Hartstilstand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hen3

Hartstilstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 10:33

Hallo allemaal
Een vriend van mij zat gisteren met rotjes te gooien bij zijn buren die een manege hebben. Het paard schrok van het rotje en na 10 seconden is het dood neergevallen. Ik kon het me al moeilijk voorstellen dat het door het rotje kwam maar nou kwam er ook nog bij dat het paard hart en longproblemen had en 25 jaar oud was. De eigenaar wil er 8.000 euro voor hebben. Wat vinden jullie van deze geschiedenis. Ik kan me haast niet voorstellen dat het door het rotje komt.

Brand los

Anoniem

Re: Hartstilstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:34

Het enige wat ik kan zeggen dat je vriend een eikel is..wie gooit er nu rotjes bij dieren in de buurt?
Ik hoop dat je vriend moet dokken...illegaal nu rotjes gooien en dat bij dieren Misselijk

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:35

mischien niet door het rotje alleen.
maar door de andere dingen die hij al had, is het rotje mischien te veel geworden

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:35

Ik denk..dat het rotje net de doorslag gaf, dat hij zich letterlijk is doodgeschrokken. zulke dingen heb ik wel vaker gehoord. Maar dan als nog snap ik zowiezo niet dat je met rotjes naar de buren met een manege gaat goooien..Maar goed..Is hij verzekerd? Is het paard verzekerd?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:36

Dan vraag ik mij direct af wat bezielt je om rotjes naar paarden te gooien (althans rotjes te gooien in de buurt van paarden)! Terecht dat de eigenaar een schade vergoeding vraagt, maar ik weet niet of 8.000 euro een beetje overdreven is?! Maar dat hangt natuurlijk van het soort paard af.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:36

Ik denk inderdaad dat het dier zich gewoon letterlijk doodgeschrokken is.

Ik snap die vriend van jou echt niet, hoe kan iemand nou zo gek in zijn hoofd zijn om rotjes bij dieren te gooien.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:38

Even een vraag: het is toch zo dat je minimaal 25 posts moet hebben om een topic te openen? Of vergis ik mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:39

je vergist je...zie help

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:39

Ik kan me niet voorstellen dat jij je vriend nog wilt beschermen. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om met rotjes te gaan smijten, is hij wel goed snik? Wat mij betreft mag de Manegeeigenaar 100.000 Euro voor dat paard vragen. Misschien zal dat je vriend leren dat hij in het vervolg niet meer van die achterlijke dingen moet doen. Vioor hetzelfde geld zit er een ruiter op en vliegt het paard er vandoor, tegen een vrachtwagen aan en is het niet alleen het paard wat komt te overlijden, maar een mens!

De straf kan in mijn ogen niet hoog genoeg zijn. Al zal hij de rest van zijn leven moeten dokken....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:42

Welke gek gaat er nu ook rotjes naar paarden gooien?! En ik hoop dat hij flink wat moet gaan betalen, dan leert hij er misschien iets van..

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:43

Is hij wel helemaal in orde ofzo?
Laat hem maar dokken, eigen schuld.

Anoniem

idd cassidy, goed gezegt, sluit ik me echt helemaal bij aan.

OneDesire

Cassidy schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat jij je vriend nog wilt beschermen. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om met rotjes te gaan smijten, is hij wel goed snik? Wat mij betreft mag de Manegeeigenaar 100.000 Euro voor dat paard vragen. Misschien zal dat je vriend leren dat hij in het vervolg niet meer van die achterlijke dingen moet doen. Vioor hetzelfde geld zit er een ruiter op en vliegt het paard er vandoor, tegen een vrachtwagen aan en is het niet alleen het paard wat komt te overlijden, maar een mens!

De straf kan in mijn ogen niet hoog genoeg zijn. Al zal hij de rest van zijn leven moeten dokken....

Ik ben het hier volledig mee eens.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:46

ten 1e wat een eikel die vriend van je.....

ten 2e groot gelijk dat ie het paard moet vergoeden...

ten 3e had ik bij de politie aangifte gedaan.....

juist door het rotje kan zon paard zich toch dood schrikken,als hij hartproblemen heeft....lijkt mij....

