Pennymeisjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:56

Ik ben er zelf niet zozeer eentje (hoewel ik vroeger het blad Penny las, en ik op een manege rijd) maar ik vraag me af wat er hier op bokt is tegen de Penny meisjes.
Die kinderen lezen gewoon een blad, en leren daar dingen van, die misschien niet altijd goed uitpakken.
Ik lees vaak, hoe bedoel je Penny?.
Dit kan heel vervelend zijn voor het desbetreffend kind.
Misschien is er iets op tegen, maar ik vind het heel beledigend als er zoiets gezegd wordt.
Ik voel me echter niet aangevallen, maar ik ken genoeg kinderen die gestopt zijn met bokt, omdat ze het niet leuk vonden dat er zo tegen ze gepraat werd.

Wat is er toch mis met deze wereld?.

Sorry als het hier verkeerd staat, als het hier niet goed staat, wilt iemand even temmen?

Malou_Fenja

Re: Pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:06

Het gaat niet om het blad penny, maar om hoe de mensen/kinderen zich gedragen op bokt. Het is idd zo dat er heel snel penny geroepen wordt. Iemand die zich 'penny'gedraagd zit de hele tijd op te scheppen over de getemde paarden van hem of haar. Het wordt soms ook gezegd als iemand een topic maakt met een vraag van bijv : ''Welke kleur strikjes passen het beste in de manen van mijn zwarte arabier hengst?'' Dat is gewoon een topic wat vaak niet serieus bedoeld is maar gewoon om een beetje te stoken enzo...
Dat soort mensen worden penny genoemd, of ze nou het blad lezen of niet. Het blad staat er helemaal buiten, ik heb het blad ook gelezen en ik moet zeggen dat er best wat nuttige dingen in staan en ik heb er ook zeker wat van geleerd, de naam zal vast wel van het blad afkomstig zijn en de reden daarvan zou ik ook echt niet weten.
Er is dus niks mis met het blad maar met het feit dat er mensen zijn die van die pennytopics en reacties plaatsen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:11

Ik kan me hier écht aan irriteren. Koe
Oké, als ze hier dan van die onzin topics gaan openen enzv. maar heel vaak is dit niet het geval.
Die kinderen moet gewoon leren dat dat niet de echte wereld is maar een droomwereldje.
Ze leren dat allemaal van dat blad.

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:17

Ik ben absoluut niet tegen pennymeisjes al is de definitie van het woord pennymeisje die ik hier op bokt vaak tegen kom anders dan dat ik zelf dacht dat het is.

Hier staat vaak dat pennymeisjes vaak dingen verzinnen dat ze een stal vol arabieren etc hebben

Voor mij is een pennymeisje iemand die iedere week met haar cap op haar hoofd naar de manege fietst en lekker gaat paardrijden. en daar het liefste schattige strikjes in de manen maakt... en ga zo maar door. Lachen en vol overgave praat over paarden en pony's.

In mijn opzicht is een pennymeisje zijn heel onschuldig en leuk zoals het hoort maar hier op bokt worden pennymeisjes omschreven als 'leugenaars'

Als mensen dingen verzinnen zijn het indd gewoon leugenaars/fantasten maar in mijn opzicht is een pennymeisje heel wat anders!

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:46

Malou_Fenja schreef:
Het gaat niet om het blad penny, maar om hoe de mensen/kinderen zich gedragen op bokt. Het is idd zo dat er heel snel penny geroepen wordt. Iemand die zich 'penny'gedraagd zit de hele tijd op te scheppen over de getemde paarden van hem of haar. Het wordt soms ook gezegd als iemand een topic maakt met een vraag van bijv : ''Welke kleur strikjes passen het beste in de manen van mijn zwarte arabier hengst?'' Dat is gewoon een topic wat vaak niet serieus bedoeld is maar gewoon om een beetje te stoken enzo...
Dat soort mensen worden penny genoemd, of ze nou het blad lezen of niet. Het blad staat er helemaal buiten, ik heb het blad ook gelezen en ik moet zeggen dat er best wat nuttige dingen in staan en ik heb er ook zeker wat van geleerd, de naam zal vast wel van het blad afkomstig zijn en de reden daarvan zou ik ook echt niet weten.
Er is dus niks mis met het blad maar met het feit dat er mensen zijn die van die pennytopics en reacties plaatsen.

