25.000€ op m'n meisje geboden, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

25.000€ op m'n meisje geboden, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 22:06

mede-bokkers, ik heb een vraag!

Er is een bod op mijn paard gekomen van 25.000€, volgens enkele personen zouden we er zelfs met gemak 35.000€ van kunnen maken. Wij hebben dit paard een jaar geleden gekocht voor ong. 7000€ van mensen die niet wisten wat ze in handen hadden, wij trouwens ook niet. * foto's in profiel*

Kort samengevat:
Wij zijn thuis absoluut niet rijk, als ik en mijn paard aan onze 'top' zijn,en we verkopen haar/ houden haar,maar niet meer in de sport,
kunnen we nóóit meer een zelfde soort paard kopen, met dezefde qualiteit. Dan zou ik opnieuw met een jonge moeten beginnen óf hopen op weer zo'n 'lot uit de loterij'.

Voor mij stond meteen vast dat ik dit paard nóóit en ten nimmer weg zou doen, het is tenslotte mijn hobby en ben super blij met mijn paard, al was ze geen cent waard.

Mijn vraag aan jullie:

- Zouden jullie verkopen, en van het geld een (nog) beter paard kopen en dus investeren in de toekomst

óf

- Gewoon samen lekker verder gaan en genieten, want tenslotte heb je het dier niet om geld mee te verdienen!(Met de mogelijkheid na jullie supertijd samen, niet verder te kunnen in de sport *noodsenario*)

Ik snap dat fokkers/handelaars hier anders in staan, mijn vraag is dan ook echt gericht op mensen die 'hobbymatig' de sport beoefenen!

Mijn besluit om er al niet overna te denken staat al vast, maar ben gewoon benieuwd wat andere bokkers zouden doen! Haha!

IK WEET NIET OF HET GOED STAAT!! Clown

Vjestagirl

Re: 25.000€ op m'n meisje geboden, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:09

Ik hou mijn meisje, wat er ook geboden word (k had haar vorig jaar al 2 kunnen verkopen als k had gewild, en als k vandaag op de keuring om had laten roepen dat ze tekoop was dan had k er echt wel 6x kwijtgekunt) Mijn paard en onze band is me echter meer waard...

Ik zou dus t zelfde doen als jij

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:10

Als je ook maar enigzins twijfelt: niet doen.
25.000 euro is zo op en dan ben je wel je meisje kwijt. Ik zou het dus ook niet doen.

Aan de andere kant schept het ook mogelijkheden om zelf verder te komen in de sport, door te investeren. Maar dan moet je echt willen winnen en er (heel) veel voor over hebben. Maar dat kun je ook weer doen doorjezelf in de kijker te rijden met je eigen merrie.
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 01-09-07 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:10

poeh, dat is moeilijk meid. Ik heb hier een paard staan die absoluut niet voor 25.000 weggaat, maar ik heb er ook een paar staan die gelijk met een strik erom vertrokken.
Ik heb het ook niet breed, maar het is wel zo dat je voor dat geld een goede nieuwe kunt kopen, maar de binding met je paard is ook veel waard.
Is heel erg moeilijk.
Maar als jij vastbesloten bent met dit paard nar de top te rijden, en de klik is er, zou ik hem niet wegdoen,

Succes met je beslissing

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:11

Hangt er erg van af, als dit paard nu op zijn "top" zit en je kan haar hiervoor verkopen, moet je het doen, en koop je er zelf een leuke bij. Hetzelfde paard vind je idd nooit meer, maar daarom vind je mss wel een leuk paard met wat capaciteit etc. En als je echt bij je principe wil blijven, dan doe je haar simpel niet weg. Ik denk dat ik de mijne wel zou wegdoen (heb hem maar een half jaar dus de band is nog niet zo sterk dus minder 'erg' ) onder enkele voorwaarden etc.

EDIT: nu ik er zo over denk de mijne gaat voor dat geld ook niet de deur uit, zelfs niet voor meer Oakland slijt zijn hele leventje hier, hopelijk nog 20 jaar!

