Paarden hopelijk gered van groot transport naar Griekenland.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesterlover

Paarden hopelijk gered van groot transport naar Griekenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 00:18

Hallo iedereen..

Vandaag toch zo iets vreemds meegemaakt..!

Ik werd vanavond tegen half 7 gebeld door een vriendin van me..Of ik mischien een leuke draversmerrie wil kopen..
Anders zou ze morgenvroeg op transport gaan naar Griekenland... Verward
Ik snapte er helemaal niks van, transport..?? nu beslissen, want anders gaat ze morgen voor de dood... Boos!
Stond met een brok in m'n keel, verstijft in mijn woonkamer te luisteren naar haar verhaal..

Ze heeft opgehangen om me later weer te bellen, zodat ik kon overleggen met mijn zakenpartner..
Nog voordat ik het nummer ingetoetst had, belde ze me weer..!!

"uhh, megan...niet 1 paard, maar 3..." Mijn hart maakte een sprong..! Ik snapte er werkelijk geen bal van..!
Ik ben erheen gegaan om te praten (met partner in crime), want wilde graag weten hoe het zit..natuurlijk.. Verdrietig
Daar aangekomen hoorde ik het hele verhaal...

Hun hebben een trainingstal voor Dravers, met allemaal paarden van andere mensen. Ze hebben 1 klant, die heeft meer dan 5 paarden bij hun op stal staan..Hij heeft hun in de middag dus gebeld, met de mededeling dat hij morgenvroeg een aantal van zijn paarden ging "opruimen". Waarschijnlijk de paarden die niet hard genoeg kunnen, of waar meneer gewoon geen zin meer in heeft..!! Boos! (ben beetje, klein beetje boos, excuses hiervoor..)

Hij heeft al 1 paard verkocht, en die word morgenvroeg gehaald. Een jonge zwarte hengst van 4 jaar.
Die staat al vast, en gaat dus morgen weg..
Nu heeft die man besloten, "Als hij morgen die hengst komt halen, geef die andere drie ook maar mee"
Vandaar dat ik dus gebeld werd, of ik ze per direct wilde kopen, anders gaan ze morgen voor de dood..!!
Deze drie paarden hebben dus nog hoop, want ik ben meteen in aktie gekomen..!
2 merrie's van 5 jaar (onbeleerd onder het zadel, wel voor de kar), en een wat oudere merrie die L heeft gesprongen op een manege.

Het geld is geen probleem, maar wel even kijken (hopen) of we morgenvroeg deze eigenaar kunnen overtuigen dat wij meer betalen voor de paarden dan de opkoper uit Griekenland. Hopelijk gaat hij akkoord, en staan er morgenmiddag 3 nieuwe paarden bij ons op stal..!!

Met een toekomst voor zich, zonder dat ze hutjemutje met z'n alle op een vrachtwagen naar Griekenland gaan
(want de vrachtwagen is al vol, als ze morgen deze paarden opikken). Met als toekomst om in de frikandel te eindigen. Alledrie de paarden zijn recentelijk nagekeken door een DA, gezond verklaard. Ze zijn nog niet veel aan het werk geweest, alleen als 3/4 jarige voor de wagen beleerd. Geen coursen gelopen. Dus niet kapot getraind op jonge leeftijd..De oudere merrie heeft nooit voor de wagen gelopen, maar is zadelmak gemaakt, en gereden door een meisje die er mee gesprongen heeft..Hier is ze dan ook een ster in..

Ik hoop echt dat dit gaat lukken, als die vrachtwagen er morgenvroeg is, en ik ontdek dat er teveel paarden op staan, gaat hij dus echt niet de dam af. Al moet ik mezelf vastketenen aan dat ding..! Dan bel ik direct Dierenbescherming of politie.

Kan hier behoorlijk boos om worden. Helaas is de koop van die hengst al eerder deze week geregeld, en kan ik dus niks meer voor hem doen...Maar die drie merrie's..! Die gaan hopelijk door het oog van de naald.

