.Vorige week heeft een meisje hier haar voet gebroken omdat iemand anders niet uitkeek en met haar paard recht tegen haar opgaloppeerde (en ze konden niet uitwijken omdat er een hindernis stond).
En mijn oude instructrice heeft tijdens het rijden haar kuit en scheenbeen gebroken gehad doordat een paard wat haar voorbij reed mepte.
En dan ken ik nog een paard een bok gaf maar daarbij heel onhandig met een been tegen het schot aan kwam en daarbij zijn been brak en daardoor moest worden ingeslapen.
Het is sowieso breekweek geloof ik hier, maandag heeft een lesgenootje haar enkel gebroken toen ze van haar pony viel. Echt sneu, de pony verloor ook zijn evenwicht (ze gingen nogal jolig de bocht door) en rolde nog eens over haar heen ook.
Maar wij vinden wel dat je als je samen rijd goed op elkaar moe letten.

Ik ben er toen nog goed vanaf gekomen, had wel een hoefafdruk op mijn been staan en mijn voet had alle kleuren behalve de goede, maar ik had niets gebroken

Ik verging van de pijn, zal ik je vertellen...............

van ik heb die jongen zo vaak helpen opzadelen enzo toen ie kleiner was. Ik vroeg het aan mijn nichtje. Die zei tja hij wil niks meer met paarden te maken hebben omdat zijn moeder vorig jaar is doodgebleven met paardrijden. Tjonge je kan gewoon niet geloven hoe hard die klap aankomt. Ik wist niet eens dat ze dood was! Nadien hoorde ik dat als ze haar tock op gehad zou hebben ze nu nog leefde. Ik heb toen echt een tijdje met angst gereden. Ik rij dus ook nooit of te nimmer zonder tock. dat noem is dus ook zo een dom ongeval had ze haar tock maar opgehad.