Verscheidene mensen op stal, zeggen dat ik met Tiko nergens kom, en dat ze bewondering heben voor mijn doorzettings vermogen, maar dat het toch niks word

Ik wil Tiko houden dat staat absoluut vast. Ik ben gek op hem, en ook krijg ik nu nog weinig terug, ik vertouw erop dat het komt. Ook al duurt het jaren, ik wil op den duur de band krijgen waar ik van droom. Wedstrijden rijden, met succes het liefst, waar ik ook van droom.
Die mensen die zeggen dat het toch niet lukt, stimulern me alleen maar om door te gaan, want nu ik wil ook tegen over hun bewijzen dat het gaat lukken.
Nu gaat het alleen helemaal de verkeerde kant op. Hij wil niet alleen naar buiten, maar sinds een paar weekjes staakt hij zelfs bij het kwartiertje stappen naar de binnen bak. Ook gaat hij steeds vakr (dreigen met) steigeren. Maar vandaag bijv. Ik loop met het over het erf, en hij sleurt me gewoon mee, rent de wei in, dwars door een draadje heen.
Ik word er gewoon zo moedeloos van, hij heeft steeds meer schijt aan mij. En als ik echt boos wordt, gaat hij nog terug dreigen ook.
Daar komt hij ook nog bij dat hij uit alle weides ontsnapt, en nu niet meer de hele dag naar buiten mag, tot er een andere, betere omheining is, wat waarschijnlijk volgende lente word

Ik probeer echt goed streng doch rechtvaardig en consequent te zijn, maar het wil maar niet lukken.....
Ik heb laatst een topic hier op PP gestart, tevreden over verleden http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=81508
Toen ik dat had geschreven, ben ik best wel geschrokken over wat ik Tiko eigenlijk heb aangedaan. Komt het misschien door die eerst 1,5 jaar, waarin ik niet helemaal correct met Tiko ben omgegaan??
Ik weet het echt niet, en ook niet wt ik eraan moet doen. Ben iig vastbesloten dat ik hem houd, en dat het allemaal gaat goedkomen en lukken, weet alleen nog niethoe