Uit verhalen van mijn vriendin begrijp ik dat de paarden getransporteerd worden zonder schotten, water of voedsel...
Ik vraag me af of ze de grens overkomen,...heb hier verder geen idee van. Maar het moet nogal verschrikkelijk zijn, als ik moet geloven wat ze vertellen over dit transport..Morgen zal ik het met eigen ogen zien..Foto-reportage komt er zeker... Knipoog

Als het allemaal lukt, gaan deze paarden uiteindelijk wel weer weg bij ons, maar dan met eerlijke kansen, en met zekerheid op een toekomst als rijpaard recreatief..

Wens me suc-6 morgenvroeg...

Foto's volgen in een nieuw topic..

Liefs Megan..en drie vierbenige kanjers. Ach gut

laura1987

Re: Paarden hopelijk gered van groot transport naar Griekenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:21

Succes,
Ik hoop dat je die man kan overtuigen en jij ze mee naar huis neemt!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:24

Bij de stal vlakbij xxxx?

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 00:37

Ik ga geen namen noemen, geen plaatsen.
Dit wegens prive redenen. Lijkt mee geen strak plan.

Als alles gelukt is, dan laat ik het weten, stel liever geen vragen over eigenaren enz.

Groetjes Megan

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:54

Wat super dat je deze paarden een kans probeert te geven.
Hopelijk lukt het je.
Ik duim morgen voor je.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 00:56

Dankje wel Grietje, ik hoop het echt.. Pling

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:18

als het waar is van die schotten, voedsel en water, kan je best nu, direct de dierenbescherming en politie bellen! dan kunnen die de dieren in beslag nemen en zijn ze allemaal in eens gered!!!!
veel sterkte en ik hoop dat het lukt

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:22

Heel veel succes en laat ons weten hoe het afloopt ik vindt die transporten zo zielig!

VerafjordJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:45

ik ga hard voor je duimen dat het je gaat lukken

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:08

MEt alle respect hoor..maar waarom in hemelsnaam een hele transport naar Griekenland, wat erg veel geld kost, terwijl ze ook naar Belgie of Italie hadden gekund?
Wil niet hiermee zeggen dat het niet waar is hoor war er je gezegd is, maar vind het wat vreemd. De prijzen in Griekeland liggen niet hoger als een eindje verderop, dus waarom dan die extra transportkosten ervoor maken? en hoe weet die vriendin hoeveel de Grieken ervoor geboden hebben?

Afijn, vind het goede zaak hoor dat je ze eventueel wilt kopen, wens je dara ook veel succes mee..

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:12

krak schreef:
als het waar is van die schotten, voedsel en water, kan je best nu, direct de dierenbescherming en politie bellen! dan kunnen die de dieren in beslag nemen en zijn ze allemaal in eens gered!!!!

Ik zou inderdaad zowiezo de dierenbescherming op de hoogte stellen van wat er gaat gebeuren. Heel veel succes!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:16

Mocht die wagen werkelijk zo slecht zijn dan zou ik inderdaad even een melding maken bij de AID (die zijn wettelijk bevoegd de DB niet).

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:16

krak schreef:

JA en dan? als de dierenbescherming ze niet kwijt kan dan worden ze alsnog afgemaakt hoor dat is net zo als bij honden & katten Ach gut

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:20

Vreemd verhaal!

Ben benieuwd hoe het afloopt.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:26

ik ook veel succes

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:26

Idd vreemd verhaal! Zonde van die jonge hengst..
Ben benieuwd wat je voor ze hebt kunnen doen

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:27

_sientje_ schreef:
krak schreef:

JA en dan? als de dierenbescherming ze niet kwijt kan dan worden ze alsnog afgemaakt hoor dat is net zo als bij honden & katten Ach gut

misschien wel dat ze dan alsnog afgemaakt worden, maar het scheelt wel enorm veel stress van het transport voor die dieren.

ts ik hoop dat het lukt allemaal, veel succes.
Laatst bijgewerkt door pastel op 06-11-07 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:28

Kimberley77 schreef:
MEt alle respect hoor..maar waarom in hemelsnaam een hele transport naar Griekenland, wat erg veel geld kost, terwijl ze ook naar Belgie of Italie hadden gekund?
Wil niet hiermee zeggen dat het niet waar is hoor war er je gezegd is, maar vind het wat vreemd. De prijzen in Griekeland liggen niet hoger als een eindje verderop, dus waarom dan die extra transportkosten ervoor maken? en hoe weet die vriendin hoeveel de Grieken ervoor geboden hebben?

