Ik zal even bij het begin beginnen. Fitz had al vanaf het begin heel veel moeite met de rechterlengtebuiging. Voltes e.d. gingen nog wel maar toen ik eenmaal M1 mocht starten kwamen de travers en SB erbij. Dit kostte hem enorm veel moeite.
Dit werd nooit echt veel beter, ook niet toen nog eens de appuyementen in draf en galop er nog bij kwamen.
Ook de verzameling en het meer op het achterbeen komen, leverde veel verzet op.
Ik had me al eens afgevraagd of dit niet een lichamelijk oorzaak kon hebben, maar nee, in mijn omgeving werd dan meestal gezegd dat hij er gewoon moeite mee had en niet aan het werk wilde.
Verleden week had ik echter les van Herman Wientjes en toen Fitz weer een paar keer in verzet kwam zei Herman: heb je hem wel eens na laten kijken? Niet dus .. Hij dacht nl. dat er wel eens wat niet goed zou kunnen zitten in Fitz zijn rug waardoor hij moeite met de rechterlengtebuiging en de verzameling had.
Ik kreeg van hem het telefoonnr. ,heb die kraker/acupuncturist die wekelijks bij hen komt opgebeld en voor vandaag een afspraak gemaakt.
Hij is dus net geweest. Hij vertelde mij dat hij normaal niet voor particulieren kwam, alleen voor grote stallen maar dat Herman een pleidooi had gedaan voor Fitz zodat hij toch kwam kijken. Volgens Herman was Fitz een enorm lief en werkwillig paard

Dit had hij dus goed ingeschat. Na controle bleek dat er 3 rugwervels scheef zaten, wat hij me heeft laten voelen en om dit lichamelijk mankement te compenseren zaten er ook nog eens 4 halswervels scheef!!
Toen hij Fitz aanraakte op de bewuste plekken ging hij zowat door de grond, het arme paard.
Heel gelaten liet hij de behandeling over zich heen komen, het is echt een snoepie

Zijn vrouw en hij waren ook onder de indruk van de goedheid van Fitz en benadrukten dat ik het maar getroffen had met zo'n paard.
Het dier heeft enorm veel pijn gehad en toch braaf (nou ja, niet altijd meer de laatste tijd) die Z2 proeven doorkachelen ...... een wonder achteraf !
Ik kreeg nog wat flesjes omdat zijn nieren ook niet goed werken (dat wist ik al van iemand anders) en over 2 weken moet er echt een enorme verbetering inzitten anders moet ik nogmaals bellen.
Wat een kanjer die Fitz