Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Paard staat in de zomer 24/7 op het land met uitzondering van extreem slecht weer, is ijzerloos, soms zadelloos, hopelijk in de toekomst ook soms bitloos
. In de winter staat hij alle dagen minimum z'on 8uur op de wei, anders minimum 10uur. Hij heeft in de winter wel een winterdeken en vanaf nu krijgt hij ook een regendeken op (ongevoerd). Maar ik doe ook aan grondwerk. Dus wat ben ik dan als ik in een hokje word gestopt? Een wannebe-natural?
.

Urielle schreef:Ik zit zeker in het normalhokje met ijzers, dekens, zadel met boom, trens (later evt stang en trens), scheren, paard 's nachts op stal...
maar het interesseert me in het geheel niet hoe iemand anders zijn paard denkt het beste te moeten houden. Tot diegene zich gaat bemoeien met mij of denkt mij te moeten bekritiseren, dan kruip ik in het uiterste hoekje van de normalkant en sla van me af
) en er zijn mensen die totaal niet openstaan voor welke andere manier van met paardenomgaan whatsoever en rustig doorraggen. Dat heeft meer te maken met onverdraagzame mensen dan met labeltjes. 
Arabesk schreef:Buiten bokt worden deze termen niet eens gebruikt

kjoetie schreef:ik denk dat het uiteindelijk erg meevalt. Er zijn een aantal mensen die extreem overdreven hun naturalboodschap willen uitdragen (en daarmee een heleboel middenmoters tegen de haren instrijken) en er zijn mensen die totaal niet openstaan voor welke andere manier van met paardenomgaan whatsoever en rustig doorraggen. Dat heeft meer te maken met onverdraagzame mensen dan met labeltjes.
Uiteindelijk is het vooral voor het overzicht denk ik en geeft natural of normal alleen een heel extreem, stereotiepe beeld weer. Maar we weten allemaal waar we het over hebben als we het over natural of normal hebben, in grote lijnen dan, dus daarvoor dienen die labels denk ik. Voor de nuances zou het beter zijn als mensen hun eigen heilige visie eens wat minder sterk naar voren zouden brengen en LUISTEREN naar wat anderen te vertellen hebben, en op basis daarvan een afweging zouden maken of het wat voor hen is of niet. De meeste mensen zitten gezellig in het grote grijze gebied, polariseren heeft dus geen nut. Maar dat is paardenvolk eigen, we zijn eigenwijs
Mijn paard staat straks van 10 tot 5 buiten, krijgt onbeperkt ruwvoer maar ook biks, geen ijzers als het niet nodig is, wel een boomzadel en dressuurrijden, maar ook lekker buiten tuffen en grondwerk, en dubbele lijnenwerk en pessoatuig om te longeren.
Ik pas dus niet in een hokje, mijn kont is te dik
Ben ik het mee eens. (eerste stuk hé
)
).
[***] schreef:Wat vinden jullie?
). Dat kun je heel vervelend vinden, maar zo werkt het op internet blijkbaar.
. Ik weet dat ik naar mijn paard kijk en hem geef wat hem het gelukkigst maakt. Daar kan iemand over vallen, maar ja, diegene kent over het algemeen mijn paard niet, he (en mij ook niet trouwens).
Nadya schreef:Ik denk idd dat al die benamingen of 'hokjes' er zijn om sneller te zien of iemand met jou ongeveer op dezelfde lijn zit.
ook in het dagelijkse leven gaat het zo.

[***] schreef:En ja, wat met al die mensen die vinden dat ze niet in een bepaald hokje horen?
bbje schreef:Nou dan ben ik zeker geen mens?? Ik kijk hoe iemand is en of mij dat bevalt.
of je je dat nou bewust bent of niet.