Maar is het dan ook niet belangrijk om goeie huisvesting voor je paard te kiezen, daar bedoel ik geen stal mee van 400 euro stallings geld, of een stal waar er van alles op en aan is voor de ruiter , maar niet aan het paard is gedacht, zoals b.v weidegang ook in de winter.
Ik zelf vind dat een paard voldoende naar buiten moet en geen uurtje van stal om te rijden en dan weer terug gezet, wat eigenlijk heel vaak gebeurd!!
Ook weet ik dat het niet voor iedereen mogelijk is om zo`n stal te vinden , omdat er steeds minder plek gaat komen hier in ned, maar is het dan niet de taak van de mensen die stalling aan bieden om b.v wat minder paarden te stallen en b.v wat meer ruimte buiten te maken of uitloop stallen te plaatsen?? dan maar wat minder inkomsten , maar het gaat toch om het dier toch??
Ik ben zelf in het voordeel dat mijn paarden aan huis staan, maar toen dat nog niet het geval was, stonden mijn paarden gestalt waar ze overdag buiten kwamen en in de zomer dag en nacht .
Dus ben eigenlijk heel benieuwd wat de mensen hier er van vinden, vele zullen het met me eens zijn, ook de mensen die op een stal staan zonder weidegang, maar is het aan hen dan niet de taak om wel zo`n stal te zoeken voor hun paard??
Of met de eigenaar van die stal b.v een oplossing te zoeken om ruimte te maken zodat die paarden hun stal uit kunnen !!!
Het gaat ook om de gezondheid van de paarden natuurlijk, denk dat paarden die genoeg beweging krijgen , dat dei minder vaak blessures oplopen en zeker ook een stuk gezonder tussen hun oren zijn , hoe lief de baas er ook voor is, een paard is niet gemaakt om in een kastje te zetten toch??
Zo zie ik een stal hoor een grote kast waar je je kont niet kan keren
Bij mij staan ze alleen bij extreem slecht weer in de kast en dan voel ik me al zwaar schuldig
Hebben andere dat ook??