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:15

Wel even re"eel blijven.
Is een hoop geld en je hebt maar 1 goede gek nodig

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:16

onthoud 1 ding, zo'n hoog bod krijg je zelde weer.
en als die mensen zeggen dat je er meer voor kan krijgen, moeten ze deze dan maar voor 2500 minder dan hun zeggen kopen.
weet wel, moet je ooit door omstandigheden verkopen krijg je vaak nog niet eens 5000,-
dit heb ik ook ooit eens ervaren.
ik zelf zeg verkopen, voor dat bedrag gaan ze zelde de handel in.
en koop gewoon weer een jong paard, ook al zal het dan niet de lot uit loterij zijn, het geld van dit paad heb je binnen.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 22:16

welshfreak schreef:
Hangt er erg van af, als dit paard nu op zijn "top" zit en je kan haar hiervoor verkopen, moet je het doen, en koop je er zelf een leuke bij. Hetzelfde paard vind je idd nooit meer, maar daarom vind je mss wel een leuk paard met wat capaciteit etc. En als je echt bij je principe wil blijven, dan doe je haar simpel niet weg. Ik denk dat ik de mijne wel zou wegdoen (heb hem maar een half jaar dus de band is nog niet zo sterk dus minder 'erg' ) onder enkele voorwaarden etc.

EDIT: nu ik er zo over denk de mijne gaat voor dat geld ook niet de deur uit, zelfs niet voor meer Oakland slijt zijn hele leventje hier, hopelijk nog 20 jaar!

Wat ik zeker weet, is dat ze niet aan haar top is, als mijn moeder haar niet gekocht had, was ze naar de fokker gegaan waar wij gestald staan. Dan zou ze óf met een 12 jarig meisje gelijk Z starten óf met haar moeder nu na een jaar al nationaal lopen.
Dit geeft mij wel een zeker gevoel, dat ik een paard heb waar toekomst in zit. Dus 'ons' hoogtepunt is waarschijnlijk (hopelijk, je weet het nooit) nog niet in zicht.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:17

Pfff wat moeilijk,
Als je hem nu verkoopt en je ziet hem later aan de top rijden en hij wordt voor miljoenen verkocht ga je even flippen,want jij kon dat ervoor krijgen en aan de top rijden met haar. Dan wou je dat je ze niet verkocht had
Als je ze niet verkoopt en ze krijgt volgende week koliek en ze haalt het niet, dan heb je spijt dat je haar niet verkocht hebt...
Het is heel moeilijk zo een beslissing.
Mijn trainer heet het laatste voorgehad met koliek, zelf ging het over een springpaard en heel veel meer geld,ze besloten hem te houden en een week later was hij er niet meer.
Ben je van plan met hem naar de top te rijden, zou ik hem houden.
Anders niet. Als jij vindt dat je zelf de capaciteiten niet hebt om hem daar naartoe te rijden en je paard wel en het echt leuk vind,moet je eerlijk zijn tegenover je paard.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:21

hmm moeilijk,inderdaad bij twijfel doe het dan niet!!weet het zeker en beslis dan!
zelf zou ik mijn meisje nog niet voor een miljoen wegdoen,ja ik weet hoe sommigen hier misschien anders tegenover staan maar die band die ik met haar heb krijg ik met geeneen ander paardje weer!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:23

je kan haar houden, als het je lukt naar de top rijden, en er dan mee gaan fokken, en de veulens goed verkopen.
of haar nu goed verkopen, en voor een deel van het geld 1 of 2 nieuwe jonge paarden kopen,
en de rest van het geld achteruit zetten.
maar haar verkopen en van al het geld een nieuw paard kopen lijkt me echt zinloos, dan kan je veeel beter deze houden!

~wel stoer dat men je paard zo gaaf vind!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:24

Eerlijk gezegd voor dat geld zou ik ze niet weg doen.25.000 lijkt veel maar als je de centjes in handen heb zal je zelf merken dat je er zo vanaf bent.Als ik ze niet dringend nodig had zal ik lekker het paard houden.
Even in je profiel gespiekt,en ik zag dat je ze elite wil laten keuren.Dat zou ik lekker proberen en er evt.een leuk veulen uit fokken.

