Chico verkopen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chicolover

Chico verkopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 22:02

Hallo,
Fijn dat je mijn topic hebt aangeklikt.

Ik ben sinds kort erg aan het twijfelen om mijn allerliefste pony Chico te verkopen. Ik heb Chico gekocht toen ik ongeveer 10,5 jaar was. Chico is een geweldige pony voor mij: Lekker eigenwijs, lief, schattig, mooi, knuffelbaar, energiek. Maar 1 ding zit mij verschrikkelijk dwars: haar grootte. Aangezien ik erg ben gegroeid, kan ik sinds een half jaar niet meer op Chico rijden. Sindsdien heb ik haar gelongeerd en stukjes met haar gelopen. Soms een buurmeisje erop gezet, dat vond ze geweldig! Maar met stukjes lopen en longeren doe ik haar geen plezier meer. Ze vindt het nog steeds leuk als er iemand op haar rijdt, maar de vader van mijn buurmeisje wil niet meer dat ze op Chico rijdt (aangezien ze dan niet meer op haar eigen pony zal rijden). De laatste tijd ga ik wel eens met haar naar een bos in de buurt, maar daar heeft ze het nu ook wel mee gehad. Ze moet afleiding hebben, en die kan ik haar niet meer bieden. Er zit er maar 1 ding op: Verkopen. Alleen de gedachte aan dat ik haar niet meer zie maakt me al aan het huilen. Maar ik mag niet egoïstisch zijn. Ik moet met mijn ouders gaan praten over het verkopen van haar. Ik vind het heel moeilijk.
Ik heb sinds februari een verzorgpaard, Dagmar. Heel fijn en leuk allemaal, maar er is totaal geen klik. Rijden op Dagmar doe ik al een tijd niet meer voor mijn plezier, meer als plicht. Maar ik vind het ondankbaar om het op te geven. In het diepste van mijn hart wil ik gewoon Chico verkopen aan mensen die haar alle liefde en aandacht kunnen en willen geven, stoppen met Dagmar te verzorgen en zelf een mooie Haflinger te kopen om op te rijden. Dit lijkt mij ideaal, maar ik weet nu al dat mijn hart zal breken op het moment dat Chico in een trailer naar haar nieuwe tehuis wordt gereden. Ik zit hier keihard te huilen. Het lucht wel op. Sorry, ik denk niet dat dit verhaal ergens op lijkt, maar ik moest het gewoon even van me afschrijven.
Groetjes,
Maryse.

Zie mijn profiel voor foto's van Chico. Weet je iemand die een geweldig lieve c-pony zoekt? Zeg het maar, want dit kan niet langer.

xDaPhNex

Re: Chico verkopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:07

Ik weet hoe je je voelt meid... Ik werd ook te groot voor mijn pony en waarschijnlijk zijn er nog veel meer bokkers die weleens een pony hebben moeten verkopen, omdat ze te groot werden.

Wat je natuurlijk kan afspreken met de nieuwe eigenaren is dat je haar gewoon mag komen opzoeken! Stop lekker met dat verzorgpaard, als je er geen plezier aan beleeft...
Vinden je ouders het een goed idee om een haflingertje voor je aan te schaffen??

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 22:09

xDaPhNex schreef:
Ik weet hoe je je voelt meid... Ik werd ook te groot voor mijn pony en waarschijnlijk zijn er nog veel meer bokkers die weleens een pony hebben moeten verkopen, omdat ze te groot werden.

Wat je natuurlijk kan afspreken met de nieuwe eigenaren is dat je haar gewoon mag komen opzoeken! Stop lekker met dat verzorgpaard, als je er geen plezier aan beleeft...
Vinden je ouders het een goed idee om een haflingertje voor je aan te schaffen??

Ja, die vinden Haflingers en Fjorden helemaal geweldig! Haha!
Ik ga Chico sowieso niet verkopen aan mensen die niet willen dat ik haar opzoek, dat vind ik vreemd. Als ik Chic verkoop, dan kom ik haar zeker opzoeken!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:11

Het moment van afscheid nemen zal vreselijk moeilijk zijn, maar je weet al heel goed dat het voor Chico zal betekenen dat haar leven leuker wordt. En een nieuw baasje vindt het misschien helemaal niet zo heel erg dat jij staat te blèren als een klein kind als ze je pony meenemen. Je bent zelf ook beter af als je weer verder kunt, met een pony/paard waarmee je weer verder kunt groeien.

Ik wil nog wel even kwijt trouwens dat ik het bijzonder dapper en verstandig van je vindt dat je onder ogen hebt gezien dat je te groot bent. Er zijn halve volksstammen die te lang denken "het gaat nog wel". Chico mag zich zeer gelukkig prijzen!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:13

toen ik te groot werd voor mijn C pony heb ik hem laten beleren voor de wagen en heb ik mijn koetsiersbewijs gehaald. Dat was echt heel leuk om te doen. Het ging heel goed, en we hebben daarna nog minstens 10 jaar veel plezier met elkaar gehad.

