Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zita schreef:ik had het zaterdagavond van een vriendin gehoord. Geen van alle paarden hebben iets en de hele stro opslag en wat loopstallen zijn afgebrand. Op de manege staat ook nu een paardje van iemand van Wennekers omdat die daar weg moest.
Fitzroy schreef:Ik was afgelopen zaterdagavond op een manege in Halfweg en daar werd gezegd dat stal Wennekers in brand zou staan.
Alle koeien en kalfjes zouden verbrand zijn, maar de 200 paarden daar het land in gejaagd, maar niet echt duidelijk was of er paarden omgekomen zijn.
Daarna heb ik er niets meer van gehoord.
Weet een van jullie wat meer?
Karin schreef:Ik las het zaterdagavond laat op de mail, van een endurancemaatje van mij wiens paard bij Wennekers staat. Er waren idd geen doden en gewonden, wel een hoop zooi. En heel veel paarden moesten met dit rotweer noodgedwongen het land op. Vreselijk...
AnneOmie, sterkte met de nasleep! Als je zelf al een evacuatie hebt meegemaakt en nu je paard ook nog, dan is dat idd niet echt prettig voor je gemoedsrust...
Ik wil helpen op stal en bij mijn paard zijn. AnneOmie schreef:Ik hoorde dat een heleboel mensen vanuit de omgeving te hulp zijn geschoten. Mensen uit de omgeving liepen op hun pantoffels om de paarden te redden. Echt geweldig al die hulp. Ik wil iedereen heel erg bedanken die geholpen heeft. Dankzij al deze mensen, brandweer (hebben fantastisch werk geleverd) en de bereden politie zijn er geen ernstige ongelukken gebeurd.
Karin schreef:Ik kan er trouwens helemaal niets over vinden op nieuws- en krantensites. Niet dat ik ramptoeristje wil spelen hoor, maar ik ben wel benieuwd naar de verslaggeving ervan.
) paard voor hem, en iedereen zat eigenlijk te genieten hoe leuk hij met dat paard aan het rijden was toen echt letterlijk de hel los brak. Ik zal de uitdrukking op zijn gezicht nooit vergeten, hij zag bij wijze van zijn levenswerk tenonder gaan, echt vreselijk . Jos , patrick , jan en nog een paar sterke mannen petje af voor jullie (waaronder ook mijn mannetje)
ze rende met zijn alle er naar toe om te kijken of er wat te redden was, maar het ging zo snel, personen die in de bak reeden konden er gelukkig ook op tijd uitkomen die moesten echt zowat door het vuur heen.. Dankzij het optreden van heel veel mensen die hun hoofd nog een beetje koel konden houden zijn zeker de paarden die echt in levensgevaar waren snel gered. Je zag geen hand voor ogen en we moesten de paarden op de tast zoeken , de rook was zo verstikkend en je zag echt nix, maar godzij dank hebben wij het gered ... een vriendin van mij (mady)was net voor het eerst achter de bar gaan staan en heeft de kantine met alle macht proberen te beschermen met emmers water tot ze er weg gehaald werd, en heel slim veel waarde volle dingen meegenomen van de mensen die alles hadden laten liggen om te gaan helpen, de ramen stonden op barsten en niet weggaan de eigenwijs...... Veel vriendinnen van mij hebben daar hun paarden staan , heb ze voorzichtig gebeld na dat ik zeker wist dat hun paarden veilig waren tjongen jongen wat was dat een ellende. Ik heb op een gegeven moment ook staan schreeuwen , toen het door mij doordrong dat ik mijn eigen vent (rene) bij de stro opslag voor het laatst had gezien ,om schotten weg tetrekken om beter bij het vuur te kunnen komen en wist dus niet of hij veilig was, nam zijn mobiel in eerste instantie ook niet op nou geloof me ik heb volgens mij echt staan schreeuwen, maar wat bleek hij was met een andere vriendin van mij (marlies) paarden in veiligheid aan het brengen wat een opluchting dat ik hem weer zag
ja dat heb ik ook veel gedaan!!!! En Rene is nu wel onu echt niet meer bang voor paarden!!!!Sorry als het wat rommelig over komt en van de hak op de tak spring maar ik kan zo nog wel even doorgaan... Oja wat ik zelf ook heel erg vond was dat naast de losgooi bak waren bijna alle stallen leeg en ging ik de bovenkanten sluiten van de stallen om te voorkomen dat er vonken binnen vlogen stond er toch nog een klein zwart shetlndertje in helemaal in paniek die heb ik er gelukkig ook nog uit kunnen halen. En toen kwam iedereen Wennekers op gerend meiden in uitgaanskleding (onderander anneomie) huilende mensen enzo... Dit heeft mij allemaal erg aangegrepen, mijn eigen paardjes stonden er sinds augustus niet meer, maar als mijn paardjes daar gestaan hadden had ik denk ik echt gek geworden. Ik ben echt blij dat het allemaal zo is afgelopen en ben veel mensen heel erg dankbaar , en zeker de brandweer mijn complimenten en ook zeker het ambulance personeel.... Wens iedereen sterkte die bij wennekers staat, en ook de gene die nu (hopelijk) tijdelijk ergens anders hun paard hebben ondergebracht, ik hoop dat jullie Jos , zijn zonen en personeel veel steun geven in deze moeilijke tijd en het vertrouwen dat je paard er veilig staat niet opgeven. Ik kom er al heel wat jaartjes en dit is voor hun denk ik echt een nachtmerie die waar is geworden en door kordaat optreden van vele mensen dit allemaal tot een redelijk einde..... is gekomen . En ik kom in Februari als er dan nog een stalletje over is weer een paar maandje op stal Wennekers staan. groetjes en veel liefs charita. P.s. Anneomie gaat het wel weer goed met je moeder, ik zie je van de week wel, sterkte