Geloof me het is zeer moeilijk een goed paard te kopen en gezien je opleiding zou je gek zijn dit juweeltje uit handen te geven.

Ik heb trouwens een drie jarige kleindochter van Ferro en het is twee druppels water de jouwe.Voel alle hoop weer groeien Haha! Mischiens word het ook nog wat. Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 22:24

loes-freke schreef:
onthoud 1 ding, zo'n hoog bod krijg je zelde weer.
en als die mensen zeggen dat je er meer voor kan krijgen, moeten ze deze dan maar voor 2500 minder dan hun zeggen kopen.
weet wel, moet je ooit door omstandigheden verkopen krijg je vaak nog niet eens 5000,-
dit heb ik ook ooit eens ervaren.
ik zelf zeg verkopen, voor dat bedrag gaan ze zelde de handel in.
en koop gewoon weer een jong paard, ook al zal het dan niet de lot uit loterij zijn, het geld van dit paad heb je binnen.

Logische redenering, maar daar draait het voor mij niet om,
liever een paard waar ik mijn hele jeugd van kan genieten, dan een smak met geld waar we een ander paard van kunnen kopen, waar we misschien minder gelukkig mee worden *noodsenario*

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 22:27

silvana schreef:
Eerlijk gezegd voor dat geld zou ik ze niet weg doen.25.000 lijkt veel maar als je de centjes in handen heb zal je zelf merken dat je er zo vanaf bent.Als ik ze niet dringend nodig had zal ik lekker het paard houden.
Even in je profiel gespiekt,en ik zag dat je ze elite wil laten keuren.Dat zou ik lekker proberen en er evt.een leuk veulen uit fokken.

Geloof me het is zeer moeilijk een goed paard te kopen en gezien je opleiding zou je gek zijn dit juweeltje uit handen te geven.

Ik heb trouwens een drie jarige kleindochter van Ferro en het is twee druppels water de jouwe.Voel alle hoop weer groeien Haha! Mischiens word het ook nog wat. Knipoog

Super om zo'n reactie te krijgen! Haha!
Voel me erg trots door dit bod, maar tevens erg onzeker

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:31

denk alsjeblieft na!
het is wel je paard, waar je van houd als het goed is.
en een dier, waar je van houd, is toch geen geld waard?

ookal zouden ze een half miljoen op mn ventje bieden, hij gaat écht never nooit weg. lekker zelf verdergaan met je paardje.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:34

Ik zou haar (nog) niet verkopen. Lachen Zoals al in je profiel staat, je wilt dat ze elite word. Stel je voor dat ze elite word, dan is ze nog steeds gewild hoor, als ze haar echt willen.

Nu zou ik haar zelf nog even houden als ik jou was, 25.000... tja, kan meer worden he? Zoniet, dan heb je nog altijd dit juweeltje! (inderdaad een kwijldier zeg!)
Ik zou zeggen nee Knipoog als je nu al intresse ervoor weet te wekken, mag je ten eerste heel trots zijn op jezelf ook. Jij hebt haar immers zo aantrekkelijk gemaakt! Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 22:35

Roane schreef:
Ik zou haar (nog) niet verkopen. Lachen Zoals al in je profiel staat, je wilt dat ze elite word. Stel je voor dat ze elite word, dan is ze nog steeds gewild hoor, als ze haar echt willen.

Nu zou ik haar zelf nog even houden als ik jou was, 25.000... tja, kan meer worden he? Zoniet, dan heb je nog altijd dit juweeltje! (inderdaad een kwijldier zeg!)
Ik zou zeggen nee Knipoog als je nu al intresse ervoor weet te wekken, mag je ten eerste heel trots zijn op jezelf ook. Jij hebt haar immers zo aantrekkelijk gemaakt! Knipoog

Bedankt! Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:35

€ 25.000...
Dat is een boel geld voor een paard.
Ook al is het een zwart M2 paard en toevallig 'jouw meissie'.

