha gehuurd waar de paarden op stonden.. voor dat land betaalde ik 800 euro voor een jaar. Ik kocht kuilbalen van een paardenhouder verderop. Voor 30 euro perbaal. Op dat soort manieren heb ik het altijd gered.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:32

Dan red je het inderdaad wel. Ik sta ook bij een boer en vind deze prijs eigenlijk al laag.. Vooral voor hier in de buurt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:38

Tja, als ik Kaioni bijvoorbeeld aan iemand in bruikleen kan geven dan kan ik aan die andere 2 bijvoorbeeld meer uit geven en is het wat makkelijker. Vandaar dat ik aangeef dat er meer te bespreken is.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:39

Klopt, maarja dan moet je natuurlijk wel iemand vinden. Ja Kan je geen bijrijdster zoeken die bijv wat euro's per maand betaald?

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:40

ik denk wel dat het slim is om een paard bruikleen te geven. er zullen vast wel mensen zijn die dit willen misschien kun je hier ook een topic over starten Knipoog

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:45

Somebitch schreef:
Klopt, maarja dan moet je natuurlijk wel iemand vinden. Ja Kan je geen bijrijdster zoeken die bijv wat euro's per maand betaald?

Ik ben heel erg bang dat een bereidster zegt dat ze stopt. En dan zit ik weer met een groot probleem. Ik zie dat zo vaak om me heen dat mensen stoppen met hun bijreidpaard terwijl ze dat nog maar 3 maanden hebben. (als het al 3 maanden is)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:46

Hmm ja daar heb je ook een punt.. Mischien een contract opstellen dat ze een opzegtermijn hebben ofzo? Maar of je hier veel mee opschiet.. Scheve mond
Maar heb je dat ook bedacht met de pony die je in bruikleen wilt stellen, stel dat deze mensen er geen klik mee hebben..

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:53

Misschien kan je eens contact op nemen met
Pensionstal Galja
Hoge weg 17
Poortvliet
Ben daar een tijdje terug geweest voor een paard te scheren en toen hadden ze daar nog wat boxen vrij wat ze vragen weet ik zo niet maar je kan altijd even bellen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:54

Die vragen 200 euro nog wat per maand voor een pony.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:56

Somebitch schreef:
Hmm ja daar heb je ook een punt.. Mischien een contract opstellen dat ze een opzegtermijn hebben ofzo? Maar of je hier veel mee opschiet.. Scheve mond
Maar heb je dat ook bedacht met de pony die je in bruikleen wilt stellen, stel dat deze mensen er geen klik mee hebben..

Ja, daar heb ik wel aan gedacht. Maar ik kan ook niet alles voorzien.
Vaak zijn dat echter wel mensen die het wat meer overwogen doen.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:57

ok.. wist ik niet misschien dat je ook contact kan opnemen met een opfok bedrijf? heb je iig een grote loopstallen met vaak ook wel weidegang erbij...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 17:09

Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Maar ook die weet ik niet echt te vinden eigenlijk. heb wel al even gezocht op internet. Maar ik denk niet dat die hier veel zijn. Bovendien willen de meeste opfok bedrijven er geen oudere paarden tussen.