Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

xDaPhNex schreef:Ik weet hoe je je voelt meid... Ik werd ook te groot voor mijn pony en waarschijnlijk zijn er nog veel meer bokkers die weleens een pony hebben moeten verkopen, omdat ze te groot werden.
Wat je natuurlijk kan afspreken met de nieuwe eigenaren is dat je haar gewoon mag komen opzoeken! Stop lekker met dat verzorgpaard, als je er geen plezier aan beleeft...
Vinden je ouders het een goed idee om een haflingertje voor je aan te schaffen??

delerium schreef:Er zijn halve volksstammen die te lang denken "het gaat nog wel". Chico mag zich zeer gelukkig prijzen!
juval schreef:toen ik te groot werd voor mijn C pony heb ik hem laten beleren voor de wagen en heb ik mijn koetsiersbewijs gehaald. Dat was echt heel leuk om te doen. Het ging heel goed, en we hebben daarna nog minstens 10 jaar veel plezier met elkaar gehad.

Britty schreef:Heb je al eens een briefje of iets dergelijks opgehangen voor een verzorgster, of iemand die zou willen leasen?
. Daarbij ben ik "op zoek" voor mensen die een pony willen leasen en die wonen in Nunspeet dus dat is ook nog niet eens zo gek ver bij jou vandaan zodat je nog regelmatig bij Chico langs zou kunnen.

MSQuincyTE schreef:Heb je niet een nichtje die op je pony kan rijden?

Lous schreef:Wat mensen bij ons op de manege hebben gedaan is hun pony ook een soort van in de leas. Beetje hetzelfde als hier, alleen staat de pony nu niet meer op de manege maar bij de leasers. Ze zijn nog wel steeds eigenaar en pony staat op hun naam. Maar er is een contract opgesteld met afspraken. Dus ookal is de pony niet meer bij hun, toch blijft hij wel van hun.
Jongste dochter zelf heeft nu een andere pony die beter bij haar past, en is er helemaal blij mee.

chicolover schreef:Nee, alleen maar ''grote'' nichten van boven de 20
Maar even voor iedereen: Ik wil zelf graag verder met een nieuwe pony. Niet dat ik Chico houd en iemand anders op haar laat rijden/verzorgen en dan zelf niks heb zeg maar.

Cassidy schreef:Hoe groot en hoe zwaar ben jij? Je kunt voorlopig nog wel even op Chico rijden hoor, kan hij best aan....voor het plaatje is het minder mooi, maar daar moet je lak aan hebben (en iedereen die het daar over heeft).
). Als ik op Chico een stukje ga stappen of draven, dan gooit ze haar hoofd omhoog en zet haar rug vast. Volgens mij heeft ze daar echt moeite mee. Als er een klein meisje op zit, is ze helemaal blij! Ze vindt het super als ze bereden wordt, maar niet door een te zwaar gewicht. Chico lijkt een sober ras die nog aardig wat kan dragen, maar er zit veel Welsh in (veel mensen denken nl. dat ze mijn nog prima kan houden).
Maar neem gewoon de tijd om een heel goed baasje te vinden voor je lieve schat! Doe niks overhaast. Geniet nog lekker veel van je pony! Heb je een goed adres gevonden spreek dan af dat je hem wil bezoeken. Menig eigenaar kan dat alleen maar leuk vinden lijkt me! En ga dan in alle rust op zoek naar je droompaardje waar je mee verder kan! Succes