Vandaag toch zo iets vreemds meegemaakt..!
Ik werd vanavond tegen half 7 gebeld door een vriendin van me..Of ik mischien een leuke draversmerrie wil kopen..
Anders zou ze morgenvroeg op transport gaan naar Griekenland...
Ik snapte er helemaal niks van, transport..?? nu beslissen, want anders gaat ze morgen voor de dood...
Stond met een brok in m'n keel, verstijft in mijn woonkamer te luisteren naar haar verhaal..
Ze heeft opgehangen om me later weer te bellen, zodat ik kon overleggen met mijn zakenpartner..
Nog voordat ik het nummer ingetoetst had, belde ze me weer..!!
"uhh, megan...niet 1 paard, maar 3..." Mijn hart maakte een sprong..! Ik snapte er werkelijk geen bal van..!
Ik ben erheen gegaan om te praten (met partner in crime), want wilde graag weten hoe het zit..natuurlijk..
Daar aangekomen hoorde ik het hele verhaal...
Hun hebben een trainingstal voor Dravers, met allemaal paarden van andere mensen. Ze hebben 1 klant, die heeft meer dan 5 paarden bij hun op stal staan..Hij heeft hun in de middag dus gebeld, met de mededeling dat hij morgenvroeg een aantal van zijn paarden ging "opruimen". Waarschijnlijk de paarden die niet hard genoeg kunnen, of waar meneer gewoon geen zin meer in heeft..!!
(ben beetje, klein beetje boos, excuses hiervoor..)Hij heeft al 1 paard verkocht, en die word morgenvroeg gehaald. Een jonge zwarte hengst van 4 jaar.
Die staat al vast, en gaat dus morgen weg..
Nu heeft die man besloten, "Als hij morgen die hengst komt halen, geef die andere drie ook maar mee"
Vandaar dat ik dus gebeld werd, of ik ze per direct wilde kopen, anders gaan ze morgen voor de dood..!!
Deze drie paarden hebben dus nog hoop, want ik ben meteen in aktie gekomen..!
2 merrie's van 5 jaar (onbeleerd onder het zadel, wel voor de kar), en een wat oudere merrie die L heeft gesprongen op een manege.
Het geld is geen probleem, maar wel even kijken (hopen) of we morgenvroeg deze eigenaar kunnen overtuigen dat wij meer betalen voor de paarden dan de opkoper uit Griekenland. Hopelijk gaat hij akkoord, en staan er morgenmiddag 3 nieuwe paarden bij ons op stal..!!
Met een toekomst voor zich, zonder dat ze hutjemutje met z'n alle op een vrachtwagen naar Griekenland gaan
(want de vrachtwagen is al vol, als ze morgen deze paarden opikken). Met als toekomst om in de frikandel te eindigen. Alledrie de paarden zijn recentelijk nagekeken door een DA, gezond verklaard. Ze zijn nog niet veel aan het werk geweest, alleen als 3/4 jarige voor de wagen beleerd. Geen coursen gelopen. Dus niet kapot getraind op jonge leeftijd..De oudere merrie heeft nooit voor de wagen gelopen, maar is zadelmak gemaakt, en gereden door een meisje die er mee gesprongen heeft..Hier is ze dan ook een ster in..
Ik hoop echt dat dit gaat lukken, als die vrachtwagen er morgenvroeg is, en ik ontdek dat er teveel paarden op staan, gaat hij dus echt niet de dam af. Al moet ik mezelf vastketenen aan dat ding..! Dan bel ik direct Dierenbescherming of politie.
Kan hier behoorlijk boos om worden. Helaas is de koop van die hengst al eerder deze week geregeld, en kan ik dus niks meer voor hem doen...Maar die drie merrie's..! Die gaan hopelijk door het oog van de naald.
Uit verhalen van mijn vriendin begrijp ik dat de paarden getransporteerd worden zonder schotten, water of voedsel...
Ik vraag me af of ze de grens overkomen,...heb hier verder geen idee van. Maar het moet nogal verschrikkelijk zijn, als ik moet geloven wat ze vertellen over dit transport..Morgen zal ik het met eigen ogen zien..Foto-reportage komt er zeker...
Als het allemaal lukt, gaan deze paarden uiteindelijk wel weer weg bij ons, maar dan met eerlijke kansen, en met zekerheid op een toekomst als rijpaard recreatief..
Wens me suc-6 morgenvroeg...
Foto's volgen in een nieuw topic..
Liefs Megan..en drie vierbenige kanjers.