ga ik mee akkoord Clown

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:50

de definitie van Lein87 vind ik helemaal correct! dat zijn pennymeisjes. maar hier op bokt hebben ze het inderdaad over een ander soort pennymeisje. en dat heeft Malou_Fenja helemaal duidelijk neergezet!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:10

Malou_Fenja schreef:
''Welke kleur strikjes passen het beste in de manen van mijn zwarte arabier hengst?''

Roze, duh Nors opkijken

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:17

gollempje schreef:
de definitie van Lein87 vind ik helemaal correct! dat zijn pennymeisjes. maar hier op bokt hebben ze het inderdaad over een ander soort pennymeisje. en dat heeft Malou_Fenja helemaal duidelijk neergezet!

Precies.

Maar ook wordt de Penny opmerking tegen (jong)volwassenen gebruikt als een bokker vindt dat die persoon te betuttelend is enzo.
Zo heb ik die reactie ook gehad (22 jr). Ik had verteld dat ik de meiden (tussen de 10 en 15) die bij mij in de bak rijden verplicht met cap te rijden, kreeg ik ook van die reacties van 'Penny'. Dan denk ik: als je dat vindt, druk je dan GOED uit, maar ga niet de Penny en de 'Pennymeisjes' zo becommentariëren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:19

Judje schreef:
gollempje schreef:

Precies.

Maar ook wordt de Penny opmerking tegen (jong)volwassenen gebruikt als een bokker vindt dat die persoon te betuttelend is enzo.
Zo heb ik die reactie ook gehad (22 jr). Ik had verteld dat ik de meiden (tussen de 10 en 15) die bij mij in de bak rijden verplicht met cap te rijden, kreeg ik ook van die reacties van 'Penny'. Dan denk ik: als je dat vindt, druk je dan GOED uit, maar ga niet de Penny en de 'Pennymeisjes' zo becommentariëren.

Helemaal gelijk ! Ik lsuit me erbij aan Tong uitsteken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:58

Dat weet ik ook wel, maar het gaat erom dat er wel heel snel een stempel op iemand zijn hoofd wordt gezet met Penny erop.
Dat vind ik behoorlijk storend, maargoed, hier gaat een slotje op Lachen

__Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:51

Malou_Fenja schreef:

helemaal mee eens Knipoog

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:08

peaches_ schreef:
Dat weet ik ook wel, maar het gaat erom dat er wel heel snel een stempel op iemand zijn hoofd wordt gezet met Penny erop.
Dat vind ik behoorlijk storend, maargoed, hier gaat een slotje op Lachen

ik kan nu niet uit je beginpost opmaken wat je met dit topic wilt en wat voor antwoorden je dan verwacht op zo'n vraag...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:10

IcePrincess schreef:
Malou_Fenja schreef:
''Welke kleur strikjes passen het beste in de manen van mijn zwarte arabier hengst?''

Roze, duh Nors opkijken

Pimpelpaars met gouden stippen is weer helemaal terug van weggeweest.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:33

leuk toch zo'n kind met die pony's als ze een ander er maar niet mee lastig vallen... en tja niet iedereen heeft een pony! ik wil ook al van kleins af aan een paard, maar dat kan ook niet al komt er wel een, ooit...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:21

RUI-->PP

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:06

Lein87 schreef:
Ik ben absoluut niet tegen pennymeisjes al is de definitie van het woord pennymeisje die ik hier op bokt vaak tegen kom anders dan dat ik zelf dacht dat het is.

Hier staat vaak dat pennymeisjes vaak dingen verzinnen dat ze een stal vol arabieren etc hebben

Voor mij is een pennymeisje iemand die iedere week met haar cap op haar hoofd naar de manege fietst en lekker gaat paardrijden. en daar het liefste schattige strikjes in de manen maakt... en ga zo maar door. Lachen en vol overgave praat over paarden en pony's.