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:47

Of een paard nu wel of niet een hartprobleem heeft, als je in de buurt van een dier rotjes gaat gooien loop je het risico dat het fout afloopt. Niet zo'n slimme actie dus. Het lijkt me logisch dat hij voor zijn daden moet boeten en hopelijk zal hij voortaan zijn hersens gebruiken.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:50

Als mijn vriend het in zijn bolle hersens zou halen om een rotje naar dieren te gooien, trapte ik hem zowiezo buiten, en zou ik al helemaal niet proberen om de kosten wat onderuit te halen door hier op bokt te posten. Op bokt zitten alleen maar paarden liefhebbers, die allemaal een bloed hekel hebben aan mensen die dit soort stuipen uithalen.
Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat A- je vriend dit gedaan heeft, en B- dat jij hier dan ook nog hulp om vraagt.
Indien het wel echt gebeurt is, verdient je vriend geen hulp, maar de eigenaren van het paard.
Wat gaat er in je kop om als je dit soort dingen doet.
Volgens mij wil jij gewoon aandacht ?

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:51

inderdaad die vriend van je is het woord vriend niet waar als hij zich zo gedraagt. ONVERANTWOORDELIJK

Hen3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 10:51

Ja idd maar 8.000 euro vindt ik wel veel

Ceres_oliesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:52

wat een Kl*****tt.. je bent ook niet goed wijs wie hier nou rotjes gooit bij dieren, je weet toch dieren en vuurwerk zijn vaa kde grootste vijanden. voglens mij is dit ook aandacht. git

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:53

dat is dan een mooie wijze les. Het is al niet normaal om nu al met rotjes te gooien laat staan in de buurt van beesten .Zo'n vriend krijgt nooit mijn verdediging. En wie zegt niet dat het paardje dat bedrag niet waard is. Laten we het eens hebben over emotionele waarde.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:54

Ik hoop dat hij mag betalen. En dat er nog een aardige boete overheen komt wegens illegaal vuurwerk afsteken ook.
8.000 vind(zonder t) ik een schijntje, ik hoop dat er nog wat bovenop komt.

Praat je nog met hem?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:54

Hen3 schreef:
Ja idd maar 8.000 euro vindt ik wel veel

Dan ben maar blij dat het geen duur wedstrijdpaard was, dan was hij tonnen kwijt geweest Nagelbijten / Gniffelen

Jetje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:01

Het kan toeval zijn maar ik kreeg gisteravond een smsje van mijn nichtje dat het paard van haar zusje (ook mijn nichtje dus) die avond een dodelijke hartaanval heeft gekregen door vuurwerk. Dit is wel voor de ogen van haar en haar jonge kinderen gebeurd!
Ik denk dat de gooier een veel hogere straf verdient dan € 8000,-!!!! Doe er ook maar een flinke taakstraf bij. Diegene is niet goed bij zijn hoofd.
'Leuk' voor die kinderen dat ze dit altijd bij zal blijven, en voor mijn nichtje die nog heel veel plezier van het paard had.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:04

Ts wat heb jij een dieptrieste vriend,die manege eigenaar moet maar vragen €8000 is een schijntje!
wat een loser zeg

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:11

git schreef:
Als mijn vriend het in zijn bolle hersens zou halen om een rotje naar dieren te gooien, trapte ik hem zowiezo buiten, en zou ik al helemaal niet proberen om de kosten wat onderuit te halen door hier op bokt te posten. Op bokt zitten alleen maar paarden liefhebbers, die allemaal een bloed hekel hebben aan mensen die dit soort stuipen uithalen.
Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat A- je vriend dit gedaan heeft, en B- dat jij hier dan ook nog hulp om vraagt.
Indien het wel echt gebeurt is, verdient je vriend geen hulp, maar de eigenaren van het paard.
Wat gaat er in je kop om als je dit soort dingen doet.
Volgens mij wil jij gewoon aandacht ?

Dat idee begin ik ook te krijgen. Er reageren een aantal mensen, die niet zo lang na elkaar geregistreerd zijn. Heb dus zo'n vermoeden dat dit topic alleen maar geopend is om de boel op te n.....n