Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en vol overgave praat over paarden en pony's. Malou_Fenja schreef:Het gaat niet om het blad penny, maar om hoe de mensen/kinderen zich gedragen op bokt. Het is idd zo dat er heel snel penny geroepen wordt. Iemand die zich 'penny'gedraagd zit de hele tijd op te scheppen over de getemde paarden van hem of haar. Het wordt soms ook gezegd als iemand een topic maakt met een vraag van bijv : ''Welke kleur strikjes passen het beste in de manen van mijn zwarte arabier hengst?'' Dat is gewoon een topic wat vaak niet serieus bedoeld is maar gewoon om een beetje te stoken enzo...
Dat soort mensen worden penny genoemd, of ze nou het blad lezen of niet. Het blad staat er helemaal buiten, ik heb het blad ook gelezen en ik moet zeggen dat er best wat nuttige dingen in staan en ik heb er ook zeker wat van geleerd, de naam zal vast wel van het blad afkomstig zijn en de reden daarvan zou ik ook echt niet weten.
Er is dus niks mis met het blad maar met het feit dat er mensen zijn die van die pennytopics en reacties plaatsen.
Malou_Fenja schreef:''Welke kleur strikjes passen het beste in de manen van mijn zwarte arabier hengst?''
gollempje schreef:de definitie van Lein87 vind ik helemaal correct! dat zijn pennymeisjes. maar hier op bokt hebben ze het inderdaad over een ander soort pennymeisje. en dat heeft Malou_Fenja helemaal duidelijk neergezet!
Judje schreef:gollempje schreef:de definitie van Lein87 vind ik helemaal correct! dat zijn pennymeisjes. maar hier op bokt hebben ze het inderdaad over een ander soort pennymeisje. en dat heeft Malou_Fenja helemaal duidelijk neergezet!
Precies.
Maar ook wordt de Penny opmerking tegen (jong)volwassenen gebruikt als een bokker vindt dat die persoon te betuttelend is enzo.
Zo heb ik die reactie ook gehad (22 jr). Ik had verteld dat ik de meiden (tussen de 10 en 15) die bij mij in de bak rijden verplicht met cap te rijden, kreeg ik ook van die reacties van 'Penny'. Dan denk ik: als je dat vindt, druk je dan GOED uit, maar ga niet de Penny en de 'Pennymeisjes' zo becommentariëren.
!
Malou_Fenja schreef:Het gaat niet om het blad penny, maar om hoe de mensen/kinderen zich gedragen op bokt. Het is idd zo dat er heel snel penny geroepen wordt. Iemand die zich 'penny'gedraagd zit de hele tijd op te scheppen over de getemde paarden van hem of haar. Het wordt soms ook gezegd als iemand een topic maakt met een vraag van bijv : ''Welke kleur strikjes passen het beste in de manen van mijn zwarte arabier hengst?'' Dat is gewoon een topic wat vaak niet serieus bedoeld is maar gewoon om een beetje te stoken enzo...
Dat soort mensen worden penny genoemd, of ze nou het blad lezen of niet. Het blad staat er helemaal buiten, ik heb het blad ook gelezen en ik moet zeggen dat er best wat nuttige dingen in staan en ik heb er ook zeker wat van geleerd, de naam zal vast wel van het blad afkomstig zijn en de reden daarvan zou ik ook echt niet weten.
Er is dus niks mis met het blad maar met het feit dat er mensen zijn die van die pennytopics en reacties plaatsen.
peaches_ schreef:Dat weet ik ook wel, maar het gaat erom dat er wel heel snel een stempel op iemand zijn hoofd wordt gezet met Penny erop.
Dat vind ik behoorlijk storend, maargoed, hier gaat een slotje op

IcePrincess schreef:Malou_Fenja schreef:''Welke kleur strikjes passen het beste in de manen van mijn zwarte arabier hengst?''
Roze, duh
Lein87 schreef:Ik ben absoluut niet tegen pennymeisjes al is de definitie van het woord pennymeisje die ik hier op bokt vaak tegen kom anders dan dat ik zelf dacht dat het is.
Hier staat vaak dat pennymeisjes vaak dingen verzinnen dat ze een stal vol arabieren etc hebben
Voor mij is een pennymeisje iemand die iedere week met haar cap op haar hoofd naar de manege fietst en lekker gaat paardrijden. en daar het liefste schattige strikjes in de manen maakt... en ga zo maar door.en vol overgave praat over paarden en pony's.
In mijn opzicht is een pennymeisje zijn heel onschuldig en leuk zoals het hoort maar hier op bokt worden pennymeisjes omschreven als 'leugenaars'
Als mensen dingen verzinnen zijn het indd gewoon leugenaars/fantasten maar in mijn opzicht is een pennymeisje heel wat anders!
). Citaat:Voor mij is een pennymeisje iemand die iedere week met haar cap op haar hoofd naar de manege fietst en lekker gaat paardrijden. en daar het liefste schattige strikjes in de manen maakt... en ga zo maar door. en vol overgave praat over paarden en pony's
Ik rijd dan niet op een manage, maar praat wel heel de dag door over mijn lieve paard, Heb daarintegen geen zwarte arabier
Ik had een witte
(NRPS) En nu heb ik een lief klein schattig haflingertje van 2,5 jaar
maar toch hang ik ook het liefste strikjes in zijn haar, en praat de hele dag over hem. En dan ben ik 21
Ik vind dat er meisjes best wel moge fantaseren over hun stal vol met arabiertjes, MAar dat mogen ze doen in youngh rider talk toch/ Dat is hun topic:P of manage praat
Lein87 schreef:In mijn opzicht is een pennymeisje zijn heel onschuldig en leuk zoals het hoort maar hier op bokt worden pennymeisjes omschreven als 'leugenaars'
Als mensen dingen verzinnen zijn het indd gewoon leugenaars/fantasten maar in mijn opzicht is een pennymeisje heel wat anders!

...
.
)rianneke25 schreef:Hoi hoi,
Ik lees de Penny ook en er is niks mis mee dus...
De tips die erin staan zijn best nuttig hoor.
xxxx Amy