In mijn opzicht is een pennymeisje zijn heel onschuldig en leuk zoals het hoort maar hier op bokt worden pennymeisjes omschreven als 'leugenaars'

Als mensen dingen verzinnen zijn het indd gewoon leugenaars/fantasten maar in mijn opzicht is een pennymeisje heel wat anders!

Heb ook een tijdje met mijn cap op mijn hoofd naar de manege gefietst ik ben een keer met cap lelijk gevallen (omddat ik hem aan de hand hield )vanaf toen nooit meer gedaan!
Ik kan heel erg penny zijn maar ik ik dat dan zo serieus bedoel is een ander...
Het is wel niet zo dat ik ga liegen soms vragen ze heb je een pony zeg ik ja.Zeggen ze : waarom pak je hem niet mee?
dan zeg ik het is een shet, wordt je zo van boven tot onder bekeken. Maar ik zeg liever dat ik een shet heb dan dat ik lieg dat ik een grote (wilde arabieren hengst) pony heb! Knipoog

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:34

Ik he ook altijd gedacht dat de penny-meisjes ook zo zijn zoals Lein87 ze omschrijft. Ik ben zelf zo geweest (cap op de kop en dan een "parcour" fietsen) en in zekere zin ben ik zo nog. Ik kan uren over (droom)paarden neuzelen, ik kan dagenlang kroelen en tutten en rijden vind ik leuk, maar ik ben geen anky (al denk ik soms van wel Clown ).

Ik kan me ook nog van vroeger herinneren dat ik op het penny-forum ook 12 arabieren had die allemaal in het ZZ-zwaar-grand-prix-St-George reden. Het feit is alleen dat dat het pénny-forum was, waar iedereen dat deed. Dit forum is denk ik voor een andere doelgroep. En dat botst dan wel eens.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:48

Citaat:
Voor mij is een pennymeisje iemand die iedere week met haar cap op haar hoofd naar de manege fietst en lekker gaat paardrijden. en daar het liefste schattige strikjes in de manen maakt... en ga zo maar door. en vol overgave praat over paarden en pony's

hihih ik dacht al wat is daar nu weer mis mee Haha! Ik rijd dan niet op een manage, maar praat wel heel de dag door over mijn lieve paard, Heb daarintegen geen zwarte arabier Tong uitsteken Ik had een witte Haha! (NRPS) En nu heb ik een lief klein schattig haflingertje van 2,5 jaar Lachen maar toch hang ik ook het liefste strikjes in zijn haar, en praat de hele dag over hem. En dan ben ik 21 Haha! Schijnheilig Cool Ik vind dat er meisjes best wel moge fantaseren over hun stal vol met arabiertjes, MAar dat mogen ze doen in youngh rider talk toch/ Dat is hun topic:P of manage praat Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:08

Lein87 schreef:

Het gaat ook om betweters.
Meisjes die zelf op het braafste manegepaard van stal nog geen volte kunnen draaien en vervolgens wel commentaar zitten leveren op een ruiter die de galopchangementen oefent of 1.20 springt oid.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:31

Wat ikzelf ook als ultieme penny's zie, zijn kinderen zo rond de 10 tot 13/14 jaar die een 'verzorgshet' hebben, daar te groot voor zijn geworden om nog te rijden (en probeer ze dat éérst maar eens duidelijk te maken, gaat ook hele discussie aan vooraf, met name ook hier op bokt), gelúkkig hebben ze het dan éindelijk door. Dan komen ze op het idee (of worden op het idee gebracht) om hun vz-shetje voor de kar te knuppen. Niets mis mee, als dit op een veilige, verantwoordelijke en goede manier gebeurd.

maar nee; het meest krakkemikkige wagentje dat van ellende op het punt staat uit elkaar te vallen, is bij hen een 'degelijk, veilig wagentje', tuig word op allerlei mogelijke manieren heel onkundig aan elkaar geknupt, shet word 'er voor' gezet, en dan gaat het vaak de eerste keer nog goed ook.