Afijn, vind het goede zaak hoor dat je ze eventueel wilt kopen, wens je dara ook veel succes mee..

volgens mij gaan ze naar griekenland voor de manege of gewoon voor op de koers,in griekenland slachten ze niet veel paarden.
de meeste slachtpaarden gaan naar belgie.
ik kom uit het wereldje van de dravers en bij ons gingen ze ook zo af en toe naar griekenland(vooral naar gozo daar rijden ze er mee op de renbaan).de koersen daar gaan een stuk langzamer als hier.
ik zou eerst maar eens uit zoeken of ze wel echt naar de slager gaan,want volgens mij overdrijft je vriendin iets.
maar ik vind het wel een goede zaak hoor,dat jullie tenminste opkomen voor die paarden.waar ze ook heen gaan.
succes groetjes saskia

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:34

Nou idd Knoopje, daarom haalde ik het ook aan. Ik heb vroeger ook tussen de drabvers gezeten en ook al was vroeger alles anders, maar op groot transport helemaal naar Griekenland voor alleen de slager lijkt me wat ver gezocht.
Wat ik me wel kan voorstellen, is dat ze daar eers voor andere 'werkzaamheden' heen gaan en als dat niet voldoet aan de eisen, datz e dan alsnog naar de slacht zullen gaan.

Erg veel succes TS Lachen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:37

ben benieuwd hoe het allemaal afloopt met die paarde., en het is idd welheel erg zielig dat ze drinken/eten hebben en zonder schotten staan. zielig voor de paarden als het zo allemaal moet op transport

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:37

ik hoop ook dat het lukt/ of inmiddels is gelukt...

Suc6

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:41

ik ben benieuwd naar het vervolg...

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 12:06

is heel simpel, die mensen op malta, kopen dravers op uit NE. Die niet hardgenoeg kunnen of gewoon weg moeten.

Mijn vriendin werkt op deze stal, al 11 jaar lang. Ze heeft vaker zulke transporten gezien, en de eigenaren van deze stal, weten ook dondersgoed hoe die paarden vervoerd worden.

Stel dat ze de reis goed doorkomen, dit zonder water voedsel of schotten. Staan de paarden daar op Flats. Verdiepingen..En als ze in NE niet hard genoeg kunnen lopen, waarom zou het in Malta dan anders zijn. De coursen zijn langzamer hoorde ik net..Ok dan nog. Maar vanuit Malta gaan ook een boel paarden weer op transport om wel voor de dood weg te gaan.

Dus als ze om een of andere reden het daar niet goed doen, gaan ze weer op die klote vrachtwagen..
En DIT is wat er gestopt moet worden..! Die transporten..!!

Ze raken mekaar, raken paniekerig...Als de paarden daar nog een goed leven krijgen, waarom zouden ze dan op zo'n vrachtwagen getransporteerd worden? Waarom niet netjes met schotten, water en voedsel. Ze kunnen veel oplopen, raken gewond. En dan word alles daar weer normaal.. Sorry maar geloof daar niet zo in.

Ik neem aan dat ze niks meer hebben aan paarden die wonden hebben, kreupel zijn, mager, bang..klinkt allemaal tegenstrijdig...

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:09

Heel veel succes, zou graag horen hoe het af loopt. Ik hoop dat je de dierenbescherming op de hoogte stelt, ik weet zeker als er mensen zijn die dit verhaal horen en het om paarden gaat die jij beschrijft, dan zijn er vast liefhebbers voor.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:10

maar jesterlover is het nou wel allemaal gelukt dan?heb jij die 3 paarden nog gekocht dan?