maar ik voel me nu hopeloos!

Ik heb 2 verzorg-friezen, waarvan 1tje ik nooit kan berijden, en de andere rijd ik alleen in de weekenden mee aangespannen, maar nu ook nooit meer, want de eigenaar gaat het steeds drukker krijgen. Doordeweeks kan ik niet, want dan zijn mijn ouders een half uur kwijt om mij te brengen. En ik mag ook niet alleen rijden. Nu heb ik dan zoiets van, laat maar!
Verder heb ik verzorgshetlanders, waar ik niet meer op kan rijden. Heel lief zijn ze wel, maar ik vind het nu saai. Ik heb een Belgisch Trekpaard ingereden, maar als ik vraag: Wilt u een neiuw hoofdstel kopen, want met dit hoofstel kan ik haar amper houden!'' Dat hoofdstel heeft namelijk geen Neusriem en Sperriem! dan zegt ie dat ie dat doet, vraag een maand later of ie er al een heeft, moet ie er nog voor kijken enzo..Zadel zou hij ook voor kijken, nee hoor ook helemaal niks van gekomen!
Ik zoek gewoon een paard waarmee ik gewoon lekker naar toe kan, opzadelen en rijden maar! Net als vroeger bij de shetlanders, die eigenaar deed er nooit ergens moeilijk over! Ik kon gewoon een hindernisje klaar leggen, en gewoon lekker springen, ik moest ff melden als ik een blokje om wilde gaan, want dan wist ie waar ik was, ik ging natuurlijk wel met iemand erbij een blokje om.
Het probleem is nu dus, ik heb geen paard waar ik lekker mee kan buitenrijden. Ja op mijn manege, maar dan rijd je alleen in een rijtje, en ga je 1 keer galoperen. Je gaat er ook alleen buitenrijden, als je op kamp bent, maarja ik ga geen €150 betalen om alleen maar naar buiten te willen. Ik zoek dus gewoon een paard, waar ik lekker mee naar buiten kan! Waar ik af en toe zo is mee mag springen, en ook lekker dressuren. Als ik niet snel een verzorgpony krijg, stop ik met heel het paardrijden. Dan heb ik er gewoon echt geen zin meer in. Op de manege lessen is ook saai. Ik rijd al 8 jaar in een bak. Met de shetlanders ben ik nooit echt naar buiten gegaan, alleen een blokje om! Dus op de weg, en een stukje zandpad. Bij ons kun je wel makkelijk de bossen in, maar ik heb geen ruiterbewijs, ebn wel van plan dat binnenkort proberen te halen!
Wat moet ik doen! Ik zoek echt een nieuw verzorgpaard, pony kan niet want ik ben 1.80! En paarden zijn er bij ons amper.
Hebben jullie tips?