Man, daar heb je soms een dagtaak aan, om zulke mensen duidelijk te maken dat, wat zij aan het doen zijn, heel onveilig en onverstandig is, en bovendien ook niet goed voor die pony.

Moet je vervolgens die kinders eens horen bléeren in zo'n topic, ze weten het allemaal wel even beter dan mensen die al jaren aangespannen rijden, en dat word ook niet zachtgezegd ook. Tsja, dát noem ik idd ook erg penny.

of, wat dacht je van de reacties in diverse slacht-topics van ons? kids van een jaartje of 13 die alles 'sielugh' vinden, dat je geen respect voor je paard hebt als je die naar de slager brengt, dat wij een stelletje paardenhaters zijn omdat wij 'daar naar gaan kijken', etc. etc.

Haha, daar erger ik mij idd dood aan. Lachen

Maarja, bij het woord 'penny' denk ik idd ook aan die lieve manege meiskes die je maar wát blij kan maken door ze een pony te laten poetsen.

dubbel woord dus Lachen

rianneke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:16

Hoi hoi,
Ik lees de Penny ook en er is niks mis mee dus Verdrietig ...
De tips die erin staan zijn best nuttig hoor Bloos .
xxxx Amy

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:12

ik maak me er niet druk om of iets of iemand nou penny is of niet. Waar ik me aan kan ergeren is dat ik elke dag in de schoolbus zit (Nieuw Zeeland) en dat er dan 2 meisjes zijn die op een heel luide toon door de hele bus zitten te praten over hun paarden (uhmm..wat je daar van moet geloven)..laatst zat 1 van die meisjes naast me..had ze een stamboekpapier van een Arabier bij zich. Heeft ze een kwartier naar zitten kijken. En ze zat te wachten of ik er op zou reageren. Toen ik dat niet deed..ging ze steeds iets dichter op me zitten en duwde ze dat papiertje steeds meer mijn kant op...Dit is niet alleen die ene keer gebeurd maar het gebeurd nu zowat dagelijks..oke je kunt heel gek zijn op paarden (ben ik ook..kan niet meer zonder mijn manneke) maar niet de hele bus hoeft mee te genieten. En vooral als mensen er dan ook nog over gaan blazen. Ze wou een paard kopen voor $750- dus zeg maar ongeveer 370 euro. Eerst wou ze een hengst kopen..daarna een merrie die ze dan wou laten dekken door een hengst en ga zo maar door. De verhalen werden steeds groter en gekker...Dat is echt iets waar ik gek van word..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:18

Nou, als we het hebben over Penny's dan gaat het over mensen die die felbegeerde zwarte arabische hengst hebben waar alleen zij mee overweg kunnen.
Ik heb niets tegen mensen met een rijke fantasie, maar wel tegen mensen die liegen en niet open staan voor adviezen omdat ze het zelf beter denken te weten.
"Je bent te groot voor die shet!"
"Nee hoor, hij kan 2 keer zijn eigen gewicht dragen!" *al zegt de Penny wel dat Shetten niet meer dan 50 kilo mogen *HOERA!!!*
Dan staan bij mij de nekharen overeind!

Ik heb zelf de Penny schoolagenda en ik lach me krom om die stukjes tekst die erin staan :p . Ben absoluut geen Penny (al heeft Mone wel eens roze strikjes in Nagelbijten / Gniffelen )

Verder ben ik het eens met Joyce...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:43

rianneke25 schreef:
Hoi hoi,
Ik lees de Penny ook en er is niks mis mee dus Verdrietig ...
De tips die erin staan zijn best nuttig hoor Bloos .
xxxx Amy

Als je dit topic nou eens zo leest zoals je de penny ook leest,
dan kom je er vanzelf achter dat het er niet om gaat wie de penny leest en wie niet,

maar dat er een áantal kinders zijn, die, o.a. door de penny, op foute gedachten worden gebracht.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:46

Er staat op Bokt ook ergens een definitie van Penny...

EDIT: hier heb ik hem

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.