Af en toe ga ik eens langs met een appeltje of zo, maar meer zit er niet in. Het is ook maar tijdelijk, dat weten die mensen daar ook.
Vandaag kwam ik weer, en had een appeltje mee. Ze deed heel schuw, maar uiteindelijk nam ze de appel aan. Ik had echt zoiets van:

Toen kwam die vrouw aan, en vroeg: 'heb je al een halstertje voor haar mee? Dan kunnen mijn kleinkinderen haar beter meenemen, die poetsen haar graag.
Ik echt zoiets van: 'pardon?'
Ik zei meteen dat ik liever niet wil dat die kinderen met Tamaartje lopen te rommelen, vind ik gewoon niet oké, dan heb ik te weinig zicht op wat er met haar gebeurt.
En opeens zie ik die voorpluk......héelemaal voor de helft eraf geknipt!!!!! En ze had zo'n mooie lange, helemaal over haar neusje heen!!
Gewoon gekortwiekt, schots en scheef!! Ook helemaal uitgedund, net als haar manen en staart!!
Ooooooooooh ik ben laaaaaaaaaaaaaaiend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat doe je toch niet zomaar????? Je gaat toch niet zomaar andersmans paard knippen?? Waar zit dan je verstand zeg??

Ik was echt woest, nu nog.

Ik dacht dat ze er goed stond. Heb ik me flink in vergist. Verdorie, nu moet ik echt met supergrote spoed iets anders vinden....

Aaaargh.