Het is maar net, wat wil je ermee?
Je doet een paardensportopleiding. Dit paard heeft duidelijk iets in zich waardoor ook anderen (iig 1 partij) zien dat er meer in zit. Het kan dus heel best zijn dat dit jouw 'Jarwo" of 'Goliath' is. Oftewel - een paard dat jouw rijkunsten dermate op de kaart kan zetten waardoor je rijpaarden van anderen aangeboden krijgt en voor het rijden daarvan betaalt kan worden. Dat kan...
Is dat een doel dat je al nastreefde voordat je dit bod kreeg, dan zou ik die merrie zeker houden.

Tja, en dan is er nog je hart. Je vind je eigen sport leuk maar hebt verder geen ambities om echt topsport te halen, je wilt gewoon leuk toeren in de basissport en met dit beest is het prima rijden. Je wint af en toe wat en leert veel.
Het hart kan moeilijk kiezen, want dat wil immers het paardje niet missen.

Maar ja, dan is er het geld. Er wordt op je 'VW Golf' zomaar even 10.000 boven marktwaarde geboden. Want stel je voor, als dit een autootje was, dan dacht je er immers geen seconde over na en verkocht je direct. Hoe vaak komt er immers iemand langs die veel te veel geld biedt? Voor de helft van de opbrengst koop je immers toch weer een leuke andere 'VW Golf'?
Bedenk: een paard kan morgenochtend fatale koliek krijgen of een been breken. Ze zijn zeer kwetsbaar, zou jij dat risico nog durven lopen, wetende dat ze nu, vandaag, zoveel geld waard is?

Het is een lastige keuze.
Ik kan je zeggen, ik ben blij dat ze mij zulk bedrag (nog) niet geboden hebben voor mijn vosruin. Het is namelijk net een bedrag wat je niet achteloos weg kunt wuiven.
Ik wens je veel sterkte in je overweging.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:41

Dees schreef:
€ 25.000...

Je doet een paardensportopleiding. Dit paard heeft duidelijk iets in zich waardoor ook anderen (iig 1 partij) zien dat er meer in zit. Het kan dus heel best zijn dat dit jouw 'Jarwo" of 'Goliath' is. Oftewel - een paard dat jouw rijkunsten dermate op de kaart kan zetten waardoor je rijpaarden van anderen aangeboden krijgt en voor het rijden daarvan betaalt kan worden. Dat kan...
Is dat een doel dat je al nastreefde voordat je dit bod kreeg, dan zou ik die merrie zeker houden.

Tja, en dan is er nog je hart. Je vind je eigen sport leuk maar hebt verder geen ambities om echt topsport te halen, je wilt gewoon leuk toeren in de basissport en met dit beest is het prima rijden. Je wint af en toe wat en leert veel.

Maar ja, dan is er het geld. Er wordt op je 'VW Golf' zomaar even 10.000 boven marktwaarde geboden. Want stel je voor, als dit een autootje was, dan dacht je er immers geen seconde over na en verkocht je direct. Hoe vaak komt er immers iemand langs die veel te veel geld biedt? Voor de helft van de opbrengst koop je immers toch weer een leuke andere 'VW Golf'?
Bedenk: een paard kan morgenochtend fatale koliek krijgen of een been breken. Ze zijn zeer kwetsbaar, zou jij dat risico nog durven lopen, wetende dat ze nu, vandaag, zoveel geld waard is?

Ik kan je zeggen, ik ben blij dat ze mij zulk bedrag (nog) niet geboden hebben voor mijn vosruin. Het is namelijk net een bedrag wat je niet achteloos weg kunt wuiven.

beetje een aparte vergelijking haha auto-paard een paar hecht je je aan een auto niet tenminste ik niet.
Knipoog Vork Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 22:42

Dees schreef:
€ 25.000...

Mijn 'doel' is om uiteindelijk ZZ-Licht met een winstpunt te worden, wetende dat dit nog een paar jaar in beslag gaat nemen en ze zeker in waarde zal dalen. Het is nou eenmaal zo dat we een paard en een pony hebben, de pony is met pensioen, het paard blijkt meer te kunnen dan verwacht. En de een valt erg op in de ring, de ander niet, hiermee wil ik niet zeggen dat ik 100% zeker wil weten dat ik altijd in de sport kan blijven rijden. Maar nu heb ik de kans verder te komen, verkoop ik haar, word het uiteindelijk afwachten..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:49