Je moet het natuurlijk zelf beslissen, maar te groot voor je pony hoeft niet persé het einde te betekenen.
sterkte!

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 22:18

delerium schreef:
Er zijn halve volksstammen die te lang denken "het gaat nog wel". Chico mag zich zeer gelukkig prijzen!

Dat is inderdaad zo. Iedereen in mijn omgeving zegt dat ik echt nog wel op Chico kan rijden. Die mensen rijden nog op een b-pony van hun kind. Dit zijn dus volwassen mannen die niet zo licht zijn. Dat kan je toch niet maken? Als ik op Chico rijd ontspant ze totaal niet en zet ze haar rug vast. Met een klein kind erop heeft ze veel plezier en ontspant ze zich wel.

juval schreef:
toen ik te groot werd voor mijn C pony heb ik hem laten beleren voor de wagen en heb ik mijn koetsiersbewijs gehaald. Dat was echt heel leuk om te doen. Het ging heel goed, en we hebben daarna nog minstens 10 jaar veel plezier met elkaar gehad.

Ik heb inderdaad ook overwogen om haar voor de wagen te spannen, maar ik heb niet zoveel geld te besteden, en bovendien niet echt goede kennis en genoeg tijd.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:24

Dapper hoor!! Ik heb het geluk gehad dat mijn "oude" pony's (2 stuks) nog bereden konden worden door mn nichtjes, dus ik heb deze keuze gelukkig nooit moeten maken. Ze genieten nu van hun heeeele oude dag bij opa in de "tuin".

Heb je al eens een briefje of iets dergelijks opgehangen voor een verzorgster, of iemand die zou willen leasen?

Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte als het moment daar is!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:25

Heb je er wel eens aan gedacht om Chico te laten leasen door een lief klein meisje? Jij kan dan de eigenaar blijven en nent eindverantwoordelijk voor keuze's/beslissingen maar zo sla je wel een paar vliegen in 1 klap:

* Chico blijft van jou, dus geen definitief afscheid.
* Chico wordt weer bereden en krijgt veel aandacht/afleiding.
* Je kunt er een ( kleine) vergoeding voor vragen!
* Je geeft een nieuwe/jonge/beginnende ruiter een super mooie kans/ervaring

Dat lijkt mij de ideale oplossing voor je
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 17-10-07 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 22:27

Britty schreef:
Heb je al eens een briefje of iets dergelijks opgehangen voor een verzorgster, of iemand die zou willen leasen?

Dat kan wel, maar ik heb dan zelf niks zeg maar. Wij hebben niet genoeg ruimte om een extra paard/pony te houden. Anders had ik Chico wel gehouden en inderdaad iemand haar laten verzorgen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:29

Wat mensen bij ons op de manege hebben gedaan is hun pony ook een soort van in de leas. Beetje hetzelfde als hier, alleen staat de pony nu niet meer op de manege maar bij de leasers. Ze zijn nog wel steeds eigenaar en pony staat op hun naam. Maar er is een contract opgesteld met afspraken. Dus ookal is de pony niet meer bij hun, toch blijft hij wel van hun.

Jongste dochter zelf heeft nu een andere pony die beter bij haar past, en is er helemaal blij mee. Knipoog

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:39

Ja kijk, dat wat Loud zegt bedoel ik dus ook Ja . Daarbij ben ik "op zoek" voor mensen die een pony willen leasen en die wonen in Nunspeet dus dat is ook nog niet eens zo gek ver bij jou vandaan zodat je nog regelmatig bij Chico langs zou kunnen. Pling

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:52

Heb je niet een nichtje die op je pony kan rijden?

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 11:51

MSQuincyTE schreef:
Heb je niet een nichtje die op je pony kan rijden?

Nee, alleen maar ''grote'' nichten van boven de 20 Nagelbijten / Gniffelen

Maar even voor iedereen: Ik wil zelf graag verder met een nieuwe pony. Niet dat ik Chico houd en iemand anders op haar laat rijden/verzorgen en dan zelf niks heb zeg maar.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:54

Lous schreef:
Wat mensen bij ons op de manege hebben gedaan is hun pony ook een soort van in de leas. Beetje hetzelfde als hier, alleen staat de pony nu niet meer op de manege maar bij de leasers. Ze zijn nog wel steeds eigenaar en pony staat op hun naam. Maar er is een contract opgesteld met afspraken. Dus ookal is de pony niet meer bij hun, toch blijft hij wel van hun.

