Ik zit een beetje met een probleem.. Ik heb sinds 2 weken een eigen paard. Helemaal super leuk natuurlijk, heb er heel lang op moeten wachten. Alleen nu zit ik met het probleem dat het allemaal wat tegen valt. Het rijden gaat opzich goed (ook al probeert hij me soms wat uit) Ben qua paard heel blij met hem.
Maar.
Ik moet álles zelf betalen, ik ben 17 zit nog op de havo en werk nu dus 25 per uur per week om alles te kunnen betalen. Hij staat op een pensionstal en dat kost al 220 euro per maand..
Gevolg; weinig geld over voor mezelf, weinig tijd over door school, werk én paard. Daarnaast heb ik ook nog een redelijk sociaal leven.
Ik begin nu klachten te krijgen van stress, ben vorige week 's nachts wakker geworden en ben een uur lang mijn evenwicht letterlijk kwijt geweest. Kon niet lopen of m'n hoofd normaal bewegen zonder te vallen. Vanmorgen ben ik flauw gevallen en heb ik een soort van koorts-aanval gehad. Had zo'n 10 min lang hele hoge koorts, zelf heel koud maar zweette me kapot ed.
(daarvoor ga ik straks naar de dokter dus daar liever geen commentaar op; ik vertel het gewoon omdat het een beeld geeft van de invloed nu ik het zo druk heb)
Wat vinden jullie nou? Ik was van plan niet te gaan studeren (zit nu in het examenjaar) maar volgend jaar fulltime te werken zodat ik mn paard kan blijven betalen. Ik begin nu spijt te krijgen, ik wil gewoon een leuke hbo opleiding gaan doen en heb het idee dat ik hier niet aan had moeten beginnen. Maar ik ben ook bang om een overhaaste beslissing te nemen door hem nu te verkopen..
Maar studeren moet nú en een eigen paard kan over 10 jaar ook...
Als je dit hebt gelezen reageer dan alsjeblieft, kan overal wat mee.
(en ja ik praat er ook over met familie enz maar jullie weten hoe het is om een eigen paard te hebben en hoe bijzonder dat zeg maar is en begrijpen dan beter mijn ik wil mijn paard houden gevoel