Volgens mij heb jij je beslissing al gemaakt, en dat is de enige juiste. Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:51

Ik ben een hele lastige in dit soort zaken. Ik kan namelijk geen van mijn dieren weg doen, zelfs niet voor veel geld. Ik heb ook geen wedstrijd ambities, dus het is eigenlijk niet te vergelijken. Maar als ik jou was zou ik je hart volgen. Vaak weet je zelf van binnen wel wat het beste is.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:53

Tja, lastig... Ik heb ooit eens op concours diverse gegadigden gehad die heel veel geld wilden geven voor mijn paard. Deze is namelijk een kopie van zijn opa (internationale spring(dek)hengst) en bezit ook exact dezelfde techniek. Men vraagt met regelmaat naar de afstamming en dan krijg je alleen maar de reactie: "JA... dat zei ik al...!"...

Ik heb dit paard voor heel weinig geld gekocht en eigenlijk was deze voor de verkoop bestemd. Echter heb ik met dit paard zo vreselijk veel te stellen gehad dat ik ervoor gekozen heb om hem niet te verkopen. Tis geen makkelijk paard en de kans dat hij, ook voor die hoeveelheden geld, verkeerd terecht zou komen is te groot. Daarnaast was ik bang dat ik met al het geld van de wereld niet hetzelfde paard terug zou kunnen kopen met wie ik dezelfde band heb... Het is niet het mooiste paard wat ik ooit gereden heb, het is niet het beste paard wat ik ooit gereden heb, het is zeker niet het fijnste paard wat ik ooit gereden heb, maar het is wel het laatste paard wat ik ooit verkopen zal mocht de nood aan de man komen... Hij gaat nooit meer weg.

Nu heb ik nog een ander paard... Tja zou ik voor haar een heel gek bod krijgen (maar dan moet het wel heel gek worden) dan zou ik wellicht wel overwegen haar te verkopen en haar veulen (ze is drachtig) gewoon te houden... Ondanks het feit dat ik helemaal gek van haar ben...

Ik vind het heel moeilijk... Zou je echt zitten te springen om het geld, ja waarom niet, maar anders... tja als je het geld niet nodig hebt, waarom zou je?!?!

Als je haar straks Lichte Tour hebt en ze is elite dan krijg je het er ook nog wel voor... Overigens over dat laatste... Het is een stamboekmerrie (ik zag in je profiel dat ze naar de keuring was geweest), wat waren haar punten? Want ze is duidelijk geen ster geworden. Had ze bemerkingen op exterieur of op beweging. Als je haar aanhoudt in de hoop haar Elite te krijgen, dan mag ze geen bemerkingen hebben op exterieur want dan gaat het je never nooit lukken ben ik bang... Dan zal het altijd een PROK stb (mogelijk ook prestatie) merrie blijven...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:57

Ik zou het niet doen en vind dat degene die het paard vergeleek met een auto zich heel hard zou moeten schamen! Die dieren werken zich uit de naad voor jóuw plezier!

Ik heb een merrie staan die nooit zoveel geld waard zal zijn, als ze 10000 bieden zitten ze denk ik al ruim over de prijs. Máár zelfs al zouden ze voor die merrie zoveel bieden, dan nog ging ze niet Ik heb een band met dit paard, een paard als haar vind ik nooit van mijn leven niet en voor mij is ze onbetaalbaar...

Als dat ook jou gedacht is over je zwarte parel, ga je jezelf heel veel pijn doen door het verkopen, 25000 euro lijkt veel maar ooh het is zo snel op, en dan zit je daar 2/3 misschien 4 maanden later, zonder geld én zonder vriendinnetje...En dan?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:58

Nee
Mijn paardje gaat niet weg voor dat bedrag
Ik zou wel in hele erge geldnood moeten zitten zou ik haar gaan verkopen
vooral met wat ze al heb meegemaakt in der leven(leesprofiel)
Als je twijffelt moet je der gewoon houden
en het is inderdaad wat iedereen zegt die 25.000 raakt ook op en dan ben je wel je paard kwijt...
Dus aan jou de vraag wat is je meer waard? Je paard en de band die jullie hebben .. Of 25.000?