Jongste dochter zelf heeft nu een andere pony die beter bij haar past, en is er helemaal blij mee. Knipoog

Maarre wat vind je hiervan dan?? Knipoog

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:08

Ja, je zou inderdaad je pony kunnen verleasen.
Maar als je haar liever wilt verkopen kan dat natuurlijk ook.
Chico lijkt me een leuke pony en als je even goed doorzoekt vind je vast een heel leuk nieuw thuis voor haar. En huilen maakt dan vast niet uit!! Jij vind dat toch ook niet erg als je een pony koopt?

Waarschijnlijk kan je ook wat regelen met de nieuwe eigenaren, zodat je eens bij haar langs kan gaan!

Ik weet in ieder geval dat ze het vast heel goed bij je heeft gehad!

Succes ermee!
xx

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:12

Wil je Chico verkopen aan een manege?
Ik weet wel een leuke stal die nog een goede lieve pony zoeken... Komt er dagelijks uit, gaat dan regelmatig los en in de stapmolen.

Ik weet dat veel mensen hun paard liever niet aan een manege verkopen maar die dieren hebben het daar echt goed hoor.
PB me maar als je het wat vindt.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:17

Meid ik kan me levendig voorstellen dat je dit dwarszit.
Ik vind het wel zeer dapper van je dat je dat zelf inziet.

Ik ben zelf op zoek naar een C-pony voor mijn dochter.
Het heeft geen haast maar als ik de juiste pony tegen kom, kan en wil ik die een goed huis bieden.
Als het je aanspreekt stuur me dan even een PM.
Misschien komen we er wel uit en Dalfsen is zo ver weg niet voor mij Knipoog

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:17

het is een lastige maar dappere beslissing.

ik kan me voorstellen dat je hem niet wilt verleasen. het zou het mooiste zijn als je geld over hebt voor een ander paard.

maar je zult waarschijnlijk je pony moeten verkopen om een haflinger te kopen.
Laatst bijgewerkt door Joltsje op 18-10-07 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:19

Hoe groot en hoe zwaar ben jij? Je kunt voorlopig nog wel even op Chico rijden hoor, kan hij best aan....voor het plaatje is het minder mooi, maar daar moet je lak aan hebben (en iedereen die het daar over heeft).

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:26

chicolover schreef:
Nee, alleen maar ''grote'' nichten van boven de 20 Nagelbijten / Gniffelen

Maar even voor iedereen: Ik wil zelf graag verder met een nieuwe pony. Niet dat ik Chico houd en iemand anders op haar laat rijden/verzorgen en dan zelf niks heb zeg maar.

Wel jammer, maar ik begrijp je wel dat je dan zelf wel weer een nieuw paard wil kopen waar je zelf dan op wilt gaan rijden

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 20:31

Cassidy schreef:
Hoe groot en hoe zwaar ben jij? Je kunt voorlopig nog wel even op Chico rijden hoor, kan hij best aan....voor het plaatje is het minder mooi, maar daar moet je lak aan hebben (en iedereen die het daar over heeft).

Ik ben tegen de 1.70m aan en weeg ong. 60 kg (schaam Bloos). Als ik op Chico een stukje ga stappen of draven, dan gooit ze haar hoofd omhoog en zet haar rug vast. Volgens mij heeft ze daar echt moeite mee. Als er een klein meisje op zit, is ze helemaal blij! Ze vindt het super als ze bereden wordt, maar niet door een te zwaar gewicht. Chico lijkt een sober ras die nog aardig wat kan dragen, maar er zit veel Welsh in (veel mensen denken nl. dat ze mijn nog prima kan houden).

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:32

Ach meid afscheid nemen van je pony is niet altijd leuk. Ach gut Maar neem gewoon de tijd om een heel goed baasje te vinden voor je lieve schat! Doe niks overhaast. Geniet nog lekker veel van je pony! Heb je een goed adres gevonden spreek dan af dat je hem wil bezoeken. Menig eigenaar kan dat alleen maar leuk vinden lijkt me! En ga dan in alle rust op zoek naar je droompaardje waar je mee verder kan! Succes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:30

TAO --> YRT.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:35

kan je niet gaan mennen of vrijheidsdressuur gaan doen of haar verhuren aan een meisje voor een paar dagen in de week?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:39

Afscheid nemen is niet leuk, maar ik vind je super dapper!
Wij hebben voor onze dochter een paar maanden terug een c-pony van 16 gekocht van een meisje van 13. Die was ook zo vreselijk verdrietig toen we haar kwamen halen.... Voor mij wel een teken dat ze echt om die pony gaf, en dat vond ik goed om te weten! Mijn dochter is diep gelukkig met de pony en de pony blij met de aandacht die ze nu weer krijgt. Zoek een lief baasje en hou voor ogen dat je pony het goed gaat krijgen. Moeilijk ik weet het.. Succes Knipoog